Οραμα :-)

Panayotis Vryonis vrypan at yassou.net
Thu Oct 12 14:47:39 EEST 2000

Σας καλημερίζω και εγώ. Καλή ιδέα η ξεχωριστή λίστα.

Αυτό που έχω να προτείνω είναι να αρχίσουμε
να βάζουμε σιγά-σιγά τις βάσεις για να
δημιουργηθεί ένα standard σε σχέση με τα ελληνικά,
όχι αποκλειστικά για Linux. Βέβαια, το Linux είναι
που μας καιεί, αλλά σκεφθήτε ότι υπάρχουν
και άλλα λ.σ. στα οποία δεν ξέρω τί γίνεται
(πχ. BeOS) αλλά και κινητά τηλέφωνα κ.λ.

Από ό,τι έχω δεί και στο Linux, το πρώτο πρόβλημα
που αντιμετωπίζει κάποιος δεν είναι το πώς θα
υλοποιήσει την υποστήριξη ελληνικών από τεχνικής
άποψης, όσο το ποιά θα είναι η υλοποίηση από
άποψη προτύπων.

Μήπως λοιπόν θα έπρεπε να δημιουργήσουμε μία σειρά
από RFCs σχετικά με το θέμα, που σιγά-σιγά με
συζητήσεις, βελτιώσεις κ.λ. θα καταλήξουν ένα
καλό εργαλείο;

Έχουμε για παράδειγμα το ISO-8859-7. Τί
*ακριβώς* περιλαμβάνει; Στο internet δεν το
βρήκα πουθενά.

Πώς συνδέεται το ISO-8859-7 με το UNICODE;

Τί θα πρέπει να περιλαμβάνει ένας "driver" για
ελληνικό πληκτρολόγιο ώστε να θεωρήται πλήρης;
(μονοτονικά; πολυτονικά; αρχαία;)

Όταν γίνονται sort τα ελληνικά, που πάνε τα
τονούμενα/διαλυτικά κ.λ. Πώς πρέπει να υλοποιήται
ένα σωστό sorting ελληνικών;

Φαντάζομαι υπάρχουν και άλλα τέτοια θέματα...

Δεν είμαι ο πλέον ειδικός στα παραπάνω θέματα,
και δεν θα ήθελα βιαστικά να αρχίσουμε να λέμε
το A ή το Β είναι το σωστό. Απλά βάζω μερικά
θέματα που για εμένα δεν είναι ξεκάθαρα, και
ελπίζω κάποιος που ξέρει καλύτερα να μας πει
ότι το Χ είναι λυμένο και το standard είναι αυτό,
θα το βρείς εκεί. Το Υ δεν είναι λυμένο υπάρχουν
οι Α,Β,Γ προτάσεις, κ.λ.

Παναγιώτης.

--
yassou.net: be there before you go!