Nea apo Stallman

Stavros 0 Sahtouris saxtouri at csd.uoc.gr
Fri Jun 28 17:37:18 EEST 2002

On Fri, 28 Jun 2002, Sidirourgos Lefteris wrote:

> Oxi Stayro, den soy leei oyte na sebese to linux, oute oti
> einai iero. Ayto poy leei (kai symfwnw) einai kalh h plaka kai o xabales,
> alla mhn 3exnate oti edw einai lista me "fanatikoys" toy linux

Emena de mou aresoun oi fanatikoi opioudhpote pragmatos, dioti oi
fanatikoi ieropoioun auto pou uposthrizoun.

> kai enw
> mporoyme na mhlame me toys diaforoys bsd-ades gia antalagh apopsewn kai
> wraiwn flames, zhtame na yparxei kai o antistoixos sebasmos sthn
> "filo3eneia" mas.

Se pio shmeio DEN dei3ame sebasmo oi diaforoi BSD-ades (opws apokaleis esu
tous mh fanatikous)? E3allou, kanenas linuxas kai kanenas BSD-as den 8a
eprepe na uparxoun, den exei nohma o diaxwrismos. Einai san na malwnoun oi
politikoi mhxanikoi gia to an h e8nikh odws A8hnwn-Lamias einai kaluterh
h' oxi apo thn A8hnwn-Korin8ou kai na xwrizontai se Lamia-des kai
Korin8-ades.

Isws, me metro panta, na exei nohma to na uposthrizeis me tetoio tropo
p.x. thn GPL h' thn BSD adeia, me thn ennoia oti mazi me thn adeia erxetai
kai h antistoixh filosofia. To idio, omws to leitourgiko den einia
filosofia, einai ena kataskeuasma mhxanikwn, opws eipa kai se prohgoumeno
mail mou. Se auth thn periptwsh mporoun, fusika, na ginontai flames, alla
8a einai, anagkasthka, duo eidwn:

a. Flames me texnikous orous pou 8a apodeiknuoun logika ta epixeirhmata
tous, xwris hard feelings, kai skopo tous 8a exoun na dei3oun pio
kataskeuasma mhxanikwn uperterei kai se poious tomeis.

b. Flames xabale, tou stul twn fwtografiwn pou esteile o verigakhs, opou
ta epixeirhmata 8a 3ekinoun apo ba8ia ampelofilosofika, ews tou epipedou
"emeis exoume kaluteres gkomenes" h' "oi programmatistes mas einai gay kai
epomenws h omada mas exei mageluterh sunoxh, ara apodidei kalutera".

> An 8elete na breizete to linux kai na lete gia toys
> linuxades ena karo paparies, ola mia xara, alla oxi sto spiti mas (dhl.
> thn lista mas).

Ma den brizoume to Linux, ti nohma exei na brizei kaneis to linux, ta
windows, to OS/2 h' opoiodhpote allo kataskeuasma mhxanikwn? Nohma exei,
mono, na brizei kaneis tous idious tous mhxanikous, tis
etairies-organismous pou analambaoun thn prow8hsh, tous xrhstes, klp.
Genika, apodektes twn brisiwn mporoun na einai mono fusika proswpa.

> Par' ola ayta epeidh sas 3erw prwsopika oloys toys dh8en bsd-ades, ana8ema
> kai an exete asxolh8ei kai agaphsei to bsd toso poly.

Proswpika den exw asxolh8ei perissotero apo to na to sthsw sto PC mou,
alla alloi exoun asxolh8ei arketa. Oso gia to "agaphsei", einai paparia na
agapas ena leitourgiko susthma. Mporeis na agapas th mana sou, th gkomena,
to gkomeno, tous filous sou, klp., genika mporeis na agapas FYSIKA
PROSWPA, alla to na agapas ena leitourgiko susthma einai diastrofh.

> Egw nomizw apla sthn
> prospa8eia sas na ginete diaforetikoi se ena synolo (opws einai oi
> linuxades ayths ths listas) arxizete ta fanatika kata toy linux h/kai
> linuxadwn.

Kanenas fanatismos apo merous mas.

> Kai to 3analew, apla mia apotyxhmenh prospa8eia na noiwsete
> dh8en diaforetikoi einai olo ayto. Kai na 3erete xwris emas eseis den 8a
> eixate logo na yparxete.

Nai, alla poioi eisaste eseis? Eseis eisaste oi Linux-ades?

> Geia sas kai xara sas...
>
> lefteris

Emailito ergo sum - I email therefore I am