Linux VS BSD

NTG21 hatzibod at csd.uoc.gr
Mon Aug 27 12:48:23 EEST 2001

> E3artatai. Auth th stigmh, nai, einai kalo opws ginetai. Kai ennow oti ta
> open source leitourgika auth th stigmh den prospa8oun na fane to ena to
allo
> me emporika tricks, opws kanoun oi etairies (bl. diamaxh Microsoft vs SUN
gia
> tous browsers). Anti8eta, to ka8ena anaptusei thn ideologia tou, kai suxna
> daneizetai idees apo alla leitourgika, susthmata, klp., me skopo na
> beltiw8ei. Etsi, uparxoun polles luseis ki oxi mono mia.

Ma ta open-source leitourgika vasizontai stin prosfora ton koinotiton tous
kai den stirizontai stis etairies.
Oi koinotites omos den exoun kana logo na katafugoun se emporika tricks gia
na kerdisoun giati den poulane tipota.
Exallou oloi oi xristes open-source leitourgikon anikoun stin idia koinotita
kai pisteuoun stin idia idea.
Aplos analoga me tis protimiseis tous exoun epilexei ena apo ta open
leitourgika.
H M$ omos kai i SUN poulane ta proionta tous kai epomenos prospathoun me oti
mesa diathetoun na exafanisoun apo tin agora tous antipalopus tous.(H M$
diladi giati i SUN den exei pleon kai tosi dunami)

> Apo ton "antagwnismo" twn open source leitourgikwn meta3u tous
epofelountai
> ola t aopenm source leitourgika. Gia pardeigma, polles apo tis gnwstes
> efarmoges Linux anaptux8hkan arxika apo to Berkley (h' opws grafetai), ara
> BSD, kai to Linux, fusika, tis xrhsimopoiei (p.x. to vi). Epishs, erketes
> dhmofileis efarmoges anaptux8hkan gia Linux, alla trexoun kai se alla open
> source leitourgika (sxedon oles oi modernes efarmoges).

True

> To kalo, loipon, einai oti to Linux den 8elei na e3afanhsei ta BSDs, to
BeOS,
> to AtheOS klp., oute, fusika, kanena apo auta skopeuei na "ri3ei" to allo.
> Akoma ki peribohth Linux Comunity einai perissotero open source comunity,
kai
> oi idees ths aforoun pio polu ton eleu8ero kwdika, para thn epikrathsh
enos
> sugkekrimenou leitourgikou.

Akrivos

> Apedei3e to :)

<ki allo doloma>
Ma einai gnosto se olous.Mono kati kolimenoi BSDades arnountai na to
katalavoun.
</ki allo doloma>

> [...]
bhma.
> Pernaei apo ena emporiko desktop leitourgiko (?) se ena UNIX, opote
pa8ainei
> ena terastio polutismiko shock. 3afnika, xreiazetai na diabasei kapoia
> pragmata, na grayei kapoia pragmata (kapoia scriptaki, p.x.) kai na
> ascolh8ei, kapws, me th domh tou leitourgikou, ekei pou prin apla patouse
ena
> double click, ki and en douleue, ekane epanegkatastash. Twra, an kati den
> douleuei, prepei na brei ti ftaiei, kai an to ftia3ei.

To provlima omos einai oti den prospathei na mathei alla ta perimenei ola
sto piato.
Kai exei tin apaitisi esy pou ston eleuthero xrono sou exeis tin diatheisi
na prosfereis stin koinotita na katseis kai na tou matheis oti xereis mesa
se mia ora.Sou leei malista oti eisai upoxreomenos na to kaneis.Kai tora esy
ton diaolosteileis tha ftais kai apo pano.

> H Linux koinothta isxurizetai oti analambanei na parexei uposthri3h stous
> xrhstes. Fusika, einai adunato na parexei plhrh uposthri3h, efoson osoi
thn
> parexounto kanoun oikio8elws. To zhthma tou support einai polu shmantiko
kai
> kalws h hellug exei kanei kapoia shmantika bhmata proodou ston tomea auto.

Ela omos pou uparxoun polloi pou den to katalavainoun auto.Theoroun oti ta
meli tou hellug p.x. einai ypalliloi sto support dep. tis Linux co. kai
epomenos einai upoxreomenoi na sou parexoun 24ori upostirixi sto spiti sou.

> [...]
> kanei MONO auto pou tou xreiazetai kai na to kanei eukola. An to Linux
> filodo3ei na einai Desktop leitourgiko (pou filodo3ei), prepei na einai
> euxrhsto. Kai, par' oti exoun ginei shmantika bhmata pros auth thn
> kateu8unsh, to Linux den einai, akoma, euxrhsto leitourgiko.
>
> Isws, omws, na mhn 8elei na ginei kai toooos euxrhsto, dioti h euxrhstia
> sunepagetai, kata kapoio tropo, kai duskamyia. Ena euligisto susthma einai
> panta ligo pio duskolo, giati sou dinei,men , th dunatothta na kaneis
> perissotera pragmata, apaitei, omws, apo esena na ta kaneis, kai den ta

To kalo me to linux pisteuo (ena apo ta kala diladi) einai oti akoma kai an
ginei ena upervolika euxristo kai autopoiimeno leitourgiko panta tha exeis
tin dinatotita na ta kaneis ola manualy kai opos ta thes esy.
Akoma kai an uparxoun 1.000.000 frontend gia na kanoun oti malakia
fantasteis, den tha kanoun tipote parapano apo oti mporeis na kaneis esy me
ena vi.

> Denblepw to BSD na ginetai, pote, toso dhmofiles. E3artata, allwste, gia
pio
> BSD milame. P.x., to FreeBSD, pou xrhsimopoiw egw, exei kapoia
xarakthrhsthka
> pou to kanoun aprosito ston polu adah xrhsth:

Megali mpoukia fae......

> [...]
(ara
> prepei na 3erei na to kanei).
> - Den exei kapoio polu user friedly periballon, opws auto, p.x., tou
> Mandrake.
> - H suntriptikh pleioyhfia twn efarmogwn gia xrhstes (office, browsers,
> mailers, media players klp.) einai grammenes gia Linux, kai tis
perissoteres
> to FreeBSD tis uposthrizei mesw Linux Compatibility. An einai na trexeis
kati
> mesw Linux Compatibility, giati na mhn to trexeis apeu8eias apo Linux?

Ara to Linux einai kalutero. ;-)

Nikos