Linux VS BSD

Stavros 0 Sahtouris (S.0.S.) saxtouri at csd.uoc.gr
Mon Aug 27 02:10:26 EEST 2001

On Monday 27 August 2001 00:56, NTG21 wrote:

> Pragma kalo.

E3artatai. Auth th stigmh, nai, einai kalo opws ginetai. Kai ennow oti ta
open source leitourgika auth th stigmh den prospa8oun na fane to ena to allo
me emporika tricks, opws kanoun oi etairies (bl. diamaxh Microsoft vs SUN gia
tous browsers). Anti8eta, to ka8ena anaptusei thn ideologia tou, kai suxna
daneizetai idees apo alla leitourgika, susthmata, klp., me skopo na
beltiw8ei. Etsi, uparxoun polles luseis ki oxi mono mia.

Apo ton "antagwnismo" twn open source leitourgikwn meta3u tous epofelountai
ola t aopenm source leitourgika. Gia pardeigma, polles apo tis gnwstes
efarmoges Linux anaptux8hkan arxika apo to Berkley (h' opws grafetai), ara
BSD, kai to Linux, fusika, tis xrhsimopoiei (p.x. to vi). Epishs, erketes
dhmofileis efarmoges anaptux8hkan gia Linux, alla trexoun kai se alla open
source leitourgika (sxedon oles oi modernes efarmoges).

To kalo, loipon, einai oti to Linux den 8elei na e3afanhsei ta BSDs, to BeOS,
to AtheOS klp., oute, fusika, kanena apo auta skopeuei na "ri3ei" to allo.
Akoma ki peribohth Linux Comunity einai perissotero open source comunity, kai
oi idees ths aforoun pio polu ton eleu8ero kwdika, para thn epikrathsh enos
sugkekrimenou leitourgikou.

> <doloma>
> Ma fusika to kalutero leitourgiko einai to Linux. ;-)
> </doloma>

Apedei3e to :)

> Dustuxos stis meres mas einai tis modas na eisai linuxas.
> Etsi exoun arxisei kai eisreoun stin koinotita kai anthropoi oi opoioi
> theloun na to paixoun exupnoi stous filous tous kai vazoun Linux.
> Osoi parakoloutheite kai tis alles listes tou Hellug tha exete dei polles
> fores anthropous pou lene "Afou thelete na proothiste to Linux elate na
> gemisete to kefali mou me gnoseis giati ego variemai".Den to lene akrivos
> etsi vevaia alla auto einai to noima.Kante kati oloi eseis gia na
> epofelitho ego.

Koita, o tupos pou metaphdaei apo Windows se Linux kanei ena terasteio bhma.
Pernaei apo ena emporiko desktop leitourgiko (?) se ena UNIX, opote pa8ainei
ena terastio polutismiko shock. 3afnika, xreiazetai na diabasei kapoia
pragmata, na grayei kapoia pragmata (kapoia scriptaki, p.x.) kai na
ascolh8ei, kapws, me th domh tou leitourgikou, ekei pou prin apla patouse ena
double click, ki and en douleue, ekane epanegkatastash. Twra, an kati den
douleuei, prepei na brei ti ftaiei, kai an to ftia3ei.

H Linux koinothta isxurizetai oti analambanei na parexei uposthri3h stous
xrhstes. Fusika, einai adunato na parexei plhrh uposthri3h, efoson osoi thn
parexounto kanoun oikio8elws. To zhthma tou support einai polu shmantiko kai
kalws h hellug exei kanei kapoia shmantika bhmata proodou ston tomea auto.

> Otan kati einai trendy dustuxos travaei kai kosmo pou den tha itheles.Kosmo
> pou den einai akoma orimos gia tin koinotita.Polloi apo autous isos "valoun
> mualo".Oloi autoi exallou opos kai oi perissoteroi apo emas upurxan window
> losers kai kouvalan akoma lathos nootropoia.

Den einai anagkasthka la8os h nootropia twn windows. H megalh tous epituxia
kati prepei na mas pei kai auto einai oti o xrhsths 8elei ton upologisth na
kanei MONO auto pou tou xreiazetai kai na to kanei eukola. An to Linux
filodo3ei na einai Desktop leitourgiko (pou filodo3ei), prepei na einai
euxrhsto. Kai, par' oti exoun ginei shmantika bhmata pros auth thn
kateu8unsh, to Linux den einai, akoma, euxrhsto leitourgiko.

Isws, omws, na mhn 8elei na ginei kai toooos euxrhsto, dioti h euxrhstia
sunepagetai, kata kapoio tropo, kai duskamyia. Ena euligisto susthma einai
panta ligo pio duskolo, giati sou dinei,men , th dunatothta na kaneis
perissotera pragmata, apaitei, omws, apo esena na ta kaneis, kai den ta kanei
mono tou.

> To BSD akoma den einai tis modas(tora arxizei kai ginetai gia tin akriveia)
> opote akoma oi BSDades san koinotita den antimetopizoun tetoia
> provlimata.Auto aloste einai ena thema gia to opoio mas tin lene.(An kai
> oxi gia polu dustuxos gi' autous.)

Denblepw to BSD na ginetai, pote, toso dhmofiles. E3artata, allwste, gia pio
BSD milame. P.x., to FreeBSD, pou xrhsimopoiw egw, exei kapoia xarakthrhsthka
pou to kanoun aprosito ston polu adah xrhsth:

	- Den exei polles distributions, alla mono mia, epomenws, to susthma
basizetai sto oti o xrhsths 8a to kanei customise manualy opws epi8umei (ara
prepei na 3erei na to kanei).
	- Den exei kapoio polu user friedly periballon, opws auto, p.x., tou
Mandrake.
	- H suntriptikh pleioyhfia twn efarmogwn gia xrhstes (office, browsers,
mailers, media players klp.) einai grammenes gia Linux, kai tis perissoteres
to FreeBSD tis uposthrizei mesw Linux Compatibility. An einai na trexeis kati
mesw Linux Compatibility, giati na mhn to trexeis apeu8eias apo Linux?

> Pera apo tin plaka vevaia to Linux opos kai to BSD exoun paromoia
> "ideologia"

Xm... Etsi ki esti. Basika, ta BSDs einai UNICes, enw to Linux einai
UNIX-like. Yparxei diafora.

> kai einai kai ta duo

Poia duo? To Linuxmporei na einai ena (me pollous kernels), ala ta BSDs einai
perissotera.

> open-source leitourgika.To kathena exei ta
> pleonektimata kai ta meionektimata tou opos eipe kai o Stauros kai apo kei
> kai pera o kathenas dialegei auto pou tou tairiazei perissotero me vasi to
> ti theorei pio simantiko.

Gegonos!