[hsgr] περί 1/2/2012 (Hellug meetup & Anti-ACTA alliance?)

Christos Ricudis ricudis at komodino.itc.auth.gr
Tue Feb 7 13:53:03 EET 2012

On 02/04/2012 11:51 AM, Nick Kossifidis wrote:

> Έχω ακούσει πολλούς όμως να αποποιούνται των δικαιωμάτων τους (και στο
> ανοιχτό/ελεύθερο λογισμικό αυτό κάνουμε δεν είναι νέο). Μη πας
> μακρυά...
>
> http://mikis1000songs.blogspot.com/

Δεκτο, αλλα αυτες οι περιπτωσεις αποτελουν εξαιρεσεις (προς το παρον;
δεν ξερω). Ουτε μπορεις να χρησιμοποιησεις ως επιχειρημα το οτι επειδη ο
Α αποποιηθηκε των οικονομικων δικαιωματων επι του εργου του, υποχρεουται
να το κανει και ο Β :P

> Δεν το λέω εγώ Γιώργο, μελέτες υπάρχουν που το στηρίζουν (τις οποίες
> παραθέτω κιόλας). Δε μπορεί να θεωρείται δεδομένο ότι όλοι όσοι έχουν
> κατεβάσει παράνομα υλικό θα το αγόραζαν νόμιμα και άρα να υποχρεούνται
> οι hosts να πληρώσουν το αντίτιμο για κάθε κατέβασμα. Άσε που λέω "υπό
> προϋποθέσεις".

Οχι, αλλα εξισου και εσυ δεν μπορεις να πεις οτι *κανενας* απο οσους
εχουν κατεβασει παρανομα υλικο δεν θα το αγοραζε νομιμα εαν δεν ειχε την
(προσιτη, ευκολη και "ηθικως νομιμοποιημενη") δυνατοτητα να προμηθευτει
χωρις κοστος. Αρα εδω περα εχουμε ενα συνεχες το οποιο αρχιζει απο το
μηδεν (περιπτωση που κανεις δε θα αγοραζε το τραγουδι Χ) και φτανει
μεχρι καποιο ποσο (περιπτωση που ολοι οσοι το κατεβαζαν, θα το
αγοραζαν). Το profit loss ειναι καπου αναμεσα σ'αυτα τα δυο, και ο
προσδιορισμος του ειναι θεμα διαδικασιας.

> τους προσπάθειες. Θα μπορούσαν π.χ. να στήσουν το δικό τους megaupload
> και να μπορείς να δεις ότι ταινία θες με 10 - 15 ευρώ το μήνα. Θα
> κατέβαζε μετά κανείς παράνομα ταινίες ?

Ναι, εαν μπορουσε να το κανει με ακριβως μηδεν ευρω το μηνα.

Η πλακα εδω ειναι οτι οι οριακες περιπτωσεις δημιουργουν ενδιαφεροντα
ζητηματακια απο οικονομικης πλευρας (θα γραψω περισσοτερα γι'αυτο μολις
τα ξεκαθαρισω λιγο καλυτερα). Μπορουμε π.χ. να δεχτουμε οτι τα ακριβως
μηδεν ευρω που δινεις για να κατεβασεις ενα τραγουδι δεν ειναι καθολου
ακριβως μηδεν, αλλα βρισκονται σε ενα ελαχιστο που προσδιοριζεται απο
τον επιμερισμο του τι πληρωνεις για την προσβαση στο Internet συν το τι
θα κερδιζες εαν τον χρονο που ασχολεισαι με το να το κατεβασεις τον
ξοδευες κανοντας κατι αλλο. Αρα απλα και μονο κατεβαζοντας ενα τραγουδι,
του δινεις μια τιμη, την οποια γιατι να μην τη χρωστας στο δημιουργο
του; ;)