[hsgr] περί 1/2/2012 (Hellug meetup & Anti-ACTA alliance?)

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Sat Feb 4 16:42:45 EET 2012

On 4/2/2012 2:34 μμ, Nick Kossifidis wrote:

> [...]
> δικαίωμα -μεγάλη παπαριά-) και θέλουν να τα πάνε στα 95 χρόνια (+ τις
> επανεκδόσεις πάει στο θεό). Περισσότερα εδώ ->
> http://www.digitalrights.gr/news/2009/soundcopyrightextension/
>
> Για να στο πω με απλά λόγια τα δικαιώματα που πλήττονται δεν ανήκουν
> στο δημιουργό, στο δημιουργό ανήκει το σενάριο, η παρτιτούρα, οι
> στοίχοι κλπ, η παραγωγή (δηλαδή το CD ή η ταινία που θα πάρεις)
> ανήκουν στην εταιρία παραγωγής (ούτε καν στους συντελεστές, και αυτοί
> τα παραχωρούν στην εταιρία). Αυτών τα δικαιώματα πλήττονται απ' τη
> πειρατεία κατά βάση, όχι των δημιουργών.

BTW, πολύ καλό το άρθρο στο digitalrights.gr.

Προηγουμένως, όταν αναφερόμουν στον δημιουργό, εννοούσα το κάτοχο του
copyright. Τώρα αν αυτός είναι ο ίδιος ο καλλιτέχνης/συγγραφέας ή αν
είναι η δισκογραφική ή ο εκδοτικός οίκος ή και οι δύο μαζί, αυτό είναι
πραγματικά αδιάφορο για τον "τελικό χρήστη" (κατά τη γνώμη μου πάντα).

> [...]
> δε θα ασχοληθεί. Αν μοιράζω και το torrent (που δεν υπάρχει εκεί καμία
> σελίδα να δει) ακόμα χειρότερα. Όπως είναι υποχρέωση του webmaster
> κατά τη γνώμη σου να παραθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία (αν και αν
> δεις το σχολιασμό στην ACTA δε χρειάζεται καν να έχουν όλα τα στοιχεία
> ή την άποψη του webmaster κλπ για να σου κατεβάσουν το site), είναι
> υποχρέωση καταρχάς του κράτους να τον ενημερώσει και κατόπιν του ίδιου
> του ISP. Είδες πουθενά όταν συνδέεσαι στο Internet να σου δίνουν κανα
> ενημερωτικό φυλλάδιο για τα πνευματικά δικαιώματα κλπ για να ξέρεις τι

Νομίζω ότι είναι αυτονόητο ένας webmaster, που θέλει να διανείμει πχ τα
1000 τραγούδια του Θεοδωράκη από το site του, να ενδιαφερθεί για το πώς
θα προστατέψει τον εαυτό του. Όπως πχ δεν μπορεί να χαρίσει το αμάξι του
γείτονα χωρίς καποιου είδους εξουσιοδότηση, έτσι δεν μπορεί να διανείμει
τα 1000 τραγούδια του Θεοδωράκη χωρίς να παρουσιάσει κάποια ανάλογη
εξουσιοδότηση στο site του. Αν δεν είναι σε θέση να το καταλάβει αυτό,
τότε δεν έχει καμία δουλειά να διανείμει από το site του οτιδήποτε.

> Εδώ οι ίδιοι οι ISPs σε διαφημίσεις τους προωθούν ανοιχτά την
> πειρατεία, μέχρι και διαφήμιση της ΟΤΕNet θυμάμαι που έλεγε να
> κατεβάσεις τις ανθισμένες μανώλιες, τον κηπουρό κλπ (τίτλους από
> ταινίες) και δεν ανοίγει μύτη. Στη Γαλλία η wanadoo είχε σετάρει και
> διάφορους accelerators για το Kazaa και hostαρε και η ίδια torrents
> localy για να κατεβάζουν οι χρήστες της με μεγαλύτερη ταχύτητα και να
> μαζέψει περισσότερους !

Εκείνες οι διαφημίσεις ήταν πραγματική κατάντια.

> Επειδή όμως δεν υπάρχουν μόνο οι κάτοχοι των δικαιωμάτων στο παιχνίδι
> (δηλαδή οι εταιρίες παραγωγής γιατί όπως σου είπα σε αυτούς ανήκουν
> πρακτικά τα δικαιώματα) και υπάρχουμε και οι χρήστες, η πολιτισμική
> μας κληρονομιά και παιδεία και πολλά άλλα θέματα (orphan works π.χ.),
> δεν είναι τόσο απλό.

Καλώς ή κακώς, οι ίδιοι οι καλλιτέχνες παραχώρησαν δικαιώματα στις
εταιρίες παραγωγής. Δεν το έκανα ούτε εγώ ούτε εσύ. Ας πρόσεχαν.

Φιλικά :)