Συμμετοχή μελών στο ADW2010

Kargiotakis George secretary at hellug.gr
Wed Oct 6 21:16:24 EEST 2010

Quoting "d.a.glynos" <glynos at storm.cs.unipi.gr>:

> Με συγχωρείς Γιώργο και Παναγιώτη αλλά δεν είναι τυπικότητα.
> Το ότι είναι σύλλογος σημαίνει ότι πρεσβεύει κάτι. Αυτό το κάτι που
> πρεσβεύει δεν είναι η παρεά σας. Δεν ψάχναμε όνομα
> για την παρέα σας και το βαφτίσαμε σύλλογο..
>
> Διαπιστώνω για άλλη μια φορά έλλειψη τόσο κουλτούρας όσο και οράματος
> από τους πρεσβευτές (καλής θελήσεως) του συλλόγου.
>
> Κάποιος που θα έρθει στο ADW δε θέλει να δει από μας τις δράσεις μιας
> "κοινότητας". Θέλει να ακούσει ότι υπάρχει σύλλογος για τους linux-αδες,
> που τους στηρίζει. Ότι είναι fun να συμμετέχεις στο σύλλογο γιατί έρχεσαι
> [...]

Τώρα με βάζεις να ξαναλέω τα ίδια και τα ίδια...Θα επεκταθώ λίγο
παραπάνω από τα στενά όρια του "προβλήματος" του χαρακτηρισμού του
συλλόγου που έθεσες αλλά πιστεύω πως αξίζει τον κόπο να ανοίξει μια
κουβέντα.

Το τι πρεσβεύει το HELLUG το ξέρουμε καλά όσοι αφιερώνουμε τον
ελεύθερό μας χρόνο σε αυτόν. Το αν πρέπει να είναι παρέα ή να
λειτουργεί ως παρέα αυτό το κρίνει ο καθένας μόνος του. Στις
καταστάσεις όμως που θα έπρεπε τα μέλη να λειτουργούν συλλογικά
συνήθως οι περισσότεροι σφυρίζουν αδιάφορα και πέφτει το βάρος της
υποστήριξης της έννοιας της "συλλογικότητας" σε 3-4 άτομα.

Όλοι οι σύλλογοι ορίζονται από τις πράξεις και την δραστηριότητα των
μελών τους. Δεν νομίζω πως αν κάναμε φασαρία για το όνομα που θα
γράφει στα χαρτιά και το αλλάζαμε θα αποφάσιζαν τα μέλη να συμμετέχουν
πιο δραστήρια στο ADW. Μην γινόμαστε τυπολάτρεις. Δεν προέρχεται η
αδιαφορία των μελών μας από το όνομα που γράφτηκε πάνω σε ένα χαρτί ή
μέσα σε ένα site. Δεν είδα και κανένα να ενδιαφέρεται για το πώς θα
στηθεί το stand μας. Τί θα υπάρχει εκεί ? Πώς θα μεταφερθεί ο
εξοπλισμός ? Υπάρχουν και πράγματα που πρέπει να γίνουν πριν πάμε
εκεί? Χρειάζεται βοήθεια στο στήσιμο ? Όταν χρειαστήκαμε βοήθεια στην
μετακόμιση εμφανίστηκαν ελάχιστοι, συζητάμε για events και δεν υπάρχει
καν η παραμικρή αντίδραση (εκτός από όταν υπάρχουν θεωρίες συνομωσίας
για πολιτικά παιχνίδια..εκεί φτάσαμε). Για μένα πλέον τίθεται ευθέως η
απορία αν όντως πρέπει το ΔΣ να αποφασίζει την συμμετοχή σε
οποιοδήποτε event εφόσον τα μέλη ερωτώνται και δεν κάνουν καν τον
ελάχιστο κόπο να απαντήσουν με ένα ναι ή ένα όχι. Παλαιότερα υπήρχε η
γκρίνια στο σύλλογο (λίστες/forum/κτλ) του "δεν υπάρχει έγκαιρη
ενημέρωση", οκ λοιπόν..το προσπαθούμε αυτό όσο γίνεται. Βγάινουν πολύ
περισσότερες ανακοινώσεις και πολύ πιο έγκαιρα (συνήθως), το τι
γίνεται στο σύλλογο είναι πολύ πιο "ανοικτό" πια όπως ζητούσαν
ορισμένοι...ε και? Ούτε αυτό ήταν ικανό να αλλάξει κάτι. Ζητήθηκε πριν
περίπου ένα μήνα να πουν τα μέλη τι θα ήθελαν να κάνουμε στο ADW.
Βγήκε κανείς να μιλήσει ? Απολύτως κανένας. Άρα τι θα έπρεπε να
υποθέσει κανείς ? Πώς τα μέλη θέλουν να συμμετέχουν σε πιθανές
δραστηριότητες του "συλλόγου" ή όχι ? Και τι σύλλογος είναι αυτός που
τα μέλη δεν τολμούν να μιλήσουν ? Τελικά για ποιόν είναι ο σύλλογος ?
Σε ποιόν απευθύνονται οι δράσεις του αν όχι στα μέλη του ? Στο ΔΣ ?

Η διαφορά μιας κοινότητας και ενός συλλόγου είναι πως στον σύλλογο
γράφεσαι γιατί θέλεις να τον βοηθήσεις να εκπληρώσει τους
σκοπούς/στόχους του. Για να γίνει αυτό κάθε μέλος έχει τυπικές
υποχρεώσεις (και όχι, δεν είναι η πληρωμή της συνδρομής αυτή η
υποχρέωση, υπάρχουν σημαντικότερα πράγματα). Στην κοινότητα τα
πράγματα είναι εντελώς ελεύθερα. Σήμερα είσαι, αύριο δεν είσαι, δεν σε
αναγκάζει κανείς να κάνεις οτιδήποτε. Για μένα, το πώς δουλεύει ο
HELLUG τα τελευταία χρόνια δεν θυμίζουν και τόσο σύλλογο κρίνοντας από
την συμμετοχή στα κοινά της πλειοψηφίας των μελών. Τα πάντα περνούσαν
από το χέρι ελαχίστων που αφιέρωναν πολύ χρόνο και είχαν διάθεση να
ασχοληθούν. Η διάθεση για να γίνουν πράγματα από τους "παλιούς" έχει
εξαφανιστεί (burnout?), νέες εγγραφές στο σύλλογο είναι ελάχιστες (και
οι παλιοί τείνουν να μην ανανεώνουν πια) και όποτε κάποιος νέος
εμφανίζεται να πει 2 κουβεντες σε κάποια λίστα βγαίνουν πάντα τα
αγαπημένα μας trolls και του κόβουν κάθε διάθεση. Το αν λειτουργεί ο
σύλλογος έχει περιοριστεί στο αν λειτουργούν οι mailing lists για να
περνάνε ευχάριστα τα πρωινά τους κάποιοι πίνοντας καφέ. Και αυτή είναι
και η εντύπωση που έχουν για τον σύλλογο όσοι δεν έχουν συμμετάσχει
ποτέ σε αυτόν ή όσοι δεν τον έχουν προλάβει σε παλιότερες καλύτερες
μέρες...

Όπως και να έχει, το τι βγάζει ο σύλλογος προς τα έξω συνδιαμορφώνεται
από το τι θέλουν τα μέλη του να βγάζουν προς τα έξω. Όσο μιλάμε και
δεν κάνουμε πράγματα τόσο δεν αλλάζει κάτι. Όσο και να χτυπάει κάτω
τον κώλο του το κάθε ΔΣ αν τα μέλη δεν συμμετέχουν δεν αλλάζει η
εικόνα του συλλόγου. (Εκτός αν με την λέξη σύλλογο θέλουμε εμείς να
εννοούμε πια τους 5 του ΔΣ). Ο "σύλλογος" γίνεται "κοινότητα" λόγω της
αδιαφορίας, όχι μιας αναφοράς κάπου. Στο χέρι όλων είναι να πάμε στο
ADW και να δείξουμε τι διαφορά έχει ο "σύλλογος" από μια "κοινότητα".
Θα γίνει ?

Σε όποιον δεν αρέσει ο τρόπος που λειτουργεί ο σύλλογος ή το ΔΣ, είναι
περισσότερο από ευπρόσδεκτος να πει τις ιδέες του και να αναλάβει
πρωτοβουλίες να αλλάξουν κάποια πράγματα. Κανείς του ΔΣ από όσο ξέρω
δεν εμπόδισε κάποιον να πάρει πρωτοβουλίες και να κάνει περισσότερα
πράγματα για το σύλλογο, ίσα ίσα αυτό ζητάμε. Έχω ακούσει πολλές φορές
το "εγώ είμαι διαθέσιμος αν με χρειαστείτε". Όποιος ενδιαφέρεται
παίρνει πρωτοβουλίες όμως και αναλαμβάνει δραστηριότητα, δεν περιμένει
να τον καλέσουν. Όποιος θέλει λοιπόν να ασχοληθεί με κάτι, ιδού πεδίο
δόξης λαμπρό.

Αν το μεγαλύτερό μας λάθος ως ΔΣ ήταν φέτος το γεγονός πως δεν
κυνηγήσαμε το ADW για να μας γράψουν σύλλογος αντί για κοινότητα, τότε
οκ..θα φέρω εγώ το βάρος της ευθύνης μιας που έκανα τις περισσότερες
συννενοήσεις με το ADW.

Υ.Γ. τα παραπάνω είναι προσωπικές μου απόψεις και δεν αντιπροσωπεύουν
όλο το ΔΣ. Τα περισσότερα από τα παραπάνω θέματα τα είχα αναφέρει ως
προσωπικούς προβληματισμούς και στην ΓΣ...
Υ.Γ2 for the record, δεν κληθήκαμε απλά να παρουσιάσουμε ως "κοινότητα
HELLUG", κληθήκαμε να "συνδιοργανώσουμε" μέχρι ένα σημείο και να
βρούμε ομιλητές και projects. Η αντίδραση των μελών σε αυτό (βλ. mail
από 15/08/2010) είναι αυτό που μας κάνει "κοινότητα".
Υ.Γ3 Από τα 5 άτομα που έχουν δηλώσει πως θα βοηθήσουν με κάποιον
τρόπο στο ADW, 3 είναι στο παρόν ΔΣ, 1 σε προηγούμενο ΔΣ και μόλις 1
(!!!) απλό μέλος (που τυχαίνει να γράφτηκε φέτος...)

Φιλικά,
--
Kargiotakis George
Secretary of HELLUG 2010