[Open-source] Open source sto dhmosio

Christos Ricudis ricudis at itc.auth.gr
Sun Nov 15 16:57:08 EET 2009

P. Christeas wrote:
> Να θεωρήσουμε, δηλαδή, ως στρατηγική επιλογή, την χρήση ΤΠΕ για το
> *περιεχόμενο* (content-based, semantic context), για την ηλεκτρονική
> διακυβέρνηση. Αυτές είναι πιό πέρα από τα απλά Documents και Spreadsheets,
> και, IMHO πάντα, δεν αξίζει τόσο καθυστερημένα να περάσουμε από το ενδιάμεσο
> στάδιο. Κάποιες φορές, ένα word document, μπορεί να έχει την ίδια αξία ως
> ηλεκτρονικό έγγραφο, με το αντίστοιχο χαρτί μέσα στη στοίβα.

Το δημοσιο εγγραφο εχει μια συγκεκριμενη (και νομικη) εννοια.

Στις περισσοτερες περιπτωσεις δεν μπορει να αντικατασταθει απο κατι πιο
"προοδευτικο".

Σε καποιες περιπτωσεις που *ισως* να μπορει, θα προκυψει αυτοματως το
(παλι και νομικο) προβλημα της πιστοποιησης του πολιτη στο κρατος. Στις
περισσοτερες περιπτωσεις που ο πολιτης υποβαλλει κατι στις αρχες (και
οχι μονο), του ζητειται πιστοποιηση γνησιου υπογραφης.

(Η μελετημενη χρηση ηλεκτρονικης υπογραφης θα ηταν εργο ευχης εαν
μπορουσε να υλοποιηθει, αλλα δεν τρεφω τετοιες αυταπατες. Πιο προσιτος
στοχος θα ηταν να ενθαρρυνθει η ενδουπηρεσιακη χρηση της).

> Επίσης, άσχετα, να παρατηρήσω ότι σε τέτοιους πίνακες έχω δεί υπερβολικά
> δεδομένα. Μου έτυχε να βάλω όνομα συγγενή στο google, και από αυτά τα έγγραφα
> να βρώ μέχρι και ημ. γέννησης, διεύθυνση και αρ ταυτότητας! Θέλουμε λίγο
> περισσότερη /κουλτούρα/ στους δημοσίους υπαλλήλους για τα νέα ηλ. μέσα.

Δεν ειναι τοσο ζητημα κουλτουρας οσο ζητημα πολιτικων δημοσιευσης (αλλο
ενα σημειο στο οποιο ισως να μπορουν να δοθουν οδηγιες προς τους
παραγωγους περιεχομενου).