[Open-source] Open source sto dhmosio

P. Christeas p_christ at hol.gr
Sun Nov 15 15:15:11 EET 2009

On Sunday 15 November 2009, karounos at mail.ntua.gr wrote:
> 						Κώστα,
> τι συγκεκριμένανα προτείνουμε στα Υπουργεία να κάνουν;για τις περιπτώσεις
>  των http://www.ypes.gr/el/Ministry/Actions/Loans/ &
>  http://www.ypepth.gr/el_ec_category11688.htm

Με τη δική μου, ταπεινή γνώμη, θα το πήγαινα πιό μακριά (και φυσικά, με
μακρύτερο ορίζοντα μετάβασης-υλοποίησης):

Τα Office (όλα τους) είναι "προσομοιωτές χαρτιού", δηλαδή διευκολύνουν να
γράψουμε έγγραφα που /θα τυπωθούν/. Δεν είναι απαραίτητα αυτός ο στόχος της
ψηφιοποίησης, να θεωρούμε ότι το χαρτί είναι το μέσο.

Με το δεδομένο ότι ακόμα /δεν/ έχουμε χρησιμοποιήσει επαρκώς τις ψηφιακές
τεχνολογίες (που σημαίνει ότι είμαστε σε αρχικό στάδιο), καλύτερα να
προσπεράσουμε αυτή την τεχνολογία του 1990 και να πάμε στη σύγχρονη 2005+
αντίληψη.

Να θεωρήσουμε, δηλαδή, ως στρατηγική επιλογή, την χρήση ΤΠΕ για το
*περιεχόμενο* (content-based, semantic context), για την ηλεκτρονική
διακυβέρνηση. Αυτές είναι πιό πέρα από τα απλά Documents και Spreadsheets,
και, IMHO πάντα, δεν αξίζει τόσο καθυστερημένα να περάσουμε από το ενδιάμεσο
στάδιο. Κάποιες φορές, ένα word document, μπορεί να έχει την ίδια αξία ως
ηλεκτρονικό έγγραφο, με το αντίστοιχο χαρτί μέσα στη στοίβα.

Έτσι, το αν θα διαλέξουμε το ανοιχτό ή κλειστό Office, δεν είναι το κύριο ζήτημα
για την στρατηγική της Ηλ. Διακυβέρνησης.

Επίσης, άσχετα, να παρατηρήσω ότι σε τέτοιους πίνακες έχω δεί υπερβολικά
δεδομένα. Μου έτυχε να βάλω όνομα συγγενή στο google, και από αυτά τα έγγραφα
να βρώ μέχρι και ημ. γέννησης, διεύθυνση και αρ ταυτότητας! Θέλουμε λίγο
περισσότερη /κουλτούρα/ στους δημοσίους υπαλλήλους για τα νέα ηλ. μέσα.

--
Say NO to spam and viruses. Stop using Microsoft Windows!