γιατί πρέπει να πληρώσω Windows για το laptop μου?

Thanos Kyritsis djart at linux.gr
Tue Mar 31 14:22:36 EEST 2009

On Tuesday 31 March 2009, Theodore Lytras wrote:
> By the way, παρατηρώ οτι ασχολείσαι μόνο με τον κατασκευαστή (HP) και
> όχι με τον retailer (βέβαια στη δική μου περίπτωση αυτά ταυτίζονται,
> στο Πλαίσιο). Δε ξέρω μήπως έχει και ο retailer ευθύνη...

Κανονικά, μόνο ο retailer έχει την ευθύνη, όχι το κατάστημα. Οπότε αν
αγόραζες HP από το Πλαίσιο, θα σου λέγαμε να πας κατευθείαν στον
αντιπρόσωπο της HP γιατί το Πλαίσιο το πουλάει as is και δε φέρει καμία
ευθύνη (σου λέει πανεύκολα το "μην αγοράζεις, δε σε θέλουμε για πελάτη,
δε σου πουλάμε, εμείς έτσι το δίνουμε, άμα θες").

Στην περίπτωσή σου όμως, σκέφτομαι 2 προβληματάκια:

α) Να πείς στον πωλητή: "φέρε μου τον υπεύθυνό σου" και σε αυτόν "φέρε
μου κι εσύ τον από πάνω σου", μέχρι να φτάσεις στον αρμόδιο που σίγουρα
ΔΕΝ είναι στο τμήμα πωλήσεων.

β) Υπάρχει ένα ενδεχόμενο όλο το πλαίσιο να είναι πώληση. Δηλαδή, να
αγοράζουν bundles από έναν κινέζο και απλά να κολλάνε μόνο ένα
αυτοκόλλητο. Οπότε να είναι retailer ο κινέζος. Και σε αυτήν την
περίπτωση, απλά μαμησε τα, δε θα βρείς τον κινέζο ποτέ γιατί το πλαίσιο
δε θα έχει καμιά όρεξη να σε αφήσει να χώσεις τη μύτη σου τόσο βαθιά.

Εγώ θα πρότεινα κάτι άλλο, μια που μόνο ο Κατσαλούλης EVER έχει
καταφέρει να πάρει πίσω λεφτά[0] από windows. Δεν γνωρίζω άλλον που να
το έχει καταφέρει. Πολλοί προσπαθήσανε, αλλά ....

Γιατί δεν αγοράζεις από κατασκευαστή που σου δίνει την επιλογή να το
πάρεις χωρίς λειτουργικό ή με Linux ? (πχ Dell). Αν το κάναμε αυτό, τότε
και οι υπόλοιποι που θα χάσουνε την πελατεία θα ξυπνήσουνε μια μέρα.

[0] και δεν πήρε ακριβώς λεφτά από το συρτάρι τους, πήρε την αξία των
windows σε hardware ως "δώρο". Το ίδιο μπορείς να κάνεις κι εσύ. Στήσε
στο πλαίσιο ένα αντίσκηνο μέχρι να σε βαρεθούν και να σου χαρίσουνε 10
στυλό αξίας 100 ευρώ. Αλλά να ξέρεις πως και πάλι δε θα έχεις "νικήσει"
με βάση την επιλογή του EULA που επικαλλείσαι. Αυτό μάλλον σίγουρα
μπορούμε να πούμε πως δεν το έχει καταφέρει απολύτως κανένας στην
Ελλάδα, καλή τύχη, αλλά καληνύχτα. Άμα δεν πιάσανε οι Κατσαλούλιες
μέθοδοι, δεν θα πιάσει ποτέ τίποτα ....

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>

- What's your ONE purpose in life ?