Re: Τα «καλά» του eBanking (WebBanking)

Fotis Georgatos gef at ceid.upatras.gr
Sat Jul 26 13:41:33 EEST 2008

Χαίρετε,

2008/7/25 Michael Iatrou <m.iatrou at freemail.gr>:
> [...]

Είναι γεγονός ότι στους όρους των τραπεζών υπάρχουν όροι που στα δικαστήρια
αποδεικνύονται καταχρηστικοί (ή απλώς αντίθετοι με υπάρχοντες νόμους).

Αυτά ονομάζονται Non-Competition-Clauses (NCCs) και όντως γενικά δεν στέκουν
στα δικαστήρια αν και πολλές εταιρείες/οργανισμοί σε βάζουν να τα υπογράψεις.
Συνήθως δεν έχουν νόημα, είναι για να περηφανεύονται οι δικηγόροι των εταιρειών,
αλλά μέχρι να το μάθεις μάλλον δεν θα φύγεις αλόβητος.

Εδώ είναι τα κακά νέα:
Μπορεί ο νόμος να είναι με το μέρος σου, ή τα δεδομένα να οδηγούν σε μια θετική
έκβαση μιας πιθανής δίκης. Το ερώτημα όμως είναι, με τι κόστος;
Στην πράξη αποδεικνύεται ότι το κόστος είναι δυσβάστακτο ή απλώς ασύμφορο
για μεμονωμένους πελάτες ή επαγγελματίες, με αποτέλεσμα να μην διεκδικείται.
Το κόστος δεν είναι μόνο οικονομικό (χρήματα) αλλά και χρονικό
(πολυετές συνήθως),
το οποίο με την σειρά του να δημιουργεί πολλά άλλα ανεπιθύματα προβλήματα.

Το τραγικό γεγονός είναι ότι τελικά στην πράξη η δικαιοσύνη είναι
προσβάσιμη σε αυτούς που μπορούν να την χρηματοδοτήσουν
(δικηγόροι, δικαστικά έξοδα, δικο-οργάνωση). Το μόνο που βοηθάει εδώ
κάπως είναι οι ενώσεις καταναλωτών, οι οποίες με την σειρά
τους όμως συχνά είναι μπαλάκι στα χέρια επιτήδειων με άλλες σκοπιμότητες.
Με λίγα λόγια, η όλη κοινωνική οργάνωση ευνοεί τις εταιρείες εις βάρος
των ατόμων.
Διαφωνεί κανείς επι τούτου;

> Μια και προφανώς δεν είσαι δικηγόρος (IANAL επίσης,)  ίσως θα έπρεπε να
> είσαι πιο επιφυλακτικός στο τι στέκει νομικά και τι όχι. AFAIK αν κάτι έχει
> σχέση με όρους παρεχόμενης υπηρεσίας και το έχεις υπογράψει, «μπαρούφα» ή
> μη, έχει νομική υπόσταση. Κι εκτός κι αν έχεις κάνα δύο δικηγόρους στη
> δούλεψη σου που κάθονται, δεν είμαι σίγουρος αν θέλεις/σε συμφέρει να το
> διαπιστώσεις στα Δικαστήρια.

Ακριβώς. Το κόστος που λέγαμε παραπάνω.

> Επίσης, ο Μάκης δεν είναι ο Batman...

Και το γεγονός ότι τα τηλεοπτικά κανάλια αντικαθιστούν την δικαιοσύνη
τόσο τακτικά
πρέπει να μας προβληματίσει.

ΥΓ.
Την τελευταία εβδομάδα αντιμετώπισα κι εγώ ένα πρόβλημα με την Εθνική Τράπεζα:
Ξαφνικά σταμάτησε να δουλεύει ο Firefox. Επειδή υποψιάστηκα τι παίζεται,
πήρα τηλέφωνο την υποστήριξη τους -που γενικά είναι καλή- και το επιβεβαίωσα:
"Το web banking μας έχει ένα πρόβλημα με τον firefox, δουλεύει μόνο ο
Ιnternet Explorer." Βγάλτε τα συμπεράσματά σας.

Νομίζω ότι μία -έστω άτυπη- ένωση ψηφιακών καταναλωτών θα βοηθούσε...
πρέπει να σταματήσει ποια να θεωρείται αξιοπερίεργο να ζητάει κάποιος
συμβατότητα με πρότυπα που είναι διεθνώς καθιερωμένα,
ή Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΕΛΟΤ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΠΟΥ "ΠΟΥΛΑΕΙ" ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ!

Φώτης "Ε-Λ-Ε-Ο-Σ" Γεωργάτος