Τα «καλά» του eBanking (WebBanking)

Thanos Kyritsis djart at linux.gr
Fri Jul 25 17:41:48 EEST 2008

On Friday 25 July 2008, Σπύρος Γεωργαράς wrote:
> Από Δευτέρα λοιπόν ξεκινάω τη διαδικασία αλλαγής τράπεζας - ακόμα κι
> αν δεν ευθύνεται, θα έπρεπε οι υπάλληλοι της να είναι πιο ευγενείς.
>
> Απόψεις;

Εγώ θα συνέχιζα να το κυνηγάω απλά και μόνο για να πάρω τα λεφτά μου
πίσω στο ακέραιο. Δεν έχει σημασία που είναι μόνο 30 ευρώ. Και 2 ευρώ
να ήτανε, είναι λεφτά και γιατί να φαγωθούνε έτσι για το τίποτα ?

Κατά δεύτερον, πρέπει να το συνεχίσεις διότι θέλουν δε θέλουν, το
internet είναι πλέον εδώ και πρέπει να μάθουν να είναι σωστοί. Εξάλλου,
οι ίδιοι το προωθήσανε και με διαφημίσεις (επίσημα), αλλά
και "ανεπίσημα". Από τη στιγμή που χρεώνουν πλέον το γκισέ και που η
πολιτική τους είναι να ξεφορτώνονται σιγά σιγά όσο γίνεται και
περισσότερους υπαλλήλους, θα πρέπει το web banking να είναι to ίδιο
αξιόπιστο "interface" όσο και το γκισέ ή το ΑΤΜ. Στο γκισέ ή το ΑΤΜ δε
θα υπήρχε ουδεμία περίπτωση να δεχθεί ποτέ κανείς "απώλεια" χρημάτων
για οποιδήποτε (χαζό/κουλό) λόγο κι αν ήταν αυτό.

Μου είχε συμβεί κάτι σχετικά παρόμοιο πριν κάποια χρόνια στην Πάτρα.
Ήθελα να βγάλω εισιτήρια για σινεμά στο αυτόματο μηχάνημα με κάρτα.
Εκεί πέρα παίζει ο γνωστός wizard διάλογος, δηλαδή το κλασσικό pattern:
next next, yes yes yes, αυτές οι θέσεις, τόσες θέσεις, επιβεβαιώνω,
τελικό ΟΚ.
Ε, ήμουν φαίνεται αρκετά γκαντέμης ώστε να πέσει το τραπεζικό δίκτυο
μεταξύ του τελικού ΟΚ και της καταχώρησης ολόκληρου του transaction. Το
ποσό παίζει να ήταν κάπου κοντά στα 20 ευρώ.
Τελικά ζήτησα τον υπεύθυνο (του σινεμά) για να του πώ την όλη φάση, επί
τόπου δε βγήκε κάποια άκρη, έκανα υπομονή κάποιο χρονικό διάστημα
(πρέπει να ήταν κοντά στο μήνα) και στο τέλος μου επέστρεψε το ποσό υπό
μορφή credit (κουπόνια για δωρεάν εισιτήρια ίσα με την αξία αυτών που
το μηχάνημα είχε "καταπιεί"). Βέβαια, δεν κάθισα να μπλέξω με τις
τράπεζες. Και επειδή (παραδόξως) δεν του είχα γκρινιάξει/γαυγίσει
καθόλου (βασικά ήξερα ότι κάπου θα υπάρχουν κάποια logs, δεν μπορεί),
κανα 2 άλλες φορές που τον είδα τυχαία να περνάει και τον χαιρέτησα,
μου κανε και μερικά κουπόνια ακόμα δώρο :-P

Εντωμεταξύ, σε προηγούμενη χρήση, σκεφτόμουν πως τα συγκεκριμένα
εισιτηριο-ΑΤΜ κάπου χάσκουν γενικότερα (κάπως μου έδινε ακόμα κι από το
interface την εντύπωση πως κάποιος ξέχασε να υλοποιήσει exception
handlings και να σκεφτεί να βάλει rollback στο transaction), παρατήρησα
πως μετά από αυτό τα βγάλανε εκτός λειτουργίας και πλέον τώρα μετά από
χρόνια και έχοντας δεί την "καινούρια γενιά" αυτών των εισιτήριο-ΑΤΜ,
μπορώ να πώ πως τουλάχιστον μοιάζουν βελτιωμένα (το είδος των διαλόγων
σε πείθει για το ότι είναι μάλλον καλύτερα υλοποιημένο γύρω από την
έννοια του transaction).

Αυτό σημαίνει πως γενικότερα κι οι τράπεζες μάλλον ενδιαφέρονται να
διορθώνουν τα λάθη τους, νομίζω πως βαριούνται να μπλέκουν σε τέτοιες
διαδικασίες με διαξιφισμούς με τους πελάτες τους. Οπότε και στο web αν
ισχύει κάτι τέτοιο, πιστεύω πως θα θέλουν τελικά να το διορθώσουν (απλά
δυστυχώς δεν είσαι και Αθήνα, οπότε αντε να βρεις κάποιον που θα έχει
τη διάθεση να το πάρει κάπως πιο ζεστά το θέμα και να κάνει στο τέλος
bug report στα κεντρικά).

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>

- What's your ONE purpose in life ?