Τα «καλά» του eBanking (WebBanking)

Σπύρος Γεωργαράς sng at hellug.gr
Fri Jul 25 16:44:55 EEST 2008


Κάπως off-topic, αφού δεν έχει σχέση με το linux, αλλά μάλλον ενδιαφέρει 
πολλούς, αφού έχει να κάνει με το WebBanking

Κατ' αρχήν να πω ότι τη συγκεκριμένη υπηρεσία (eBanking της Εθνικής) την 
χρησιμοποιώ εδώ και χρόνια χωρίς να μου έχει παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα. Το 
θέμα είναι όταν κάτι πάει στραβά, τί γίνεται:

Λοιπόν

Εδώ και αρκετά χρόνια, χρησιμοποιώ την TELEDOME για τα τηλεφωνήματά μου, ως 
φθηνή εναλλακτική λύση, την οποία και πληρώνω μέσω του eBanking της Εθνικής 
τράπεζας.

Συνήθης τακτική μου είναι η προπληρωμή ενός ορισμένου ποσού, αυτού των 30 
ευρώ - είναι νομίζω και το ελάχιστο που μπορώ να στείλω μέσω του eBanking.

Αυτό ακριβώς έκανα στις 11/04/08 με έμβασμά μου προς τον λογαριασμό της 
TELEDOME στην Αγροτική τράπεζα, το οποίο μου αναφέρθηκε από το σύστημα ότι 
διεκπεραιώθηκε, μου έγινε χρέωση του ποσού και της αντίστοιχης προμήθειας, 
και νόμιζα ότι όλα ήταν καλά μέχρι που πριν μέρες η TELEDOME μου «έκοψε» το 
τηλέφωνο, αφού είχα απλήρωτες οφειλές.

Ψάχνοντάς το, ανακάλυψα ότι η παραπάνω πληρωμή μου δεν εμφανίζονταν στο 
λογαριασμό της TELEDOME. Τσεκάραμε (και διπλο-τριπλο-τσεκάραμε τα στοιχεία 
που είχα χρησιμοποιήσει στο έμβασμα) και τα βρήκαμε όλα οκ. Τους έβαλα λοιπόν 
να ψάχνουν, αφού τους έστειλα και τις αποδείξεις (εκτυπώσεις) της πληρωμής 
που είχα από το eBanking, με FAX

Αφού μετά από δύο μέρες η TELEDOME με διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει τέτοια 
πληρωμή - και δεν είχα λόγω να μην τους πιστέψω, είπα να το ψάξω και με την 
τράπεζά μου.

Από εδώ ξεκινάει το αστείο. Κατ' αρχήν μου ζητήθηκε να πάω στο κατάστημα από 
το οποίο άνοιξα αρχικά το λογαριασμό. Επειδή αυτό ήταν 200 μέτρα πιο πέρα δεν 
είπα τίποτα, αλλά αν τον είχα ανοίξει στην Αθήνα, ή στην Καλαμάτα, ή στην 
Αλεξανδρούπολη, τί θα έκανα, θα έπρεπε να πάω εκεί για να βρω μια άκρη; 
(σημειωτέον ότι είμαι στην Κέρκυρα)

Anyways, πήγα στα κεντρικά της Εθνικής στην Κέρκυρα, μίλησα με τον «υπεύθυνο», 
ο οποίος μου είπε με λίγα λόγια να πάω στην Αγροτική να δω τι έχει γίνει το 
έμβασμα!!! Όταν του είπα ότι αυτό είναι δουλειά δική του - δηλ. της τράπεζας, 
να εξακριβώσει τι είχε συμβεί, μου είπε ότι εφόσον η συναλλαγή έγινε μέσω 
internet, η τράπεζα δε φέρει καμία ευθύνη!!! Όταν άρχισα να αγριεύω μου είπε 
ότι θα το έψαχνε βέβαια, κάνοντάς μου χάρη προφανώς, κλπ. κλπ. αλλά... 

Εν πάση περιπτώσει, πήγα και σε ένα υποκατάστημα της Αγροτικής (ευτυχώς η 
Κέρκυρα είναι μικρή πόλη και όλα αυτά είναι κοντά), μίλησα με τους υπαλλήλους 
εκεί, πήραν κάποια τηλέφωνα, και τελικά μου είπαν να πάω πάλι στην Εθνική να 
τους πω να κοιτάξουν στις «αποθηκευμένες» και προφανώς ανεκτέλεστες εντολές.

Εδώ πλέον ήταν που κατάλαβα ότι άκρη δεν πρόκειται να βρω, και πήγα και 
πλήρωσα την TELEDOME με απευθείας κατάθεση στο λογαριασμό τους :)

Σήμερα το πρωί ξεκίνησα και πάλι για την Εθνική για να δω τι καρπούς απέφερε η 
έρευνα των αρχείων της τράπεζας. Όχι ότι περίμενα ότι θα γίνονταν τίποτα, 
αλλά έτσι κουβέντα να γίνεται. 

Εκεί ένας αγενέστατος «κύριος» - ο οποίος τελικά ήταν ο διευθυντής ή ο 
υποδιευθυντής - άρχισε να μου επαναλαμβάνει ότι η τράπεζα δε φέρει καμία 
ευθύνη και τέτοια. Στη συνέχεια εμφανίστηκε και ο υπάλληλος με τον οποίο είχα 
μιλήσει την προηγούμενη ημέρα και μου επιβεβαίωσε ότι η εντολή στάλθηκε από 
την Εθνική στην Αγροτική - οπότε από πλευράς τους όλα ήταν εντάξει - και τώρα 
θα πρέπει να το ψάξω μόνος μου με την Αγροτική.

Σε αυτό το σημείο ήταν που αποφάσισα να τα παρατήσω γιατί:
α. Δε διαθέτω και τρίτο πρωινό για να χάσω με αυτήν την κατάσταση
β. Το ποσό είναι τέτοιο, που δεν αξίζει ούτε αγωγή να κάνω, όπως έμαθα 
διαβάζοντας τη σύμβαση που έχω ήδη υπογράψει όταν ξεκίνησα να χρησιμοποιώ το 
eBanking (όταν την υπέγραψα δεν τη διάβασα βέβαια - όπως πιστεύω κάνει πολύς 
κόσμος όταν υπογράφει παρόμοια έγγραφα). Εκεί αναφέρει:

«Σε κάθε περίπτωση η ευθύνη της Τράπεζας δεν δύναται να υπερβαίνει την αξία 
της συγκεκριμένης συναλλαγής.»

γ. Θου Κύριε μην πω καμιά κουβέντα τώρα που γίναμε «Ευρωπαίοι» και μάθαμε και 
το WebBanking

Από Δευτέρα λοιπόν ξεκινάω τη διαδικασία αλλαγής τράπεζας - ακόμα κι αν δεν 
ευθύνεται, θα έπρεπε οι υπάλληλοι της να είναι πιο ευγενείς.

Απόψεις; 

-- 
Φιλικά
Σπύρος

_________________________________________________________________________________
Ξέρετε πότε να λέγει ο καθείς «εγώ»; όταν αγωνιστεί μόνος του και φκιάσει
ή χαλάσει, να λέγει «εγώ»· όταν όμως αγωνίζονται πολλοί και φκιάνουν,
τότε να λένε «εμείς». Είμαστε στο «εμείς» κι όχι στο «εγώ».

--
gpg key URL: http://members.hellug.gr/sng/gpg-kde-el.html
-------------- next part --------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: not available
Type: application/pgp-signature
Size: 197 bytes
Desc: This is a digitally signed message part.
URL: <http://lists.hellug.gr/pipermail/hellug/attachments/20080725/59b4eb44/attachment.pgp>


More information about the Hellug mailing list