Re: Πνευματική ιδιοκτησία σε κείμενα με τα οποία εκφράζεται η άσκηση πολιτειακής αρμοδιότητας...

Nick Demou ndemou at gmail.com
Sun Jun 22 22:52:03 EEST 2008

τι σημαίνει "πολιτειακή αρμοδιότητα"?. Καλύπτει άραγες το έργο της
ΕΜΥ?  Παραθέτω σχετικό προβληματισμό από συζήτηση στη ελληνική
wikipedia[1]:

<<<Το θέμα είναι φυσικά πότε ασκείται πολιτειακή αρμοδιότητα.
Καλύπτονται προφανώς από την εξαίρεση νόμοι, διατάγματα κλπ., πρακτικά
Βουλής και εκθέσεις επιτροπών, δικαστικές αποφάσεις, εισηγήσεις
δικαστών και εισαγγελέων κλπ. Προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν
προστατεύεται (εξαιρείται δηλαδή από την προστασία) π.χ. το
τοπογραφικό ενός μηχανικού που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως και ορίζει το σχέδιο πόλης ή τα όρια οικισμού κλπ., γιατί
ο καθορισμός σχεδίου πόλεως είναι άσκηση πολιτειακής εξουσίας. Οι
χάρτες όμως της ΓΥΣ δεν ξέρω αν εντάσσονται στην άσκηση πολιτειακής
εξουσίας, δεν εντάσσονται στη λειτουργία του κράτους. Το ίδιο ισχύει
και για φωτογραφίες. Σίγουρα δεν είναι πολιτειακή εξουσία αν το
Υπουργείο Πολιτισμού εκδώσει π.χ. ένα βιβλίο για τον Παρθενώνα με
κείμενα και φωτογραφίες. Δεν είναι άσκηση πολιτειακής εξουσίας και
προστατεύεται κανονικά.>>>

[1] http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%85%CE%B6%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7:%CE%95%CE%BB%CE%B5%CF%8D%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%BF_%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B5%CF%87%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF