HELLUG - Infosystem 2007: Αποτίμηση - Προτάσεις

Thanos Kyritsis djart at linux.gr
Wed Oct 10 12:38:45 EEST 2007

Είχα προτείνει πριν μερικούς μήνες να μην κατέβει ο σύλλογος φέτος σε
καμία έκθεση, μεταξύ άλλων για μερικούς από τους λόγους που τώρα ξαφνικά
όλοι ανακαλύπτετε, ενώ στην πραγματικότητα υπάρχουν αυτά τα
προβλήματα εδώ και χρόνια, αλλά όταν κάποιοι τα φωνάζουν εγκαίρως,
κανείς δεν ακούει.

Απέχω από τη συγκεκριμένη συζήτηση. Το πρόβλημα του συλλόγου δεν είναι
αν δυσαρέστησε στην Infosystem. Αυτό κάποιοι το βλέπετε ως αφορμή για
γενική συζήτηση. Ας πούμε έστω και ας κάνουμε γενική συζήτηση λοιπόν.

Μερικές γενικές παρατηρήσεις μόνο έχω να κάνω:

On Wednesday 10 October 2007, George K. wrote:
> Βασικό παράπονο των περισσοτέρων επισκεπτών ήταν ότι δεν μπορούν να
> βρουν βοήθεια στα ελληνικά. Οι περισσότεροι ήξεραν το site του HELLUG
[snip...]
> περισσότερες περιπτώσεις η πρώτη τους απορία μετά από αυτό ήταν γιατί
> δεν υπάρχει κάποιο forum. Εκεί δεν είχαμε παρά να τους παραπέμψουμε

Ναί, το γνωστό θέμα του ποιός θα στήσει το forum.

Κάποιοι, ακόμα και μετά από τόσα χρόνια λειτουργίας του συλλόγου,
εξακολουθούν να παραβλέπουν με ποιόν τρόπο λειτουργεί ο σύλλογος, ή έστω
με ποιόν τρόπο θα έπρεπε να λειτουργεί.

Ο τρόπος είναι εθελοντικά και συλλογικά, με βάση το πρότυπο της
ανάπτυξης του Linux. The Bazaar. Αρχέγονα, αλλά βασικά πράγματα.

Συγγνώμη που αναφέρω το Linux ως ένα μονολιθικό πυρήνα και δυσκολεύονται
να το κατανοήσουν αυτό οι "καινούριοι χρήστες", αλλά τί να κάνω ? Αυτή
είναι η αρχή του σύμπαντος αναφορικά με το συγκεκριμένο σύλλογο.

Ο σύλλογος, εμένα τουλάχιστον, πάντα μου έμοιαζε με το μοντέλο ανάπτυξης
του Linux: μαζεύονται 20 άτομα που μοιράζονται κάποιες κοινές ιδέες και
δουλεύουν ή έστω κάνουν ζύμωση για ένα σκοπό. Μετά από λίγο, αν κάποιος
θέλει να μπεί στο τζέρτζελο, πετάγεται και αναλαμβάνει κάτι και έτσι
εντάσσεται με τους υπόλοιπους.

Δεν γίνεται αλλιώς. Όταν κάποιος βλέπει να υπάρχει κάπου έλλειψη, καλό
πράγμα είναι να το γράψει σε ένα κομμάτι χαρτί και να μας το διαβάσει,
δε λέω, βοηθάει, αλλά αυτό που πραγματικά λείπει είναι το να βγεί και
να πεί "θα αναλάβω εγώ είτε μόνος μου, είτε παρέα με μερικούς ακόμα να
τη φτιάξουμε αυτή τη ρημάδα δουλειά και στο τέλος να τη χαρίσουμε στο
σύλλογο επειδή λέμε ότι θέλουμε να φαίνεται αυτή η δουλειά ως να έγινε
στα πλαίσια του συλλόγου".

Είναι τόσο απλό αυτό το πραγματάκι ....

> Φυσικά δεν
> φταίνε μόνο τα projects/LUGs αυτά αλλά και το ίδιο το HELLUG για την
> έλλειψη συνεργασίας μαζί τους.

Δεν μπορείς να λες πως φταίει ο σύλλογος. Δεν είναι η δουλειά του
συλλόγου να χώνει κόσμο.

Ένα παράδειγμα, για να το καταλάβετε.

Αν εγώ είμαι ο σουπερ προγραμματιστής, δε θα έρθει ποτέ η κοινότητα που
αναπτύσσει τον πυρήνα για να μου προτείνει να συμμετέχω. Θα πρέπει εγώ
(ο μικρός) να πάω να κολλήσω στην παρέα των υπολοίπων.

Έτσι ισχύει και εδώ. Δε θα πρέπει να πηγαίνει ο Hellug και να παίρνει
από το χεράκι το ILUG και να του λέει: "έλα να μας νταντέψεις το
περίπτερο". Θα πρέπει το ILUG να λέει (αν θέλει): "μάγγες, θα έρθουμε
να σας βοηθήσουμε".

> Ποιος ήταν λοιπόν ο στόχος συμμετοχής του συλλόγου στην Infosystem?

Εδώ πιστεύω πως πολλοί θα σκέφτεστε ήδη μια λάθος απάντηση εδώ πέρα.

Ιστορικό μάθημα λοιπόν:

Ο στόχος είναι αυτός που ήταν πάντα. Απλά να συμμετέχουμε για το χαβαλέ
της όλης υπόθεσης. Απλά πράγματα, όχι πολυσύνθετα και δύσκολα.

Το αφήνει να εννοηθεί (πολύ σωστά) και η Έφη σε ένα post πιο πάνω.

Ποτέ ο σύλλογος δεν είχε το φοβερά οργανωμένο περίπτερο. Οι πιο
επιτυχημένες εκθέσεις του ήταν αυτές που είχανε το περισσότερο μπούγιο,
το περισσότερο χάος, την περισσότερη κίνηση, εκεί που έχανε η μάνα το
παιδί, εκεί που δε χωράγαμε στο περίπτερο και βγαίναμε στο διάδρομο και
είμασταν ένα χύμα μπούγιο.

Εντελώς το αντίθετο πράγμα από μια σουπερ-οργανωμένη εκδήλωση.

Το είχα αναρωτηθεί κι εγώ τότε αυτό, γιατί άλλο περίμενα και άλλο
συνάντησα: "μα πώς είναι δυνατόν να είμαστε τόσο χάος εδώ πέρα ? Αυτό
θέλουμε ? Αυτός είναι ο σκοπός μας ?"

Και όμως, η συμμετοχή στις εκθέσεις είναι το ακριβό χόμπυ που κάνει ο
σύλλογος μόνο και μόνο για την πλάκα. Στην πραγματικότητα, "πουλάμε"
στην έκθεση τη συλλογικότητά μας. Είμαστε όπως είμαστε, χύμα και
περνάει ο κόσμος, βλέπει ένα κάρο computer geeks και γουστάρει. Λένε
τον πόνο τους, λένε την άποψή τους, λένε τη μαλακία τους και τα λοιπά.
Δε θέλουμε να τους πουλήσουμε τίποτα σε σχέση με τα άλλα περίπτερα,
οπότε ελκύουμε κόσμο με το να είμαστε αυτό που ήταν μια ζωή το Linux:
μια παρεΐστικη φάση.

Εντάξει, σαφώς θέλουμε να μοιράσουμε CDs, διάδοση, προώθηση, να κάνουμε
και καμιά ομιλία, να πούμε και για το Open Source, να το σπρώξουμε να
το υιοθετήσει η πολιτεία/κυβέρνηση/κλπ, αλλά αυτά όλα είναι το δέντρο.
Οι από πάνω παράγραφοι είναι το δάσος. Ξεχάστε για μια στιγμή το
δέντρο, έχουμε χάσει το δάσος.

Για το δέντρο, πρέπει να υπάρχει χημεία και ζύμωση και επικοινωνία
ανάμεσα στα μέλη του Συλλόγου. Ξεχάστε για μια στιγμή και το ΔΣ.

Εμείς, έχουμε χάσει και τη χημεία μεταξύ μας και τη ζύμωση (μόνο μέσα
από ζύμωση θα βγούν projects, ομάδες εργασίας και ομάδες εθελοντών) και
την επικοινωνία (κάποτε πηγαίναμε για καφέ). Και έχουμε μείνει μόνο με
τη γκρίνια και τη μιζέρια.

> Δεν αποκλείεται, ούτε αμφιβάλλουμε, ότι η κακή οργάνωση οφείλεται σε
> κάποιο άλλο έργο που ίσως έχει αναλάβει το HELLUG χωρίς αυτό να

Ναι, πώς, δε βλέπεις ?? Σκιζόμαστε εδώ στα projects. Όλοι έχουμε πιάσει
τους editors και γράφουμε kernel patches σα μανιακοί.
Να αμφιβάλλετε.

> - Ενημέρωση και οργάνωση για το επερχόμενο μεγάλο event DTE 8-11
> Νοεμβρίου.

Αν προλαβαίνουμε να εγκαταλείψουμε το πλοίο, θα το πρότεινα. Αλλιώς, θα
πήξουμε στη γκρίνια και τη μιζέρια πάλι.

Οι εκθέσεις τουλάχιστον ήταν για χαβαλέ. Είναι τώρα ή δεν είναι ? Αν δεν
άλλαξε, πάμε να κάνουμε το χαβαλέ μας. Είτε με αρχαία cds είτε με
καινούρια.
Αν άλλαξε, αν δηλαδή βγείτε εδώ στη λίστα όλοι και πείτε ότι όχι, δεν
πάμε για το χαβαλέ, τότε να μην πάμε φέτος. Ας κάτσουμε να το δούμε και
ας πάμε του χρόνου με καλύτερες προϋποθέσεις.

Υπάρχει μια τάση που λέει να γίνει ο σύλλογος πιο σοβαρός. Δε βλέπω να
επικρατεί αυτή η τάση, ούτε βλέπω να περπατάει, ούτε έστω να προσπαθεί
κάποιος να σέρνει με δυσκολία το σύλλογο προς τα εκεί. Και οι άνθρωποι
που ως ΔΣ το προσπαθήσανε αυτό τα τελευταία χρόνια (πριν 2-3 χρόνια
δηλαδή), κάνανε μια προσπάθεια και τώρα έχουν εξαφανιστεί και πάλι
(κλασσικό σκηνικό).

Επομένως, αν δεν μπορεί αυτή η τάση να επικρατήσει, εγώ θα έλεγα ας το
παρατήσουμε. Ας γίνουμε παρεΐστικη φάση πάλι και ό,τι κάτσει, δε θα
πεθάνουμε κιόλας.

Όσο λοιπόν ο σύλλογος δε βρίσκει χαρακτήρα, ούτε βρίσκει ακριβώς για
ποιό λόγο να συμμετέχει στις εκθέσεις, εγώ θα προτείνω να μη συμμετέχει
στις εκθέσεις.
Αν ο σύλλογος θέλει να έχει σοβαρό χαρακτήρα και θέλει να πάει στις
εκθέσεις για σοβαρό λόγο, ΕΤΣΙ όπως είναι τώρα, καλύτερα να μην το
επιχειρήσει γιατί θα τα κάνει χάλια (όπως εκ των υστέρων όλοι ξαφνικά
μια μέρα τρέχετε να παρατηρήσετε, λες και δεν το περιμένατε ? χα), δεν
έχουμε τέτοιες ικανότητες. Έχουμε χαθεί, δεν ξέρουμε τί είμαστε, αν
είμαστε παρέα, αν είμαστε σωματείο και που πάμε και γιατί βαδίζουμε.

> - Εκσυγχρονισμός του φυλλαδίου του συλλόγου.

Bullets με προτάσεις ....

> - Επαναλειτουργία της ιστοσελίδας του hellug

Όλα αυτά χρειάζονται εθελοντές. Και όχι, δεν είναι φαύλος κύκλος. Όπως
είναι τώρα ο σύλλογος, με τα προβλήματά του, με την ελλειπή οργάνωσή
του, με ... με ... με ... αρκεί να βγεί κάποιος/κάποιοι και να πεί: "θα
εκσυγχρονίσω τα φυλλάδια και νάτα, πάρτε τα".

Απλό είναι.

Άμα όλοι βαριόμαστε να τα πάρουμε να τα ξεψυρίσουμε τα φυλλάδια, τότε
ΟΚ, ΒΑΡΙΟΜΑΣΤΕ, σύμφωνοι, αλλά ας μη γκρινιάζουμε τουλάχιστον, δεν
έγινε και τίποτα. Δε χάθηκε κι ο κόσμος.

Όλες οι παραπάνω σκέψεις ταιριάζουν σε ένα σύλλογο πιο παρεΐστικο. Στο
Hellug του 1998 έως του 2003+κάτι. Επειδή κάπου στην πορεία μάλλον
αλλάξανε οι απαιτήσεις, ΙΣΩΣ θα έπρεπε πρίν γκρινιάξουμε, να μαζευτούμε
μια μέρα κάπου όλοι και να συζητήσουμε αυτά τα πράγματα για το πώς
θέλουμε να πορεύεται ο σύλλογος και για το τί όντως θα θέλαμε να
αφήσουμε πίσω μας σε σχέση με το παρεΐστικο παρελθόν. Και ΙΣΩΣ να
ψηφίζαμε και για αυτά τα θέματα, να τελειώνει μια και καλή όλη αυτή η
ιστορία.

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>

- What's your ONE purpose in life ?