Etsi dokimastika ena forum

Αλέξανδρος Διαμαντίδης adia at hellug.gr
Mon Nov 15 23:12:24 EET 2004

* Giannis Stoilis [2004-11-15 11:13]:
> Συμφωνώ, αρκεί:
> 1) να μπει ένα forwarder, όπου ότι γίνεται post στο forum να
> προωθείται στην mailing list, όπως επίσης να υπάρχει η δυνατότητα το
> κάθε post να έρχετε σε e-mail. Αυτά, πιστευώ, θα κάνουν ακόμα
> ευκολότερη την μετάβαση.

Όχι, μη! Έχω δει μηνύματα από forum που προωθούνται σε mailing list και
δε διαβάζονται με τίποτα! Τα μηνύματα στο forum έχουν εγγενές threading
οπότε δε χρειάζεται quoting κλπ. Όταν γράφει κανείς ένα μήνυμα, διαφορετικά
το γράφει σε λίστα, διαφορετικά σε φόρουμ.

* Spiros Bolis [2004-11-15 15:44]:
> Kai an thes, h dynatothta na 3ekinas polla pragmata parallhla, afhnei
> thn aisthsh mias "eleytheriothtas" poy synithws kanei ta pragmata na
> 3efeygoyn apo to thema.

Εγώ πάντως σε κάποιο φόρουμ που παρακολουθώ δεν έχω δει περισσότερα
*ενοχλητικά* μηνύματα εκτός θέματος από ότι σε λίστες ή ομάδες του
Usenet.

* fs [2004-11-15 14:35]:
> (Για όσους δεν ξέρουν τι παίζει με τον mailman, στέλνει με email τα
> user-id's σωστά αλλά όταν στέλνει στο newsgroup τα αλλάζει με ένα user-id
> με prefix "mailman-". Αυτό προκαλεί το "references:" (και είναι υπεύθυνα
> για το threading) που στέλνουν οι newsreaders να σπάει threads στους email

Στο Gmane πάντως λύσανε το πρόβλημα αυτό - μεταξύ άλλων - με έναν εξαιρετικά
απλό τρόπο: Δεν μπορείς να κάνεις post στο newsgroup ο ίδιος, μπορείς να
στείλεις μόνο μέσω της λίστας. Βέβαια εμείς δεν μπορούμε να το κάνουμε
αυτό, καθώς οι ομάδες local.linux.greek.* είναι unmoderated...

Είχα ξαναρωτήσει και παλιότερα αν θα συμφωνούσατε να βγάζαμε τις λίστες
μας στο Gmane (http://gmane.org/) αλλά δεν απάντησε κανεις καθαρά «ναι»
ή «όχι»... Τι λέτε; Έχει πολλές ευκολίες - πχ. μπορεί να κρυπτογραφεί
τις διευθύνσεις στα «From:» ώστε να μην μπορούν να τις μαζέψουν για
spam, αλλά μπορείς παρόλα αυτά να στείλεις μήνυμα στους αποστολείς.
Επίσης έχει ένα πολύ όμορφο web interface:

http://news.gmane.org/gmane.linux.kernel

* Thanos Kyritsis [2004-11-15 16:26]:
> Εγώ να προσθέσω σε όλα αυτά τα εξής:
>
> 1) Τα forums κακά τα ψέματα τα ζητάει μια μερίδα του λαού.

Ναι, σε ορισμένους τομείς έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα. Το βασικό τους
μειονέκτημα είναι ότι είναι φοβερά κουραστικό να παρακολουθείς πολλά
φόρουμ (αντίθετα, λίστες ή newsgroup μπορεί κανείς άνετα να παρακολουθεί
δεκάδες, αν δεν έχουν πάρα πολλή κίνηση). Πιστεύω ότι θα ήταν καλό να
υπάρχει ένα φόρουμ για το Linux και το ελεύθερο λογισμικό. Όμως όταν
λέμε ένα, *ΜΟΝΟ* ένα. Όπως απάντησε κάποιος και στη λίστα open-source,
υπάρχει ήδη το φόρουμ το ellak.gr. Ακόμα κι αν έχουμε ιδεολογικές
διαφορές με το site και το ποιοι και γιατί το έστησαν, πιστεύω ότι θα
έπρεπε να κατευθύνουμε όσους θέλουν φόρουμ εκεί. Ή, αν είναι να στηθεί
κάπου φόρουμ, θα πρέπει να είναι σε κάποια διεύθυνση της μορφής
forum.linux.gr ώστε να είναι πολύ ευκολομνημόνευτη. Αν όμως στηθεί εκεί,
θα πρέπει να το παρακολουθούμε ώστε να έχει κίνηση και να είναι
πετυχημένο.

Α, και κάτι άλλο: Καλό θα είναι το όποιο φόρουμ καταλήξουμε να έχει και
RSS feed...

Αλέξανδρος Διαμαντίδης * adia at hellug.gr