Apantisi ston k. Stoili kai sti lista sas.

Costas Barakitis barak at artaxia.gr
Tue Mar 16 01:15:27 EET 2004

> Mipos prepei na pesoun oi tonoi ap'oles tis pleures?

Gia mena oxi, giati paromoies istories exoun symvei kata koron sto
parel6on se dhmosiografous tous opoious gnwrizw. Prepei orismenoi na
katalavoun pws se kapoia 6emata yparxei mia grammh, h epishmh, kai
prepei na paizei me tous kanones ths agoras. An de mou aresei h epishmh
grammh to lew alla se allh xronikh stigmh. An epizhtoume th dhmosiothta,
giati mporei kai na mhn thn epizhtoume kai proswpika paw paso me ayth
thn apopsh, eimaste ypoxrewmenoi na sevastoume tous kanones tou
paixnidiou. An twra pistevoume pws 6a prosarmos6ei mia agora stis dikes
mas idiaiterothtes epeidh apla exoume kales pro6eseis eimaste entelws
ektos pragmatikothtas.

Den ginetai dhladh na leme se ena dhmosiografo pws, koita, gnwrizoume
pws oloi ta pernete ki arxidia antikeimenikothta exete alla parola ayta
feel free na rwthseis o,ti 6eleis gia na provaleis 6emata mas. Kai na
6ewreis pws einai anafaireto dhmokratiko sou dikaiwma na les tetoies
koutamares dhmosia.

To epixeirhma pws edw mesa etsi leitourgoume den shmainei kai tipota. H
dhmosiografos den einai ypoxrewmenh na gnwrizei pws h malakia edw mesa
einai sthn hmerhsia diataksh giati sthn telikh etsi th vriskoume re
aderfe, leme kai pente gamostavridia kai meta pali agaphmenoi eimaste.
Ayto pou vlepei einai pws o ka6enas petaei mia malakia ki an to
syndyaseis me to arxiko provlhma mporei kalista na ypo6esei pws avrio 6a
pei kapoios dhmosia, h tade einai dikh mas, ta grafei opws emeis
6eloume. Ayto htan to arxiko provlhma ths dhmosiografou, h dhmosia
yponnoia ki oxi h amfisvhthsh ths antikeimenikothtas ths. An ayto to
syndyaseis me to gegonos pws edw mesa ola dhmosia ta leme kai to
6ewroume magkia mas kane to syneirmo monos sou gia kapoion trito ki
asxeto me ta tektainomena.

Se shmantikh merida tou dhmosiografikou kosmou, opoios akouei Hellug
kovei lasph. Protimoun na grafoun genika ki adiafora 6emata para na
mpoun ston kopo na epikoinwnhsoun mazi mas. Ayto to gnwrizw apo prwto
xeri ki aksizei na mas provlhmatisei. Ki oxi, den einai logw MS, polloi
dhmosiografoi 6a h6elan na grapsoun papades gia to linux akrivws logw
ths filosofias panw sthn opoia vasizetai. Kata mia ennoia h elleipsh
dhmosiothtas tou linux ofeiletai se emas tous idious. Mas noiazei na to
lysoume ayto 'h oxi? Apla einai ta pragmata. Kai h sygkekrimenh aformh
htan o,ti kalytero gia na katalavoume to provlhma stis pragmatikes tou
diastaseis.