linux magaz - Ελληνική αγορά

Nicholas K. Dionysopoulos nikosdion at yahoo.gr
Wed Feb 25 12:11:14 EET 2004

Στις Τετ 25 Φεβ 2004 10:59, ο/η Thanos Kyritsis έγραψε:

[snip]

> Ξαναλέω, web φόρμες συνήθως χρησιμοποιούμε για να γράψουμε 5 αράδες "στο
> πόδι" και είτε να τις κάνουμε submit σε κάποιο forum, είτε ως comment
> σε κάποια συζήτηση, είτε σε ανακοινώσεις τύπου Slashdot και λοιπά. Δεν
> έχω δεί ποτέ web φόρμα για το submit μεγάλης πληροφορίας.

Διαφωνώ κάθετα! Ξέρω ότι υπάρχουν εταιρείες που δουλεύουν τα sites τους με
κάποιο CMS πάνω στο οποίο περνάνε από tech specs και ανακοινώσεις τύπου μέχρι
ότι είδους πληροφορία θέλουν να δημοσιεύσουν στο Internet. OK, θα μου πεις,
οι τύποι δεν ξέρουν HTML, XML και δε συμμαζεύεται αλλά στο κάτω-κάτω _δεν
τους ενδιαφέρει_ να μάθουν, γιατί κάνουν πιο γρήγορα και πιο εύκολα τη
δουλειά τους με έναν WYSIWYG editor. Το ότι εμείς ξέρουμε και HTML και XML
δεν απαξιώνει a priori την χρησιμότητα του WYSIWYG. Αλλιώς ακόμα θα γράφαμε
εντολές σε κονσόλα, θα επεξεργαζόμασταν τα αρχεία ρυθίσεων με το ed και θα
διαβάζαμε τα mail κάνοντας telnet στην θύρα 110 του mail server. Μπα... ;)

> Σκέψου μόνο πόσος μπελάς θα είναι με τις εικόνες που περιλαμβάνουν τα
> άρθρα. Θα πρέπει εκτός από submit στο κείμενο να υπάρχει ενας ολόκληρος
> μηχανισμός να μπαίνουν και οι εικόνες. Στο τέλος θα καταλήξει να είναι
> μια φόρμα όπου θα γίνονται submit zip files (δηλαδή, χαρά στο πράγμα).

Εντάξει, αυτό θα μπορούσε να καταλήξει έτσι, για πιο γρήγορη υποβολή άρθρων.
Αλλιώς ξέρω να σου πω κι άλλους τρόπους να ανεβάσεις άρθρο με εικόνες σε ένα
CMS :) Όμως στο τελευταίο που λες ("δηλαδή, χαρά στο πράγμα") διαφωνώ.

> Εγώ πάντως δεν έχω δεί CMS που να ταιριάζει απόλυτα σε τεχνικά άρθρα. Το
> LDP δουλεύει κι αυτό με maintainers και υποβολή με e-mail.

Ναι, σε αυτό έχεις πράγματι δίκιο. Τα καθαρά τεχικά άρθρα πρέπει να γράφονται
offline και να διορθώνονται offline. Αλλά νομίζω το βλέπεις το πράγμα μόνο
από τη μια πλευρά. Εκεί που βολεύει *αφάνταστα* ένα CMS είναι στην _οργάνωση_
της πληροφορίας. Όταν φτάσεις να έχεις πάνω από 100 άρθρα θα καταλάβεις για
τι πράγμα μιλάμε. Εγώ αυτό το ένιωσα στην παλιά μορφή του ιστοχώρου Dark
World που ήταν σηκωμένο με στατικές HTML σελίδες. Και εκτός ότι σκοτωνόταν ο
webmaster, έφευγαν κι οι χρήστες που δεν μπορούσαν να βρουν αυτό που θέλουν!

<flame_mode>
Τέλως πάντων, εγώ πιστεύω ότι ένα CMS, αν μη τι άλλο για την οργάνωση της
πληροφορίας, το χρειάζεται το magaz, κι ας είναι το PHP Nuke, το Tiki Wiki,
το Web Matter CMS ή κάποιο υποτυπώδες CMS που κάθεσαι και το φτιάχνεις μόνος
σου μέσα σε δυο βδομάδες. Δεν με νοιάζει αυτό. Αυτο που με νοιάζει είναι ότι
ακόμα κι αν δεν διευκολύνει τον αρθρογράφο σου το CMS, θα διευκολύνει τους
χρήστες.

Να μια ερώτηση παγίδα: Πόσο αυξήθηκε η επισκεψιμότητα ενός ιστοχώρου αφού
έβαλε CMS χωρίς να κάνει *ούτε ένα* update του περιεχομένου του; Απάντηση:
Αυξήθηκε κατά 150% (σε σχέση με τα μέσα στατιστικά των τελευταίων 6 μηνών) σε
μόνο 14 μέρες λειτουργίας. Ναι, αυτό το site υπάρχει!
</flame_mode>

Φιλικά και plz μη μου κρατήσετε κακία :)
--
Νικόλαος Κ. Διονυσόπουλος
Dipl.-Ing. Μηχανολόγος Μηχανικός