Αποδελτίωση: TIFF ή PDF;

Apollon Koutlides apollon at planewalk.net
Thu Nov 6 22:54:09 EET 2003

Thanos Kyritsis wrote:

>Εγώ θα πρότεινα να προτιμήσεις αυτό που γίνεται με το λιγότερο κόπο να
>είναι editable.
>
>Αν είναι το tiff, τότε το tiff, αν είναι το pdf, τότε το pdf. Απλώς, αν
>τυχόν κλειδώνουν το pdf να μην είναι editable και μπορούμε με κάποιο
>τρόπο να κάνουμε copy paste από το tiff, τότε θα πρότεινα tiff.

Το "editability" είναι άνευ νοήματος σε αυτή την περίπτωση, καθώς -ούτως
ή άλλως- αυτό που θα πάρουμε θα είναι bitmap, άρα non-editable (εκτός κι
αν έχει κάποιος όρεξη να το δουλέψει στο gimp :p) - αυτό που ωστόσο έχει
κάποιο νόημα είναι το annotatability: Η δυνατότητα προσθήκης σημειώσεων.
Το TIFF έχει το πλεονέκτημα ότι (παραδοσιακά [0]) είναι lossless format,
άρα κατά μία έννοια παίρνεις "καλύτερης ποιότητας" αποτέλεσμα. Το PDF
επιτρέπει την προσθήκη annotations, αν και δεν έχω υπ' όψιν μου κάποιο
software tool σχεδιασμένο για τέτοιες δουλειές (ωστόσο, postscript είναι
επί της ουσίας, δε θα πρέπει να είναι και δύσκολο). Επίσης, το PDF είναι
ένα format σχεδιασμένο για να εξασφαλίζει την συνέπεια μεταξύ του screen
view και της εκτύπωσης, και περιλαμβάνει και στοιχεία διάρθρωσης
εγγράφων (όπως το pagination που ανέφερε ο Θάνος). Δεδομένων των ανωτέρω
ψηφίζω PDF δαγκωτό.

Απόλλων