Maintainer για το Magaz

DJ Art djart at linux.gr
Sun Dec 15 21:31:33 EET 2002

On Sunday 15 December 2002 16:25, Michael Iatrou wrote:

> Συνεπώς, αυτή τη στιγμή το Magaz έχει ανάγκη από
> 1) Αρχισυντάκτη(ες)
> 2) Webmaster
> 3) Συντάκτες
>
> Για το (3) τα πράγματα είναι, όπως έχω καταλάβει, φλου, δηλαδή δεν
> υπάρχουν συντάκτες, όποιος θέλει, όποτε θέλει γράφει.
>
> Τα (1) και (2) όμως χρήζουν διευκρινίσεων.

καταρχάς, ξεκαθαρίζω ότι μερικά από αυτά που έιπα ήταν προσωπικές
απόψεις και προτάσεις.

το magaz έχει ανάγκη από το 1), δηλαδή Αρχισυντάκτη/Maintainer μιας και
ο προηγούμενος έχει παραδώσει το magaz στο ΔΣ.

το 3) είναι έτσι κι αλλιώς δεδομένο ότι χρειάζεται.

το 2) ήταν η πρότασή μου. Δεν είναι αναγκαίο. Ο maintainer μπορεί πολύ
απλά να παίρνει τα submitted άρθρα και πολύ απλά να βγάζει τα νέα τεύχη
και να μείνει εκεί, χωρίς να κάνει κάτι παραπάνω.

> Ποίες είναι οι "τυπικές" ευθύνες του αρχισυντάκτη του Magaz (πέρα από
> τις πρωτοβουλίες που πρέπει να πάρει μόνος του), πόσο χρονοβόρα
> εργασία είναι δηλαδή (ο τελευταίος εν ενεργεία αρχισυντάκτης,
> φαντάζομαι θα μπορούσε να μας διαφωτίσει).

Οι current ευθύνες του αρχισυντάκτη είναι:

1) Να παίρνει τα submitted άρθρα από τους χρήστες σε LinuxDoc SGML
format.

1α) Αν οι χρήστες δεν στέλνουν SGML, τότε δεν έχει καμία υποχρέωση να τα
μετατρέπει μόνος του (εκτός αν θέλει να γίνει ήρωας. Στην Ελλάδα το
λέμε και κάπως αλλιώς).

2) Να ελέγξει αν τα submitted άρθρα είναι οκ από άποψη ορθρογραφική,
συντακτική, κλπ κλπ και τέλος, από άποψη "γνώσεων".

Αυτό ξεχάσαμε να αναφέρουμε. Αν θέλουμε το magaz να είναι κάπως σοβαρό,
ο αρχισυντάκτης καλό είναι να έχει 5 γνώσεις πάνω στο αντικείμενο και
να ελέγξει αν αυτός που γράφει το άρθρο γράφει μπαρούφες ή όχι.

3) όταν μαζευτούν Χ άρθρα να βγάλει το τεύχος, δηλαδή να τρέξει κάποια
scripts και τα SGML να μετατραπούν σε HTML (η διαδικασία είναι
αυτοματοποιημένη), να γράψει και ένα editorial, να βάλει και ένα
καινούριο poll, να κάνει .tgz το τεύχος και τέλος, να ανανεώσει τα
mirrors. Ένα από αυτά είναι στο linux.gr. Τώρα, τα άλλα mirrors δεν
ξέρω αν τα κάνει ο ίδιος update ή οι webmasters των εκάστοτε mirrors.

Αυτά.

Από κει και πέρα, εγώ προτείνω να γίνουν κάποια πράγματα παραπάνω, μπας
και γυρίσει ο κόσμος (στα "γήπεδα") και δείξει περισσότερο ενδιαφέρον
να γράφει άρθρα. Μία πρόταση είναι π.χ. να ανανεωθεί λίγο το website
(το magaz είναι ηλεκτρονικό, οπότε μία αλλαγή σε εμφάνιση, προφανώς
δίνει και έναν άλλο "αέρα").

> Ποίες αλλαγές πρέπει να γίνουν στο site του Magaz;

καμία. Έγκειται στην πρωτοβουλία του αρχισυντάκτη το αν θα αλλάξει το
site ή/και ενδεχομένως τη μορφή του περιοδικού.
(π.χ. αν ο αρχισυντάκτης θέλει να κάνει το magaz LinuxJournal style με
phpnuke, αυτό έγκειται στην πρωτοβουλία του, ούτε θα τον υποχρεώσει το
ΔΣ, ούτε το ΔΣ θα του πεί "μην το κάνεις". Το magaz είναι του hellug,
αλλά κουμάντο κάνει ο αρχισυντάκτης του).

> Μιλάμε για ένα
> ρετουσάρισμα ή δημιουργία from the scratch;

ότι θέλει ο αρχισυντάκτης. Ακόμα και τίποτα απολύτως.

> Ποίος είναι ο "αρμόδιος" που θα πει "εσύ αναλαμβάνεις τις τάδε
> υποχρεώσεις/θέση";

Ο αρχισυντάκτης είναι το αφεντικό στο magaz. Αν ο αρχισυντάκτης βρεί
κόσμο για να του αναθέσει δουλειές, δικαίωμά του, πρωτοβουλία του.
Το ΔΣ δεν πρόκειται να παρέμβει (εντάξει, όλοι νομίζω καταλαβαίνουμε, αν
ανεβάσεις warez στο magaz, θα παρέμβουμε, αν όμως θές να κάνεις μέσα
στα πλαίσια του περιοδικού καινοτομίες, it's up to you).

> Ποίες είναι απαραίτητες κινήσεις (διαδικαστικά) που πρέπει να γίνουν
> ώστε να αναλάβει κάποιος  ένα "task" να φέρει εις πέρας; (για
> παράδειγμα, πρέπει να γίνει κάποια ψηφοφορία ή κάτι τέτοιο τέλος
> πάντων ή είναι κι αυτό στο φλου;)

Αν εννοείς τον/τους αρχισυντάκτη/αρχισυντάκτες, θα δούμε. Σίγουρα, θα
ήθελα να ακουστούν και οι απόψεις του υπόλοιπου ΔΣ.
Το αν θα είναι ένας αρχισυντάκτης ή πολλοί εξαρτάται κυρίως από αυτούς
που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον.

προσωπική μου άποψη: να είναι πάνω από ένας.

Αν εννοείς τα ενδεχόμενα άτομα που θα μπορούσες να "χώσεις" να σου
κάνουν άλλες δουλειές, it's up to you. Αν αυτά τα άτομα πρέπει να έχουν
access στα μηχανήματα του συλλόγου (ή αν τους δώσεις παρόμοιες
δικαιοδοσίες με τις δικές σου), ε, κάνε πρώτα μια ερώτηση στο ΔΣ για να
ξέρει κι αυτό τί του γίνεται.

Ελπίζω να έγινα σαφής. Βασικά, η απόλυτη ανάγκη είναι να έρθει κάποιος
να κάνει αυτά που έκανε ο προηγούμενος αρχισυντάκτης.

Απλά, κάνω μια φιλότιμη προσπάθεια να παρακινήσω τον/τους υποψήφιους να
έχουν κάποιες υψηλές απαιτήσεις από τη ζωή τους (:-) και να
προσπαθήσουν για το κάτι παραπάνω, that's all. (μπορείς επίσης να το
χαρακτηρίσεις ως γκρίνια ή πρήξιμο. περί ορέξεως ...... )

> φασαρίες -- μια που υπάρχουν αρκετές ιστορίες περί παρεξηγήσεων...)

<γκούχου γκούχου> ;-)

--
Kyritsis Athanasios <djart at hellug.gr>
Studying Electrical & Computer Engineering