Κείμενο για τις πατέντες v1.0.1

Theodore J. Soldatos theodore at eexi.gr
Sat Nov 30 14:06:01 EET 2002

Το ξαναστέλνω, μάλλον δεν πέρασε χθες που το έστειλα.

DJ Art wrote:
 > έκανα τις διορθώσεις που επισήμανε ο Δημήτρης και ο Άγγελος:
 >
 > **** Start ****
<snip>
 > **** End ****

Μου φαίνεται γενικά οκ. Θα πρότεινα να προστεθεί στο τέλος ένα κομμάτι με
links αναφοράς. Βασικά προσθέτοντας το link που έστειλε ο Δημήτρης
καλυπτόμαστε :-)
Αν δεν το έχετε δει ακόμα, ρίξτε μια ματιά:
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/
Θα μπορούσαμε να βάλουμε αυτό το link και μερικά επιλεγμένα από το ίδιο site
(τα πρώτα που έχει είναι ενδιαφέροντα).

Ακόμα: Μήπως θα έπρεπε να σχολιαστούν οι πρόσφατες αποφάσεις; Η δικηγόρος από
την Ο.Β.Ι. με διαβεβαίωσε ότι η απόφαση είναι εναντίων των πατεντών, ενώ κατά
βάθος είναι υπέρ. Μήπως θα έπρεπε να τονίσουμε ότι οι θέσεις ισχύουν και
*μετά* την έκθεση της 8ης Νοεμβρίου;
(http://register.consilium.eu.int/pdf/gr/02/st14/14017gr2.pdf)

Μερικές συντακτικές, νοηματικές, ορθογραφικές και αισθητικές διορθώσεις και
προτάσεις:

  > αρκεί βέβαια, τα τελευταία να έχουν τα εγγενή χαρακτηριστικά

Δεν χρειάζεται κόμμα.

  > Οι αλγόριθμοι, δεν φέρουν αυτά τα εγγενή χαρακτηριστικά.

Δεν χρειάζεται κόμμα.

  > Ο στόχος αυτής της πρότασης είναι επαινετός,

Αξιέπαινος νομίζω ότι ταιριάζει καλύτερα. Νομίζω.

  > μιλούν κατά της πατεντοποίησης του λογισμικού

Μμμμ.... "... κατά της ύπαρξης διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας λογισμικού..." ;

  > Επιτροπή να αναγκαστεί να αποκαταστήσει, όσον αφορά στη χορήγηση
                                                        ^^^
                                                        ^^^
"...αφορά τη χορήγηση..."

  >Παρόλο που η Ελληνική μεριά (μέσω των
  >μηχανισμών λήψης απόφασης) δεν έχει ταχθεί υπέρ, επίσης δεν έχει ταχθεί
  >επισήμως κατά των πατεντών

"... δεν έχει ταχθεί εμφανώς υπέρ αυτών των ρυθμίσεων, δεν έχει όμως ταχθεί
και εναντίον τους."

  > Εμείς ζητάμε από την Ελληνική Κυβέρνηση να
  > αποστασιοποιηθεί και να δημιουργήσει ευκαιρία για μια πραγματική
  > σύσκεψη σε εθνικό επίπεδο.

"Ζητάμε από την Ελληνική Κυβέρνηση να αποστασιοποιηθεί και να δημιουργήσει την
ευκαιρία για μια εποικοδομητική συζήτηση σε εθνικό επίπεδο."

  > Εμείς ζητάμε από την Ελληνική κυβέρνηση να φέρει το θέμα για συζήτηση
  > στη Βουλή.

"Ζητάμε από την Ελληνική κυβέρνηση να φέρει το θέμα για συζήτηση
στη Βουλή των Ελλήνων"

  > Σε σχέση με την απουσία μιάς τέτοιας συζήτησης μεταξύ των
  > εκπροσώπων

"Με δεδομένη την απουσία μιας τέτοιας συζήτησης..."

  > όχι στην κοινότητα της πατεντοποίησης.

Γμτ, αυτή η "πατεντοποίηση" δεν μου αρέσει. Προτείνω "κοινότητα των υπέρμαχων
των πατεντών λογισμικού" ή "κοινότητα των υπέρμαχων των διπλωμάτων
ευρεσιτεχνίας λογισμικού"

  > σε ιδέες που αφορούν σε προγραμματισμό και επιχειρήσεις,
                         ^^

"...σε ιδέες που αφορούν προγραμματισμό και επιχειρησιακές μεθόδους..."

  > 3. Η Επιτροπή βασίζει την πρότασή της σε ένα προσχέδιο, το οποίο,
  > κατά τα φαινόμενα γράφτηκε από την BSA, έναν Αμερικανικό οργανισμό,
  > κυριαρχούμενο από λίγους μεγάλους πωλητές, όπως η Microsoft.

Τα κόμματα πάνε:
" 3. Η Επιτροπή βασίζει την πρότασή της σε ένα προσχέδιο το οποίο,
κατά τα φαινόμενα, γράφτηκε από την BSA, έναν Αμερικανικό οργανισμό
κυριαρχούμενο από λίγους μεγάλους πωλητές, όπως η Microsoft."

Και μήπως μπορούμε να βάλουμε και ένα σχετικό link σε υποσημείωση; Είναι
αρκετά "χοντρή" περίπτωση ώστε να χρειάζεται τεκμηρίωση.

  > στην απαλλοτρίωση των δημιουργών λογισμικού

Ώπα, τι είμαστε, οικόπεδα;;; :-) Τι ακριβώς εννοείς εδώ;

  > των ορίων απόδοσης ευρεσιτεχνίας όσον αφορά στο λογισμικό και τις λογικές
                                                ^^^
"...αφορά το λογισμικό..."

  > 6. Απαιτούμε όπως, οι οποιεσδήποτε νομοθετικές ρυθμίσεις

Δεν χρειάζεται κόμμα.

  > με το σκοπό να διασφαλίσει ότι οι...

"...με σκοπό να διασφαλίσει..."

  > μόνο με τρόπο που να υπηρετείται το δημόσιο συμφέρον

"...μόνο με τρόπο ο οποίος να υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον..."

  > Ο αριθμός των κατόχων
  > ευρεσιτεχνιών, αξιωματούχων σχετικών με χορήγηση ευρεσιτεχνιών και άλλων
  > προσώπων που το εισόδημά τους και η καριέρα τους εξαρτάται από τις
  > ευρεσιτεχνίες και την χορήγησή τους θα πρέπει να κρατηθεί σε πολύ στενά
  > όρια (λ.χ. 10-20%).

10-20% τίνος πράγματος;

  > δημοκρατικές και νομικές αρχές, και να προτείνει αναθεωρητικά μέτρα,

Ποτέ κόμμα πριν από "και".

Αν δεν υπάρχουν άλλες προτάσεις, ας κάνει ο Θάνος τις τελευταίες αλλαγές.
Μόλις θεωρηθεί τελειωμένο, θα το στείλω στον Ο.Β.Ι. και θα δημοσιευτεί στο site.

Θ.

--
=  theodore at eexi.gr =_/_====== "Greed is never good" - Linus Torvalds ========