Hellug + software patents

Nikos Mavroyanopoulos nmav at gnutls.org
Wed May 29 10:38:01 EEST 2002

On Wed, May 29, 2002 at 12:31:08AM +0300, Αλέξανδρος Διαμαντίδης wrote:

> Πάντως όταν σε μια παλιότερη συνάντηση είχε αναφερθεί το θέμα, μου
> φάνηκε ότι δεν ενδιέφερε και πολύ κόσμο. Έχω την εντύπωση ότι η
> γενικότερη στάση ήταν «δε μας πειράζει και πολύ ακόμα κι αν υλοποιηθούν
> τα σχέδια περί software patents, γιατί τέτοιοι νόμοι στην πράξη είναι
> ανεφάρμοστοι και θα καταργηθούν από μόνοι τους, ή έστω με λίγη πίεση από
> το κοινό και τις εταιρίες που βλάπτοντα απ' αυτούς».

Δεν ξέρω ποιοι το είπαν αυτό αλλά σιγουρα δεν ήξεραν για το θέμα.
Οι software πατέντες υπάρχουν στις ΗΠΑ απο το 1980 και δεν έχουν καταργηθεί
ούτε στην πράξη ούτε στην θεωρία.

βλ. http://lpf.ai.mit.edu/Patents/against-software-patents.html
    http://www.base.com/software-patents/examples.html
    http://www.sslug.dk/patent/fri-software-med-problemer

Παραδείγματα τρανταχτά που επιρρεάζουν το free software:

GIF αρχεία: χρησιμοποιούν τον LZW αλγόριθμο συμπίεσης που είναι
  πατενταρισμένος. Ως αποτέλεσμα δεν υπάρχει ελευθερο πρόγραμμα
  που  να μπορεί να κυκλοφορίσει νόμιμα στην αμερική και να χρησιμοποιεί
  το GIF format.

Diffie Hellman, RSA: Μεχρι πρόσφατα δεν μπορούσε free πρόγραμμα να
  χρησιμοποιήσει αυτους τους δύο αλγόριθμους. Ως αποτέλεσμα δεν μπορούσε
  να δημιουργηθεί ένα free ssh πριν το 1997 που να περιέχει είτε τον RSA
  είτε τον Diffie Hellman αλγόριθμο. Μονο propriatary προγράμματα μέχρι
  τότε είχαν αυτό το προνόμιο. (Η diffie hellman πατέντα έληξε το 1997,
  ενώ η RSA το 2001, αφου κράτησαν για 20 χρόνια)

IDEA: Είναι πατενταρισμένος αλγόριθμος και δεν μπορεί να δημιουργηθεί free
  πρόγραμμα συμβατό με το PGP 2.6.x

SAMBA: Πολλοι απο τους αλγόριθμους του SMB είναι πατενταρισμένοι απο την
  microsoft. Οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να μυνήσει το samba project.

MP3: Δεν μπορεί να δημιουργηθεί ελεύθερος MP3 encoder. Το bladeenc
  (ενα παράδειγμα mp3 encoder), δημιουργήθηκε στην ευρώπη, αλλά είναι
  παράνομο στην αμερική. Αν οι software πατέντες ισχύσουν και στην ευρώπη θα
  είναι και εδώ παράνομο.

και πολλά πολλά άλλα παραδείγματα, που δεν επιρρεάζουν μόνο το free
software, αλλά και τις μικρές-μεσσαίες επιχειρήσεις.

--
Nikos Mavroyanopoulos
mailto:nmav at gnutls.org