Hellug + software patents

Αλέξανδρος Διαμαντίδης adia at hellug.gr
Wed May 29 00:38:01 EEST 2002

* Nikos Mavroyanopoulos <nmav at gnutls.org> [2002-05-28 20:28]:
> Οχι μέχρι τώρα δεν υπάρχει επίσημη άποψη. Αυτό προσπαθώ να επιτύχω.
> Αν υπάρχει βούληση για να βγεί ενα επίσημο δελτίο τύπου μπορώ
> να βοηθήσω (οχι όμως και να τo γράψω εξ'ολοκλήρου).

Πάντως όταν σε μια παλιότερη συνάντηση είχε αναφερθεί το θέμα, μου
φάνηκε ότι δεν ενδιέφερε και πολύ κόσμο. Έχω την εντύπωση ότι η
γενικότερη στάση ήταν «δε μας πειράζει και πολύ ακόμα κι αν υλοποιηθούν
τα σχέδια περί software patents, γιατί τέτοιοι νόμοι στην πράξη είναι
ανεφάρμοστοι και θα καταργηθούν από μόνοι τους, ή έστω με λίγη πίεση από
το κοινό και τις εταιρίες που βλάπτοντα απ' αυτούς».

Να πω και κάτι άλλο: είχα πάει πέρυσι σε μια εκδήλωση με θέμα «βιβλίο
και πνευματικά δικαιώματα», και ήταν εκεί ο πρόεδρος του Αρείου Πάγου
και βασικός συντάκτης του παρόντος νόμου για τα πνευματικά δικαιώματα.
Φάνηκε λοιπόν σε κάποιες αναφορές που έκανε θετικός στην επέκταση των
πατεντών στο software. Επίσης ήταν θετικός και για τις επεκτάσεις της
περιόδου προστασίας του copyright (που όσο πάει και μεγαλώνει)...

Πιστεύω θα ήταν σκόπιμο να απευθύνουμε σε αυτόν, και σε μερικά άλλα
πρόσωπα στρατηγικής σημασίας μια επιστολή που να αναλύει γιατί τα
διπλώματα ευρεσιτεχνίας είναι καταστρεπτικά στο χώρο του λογισμικού όχι
μόνο για μας αλλά και για τις περισσότερες εταιρίες του χώρου.

Μόνο που όταν λέω «να απευθύνουμε», υποσυνείδητα βγάζω τον εαυτό μου έξω
λόγω τεμπελιάς :-( Συγνώμη...

Αλέξανδρος Διαμαντίδης * adia at hellug.gr