O Pragmatikos Linuxas (was Re: Synopsis)

Mavroyanopoulos Nikos nmav at hellug.gr
Sat Jun 12 13:58:29 EEST 1999

On Fri, Jun 11, 1999 at 12:11:54PM +0000, Panos Katsaloulis wrote:

> Μα δεν αναφέρομαι καν στη GNU, που άλλωστε πιστεύω πως δεν ταιριάζει με τα
> γραπτά κείμενα και πολύ αλλά ούτε μπορείς να βασιστείς πάνω της (όπως κάποιος
> ανάφερε). Αναφέρομαι στη φιλοσοφία πιο πολύ του συλλόγου που δεν είναι
> κερδοσκοπικός και (δευτερευόντως) στο Linux που κατά βάση ούτε και αυτό
> κερδοσκοπικό είναι. Καταλαβαίνω τη διαφορά μεταξύ free beer και free speech.
> Αλλά πιστεύω πως η φιλοσοφία του Linux έχει και κάτι από free beer μέσα του.
> Γιατί το free speech χωρίς free beer είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να υπάρξει (χε χε).

 Πόσο free beer είναι το redhat, caldera και το suse; Ακόμη και τα slakware,
debian δεν είναι τόσο φτηνά για να τα θεωρήσεις free beer. Με τα
χρήμματα που έχω δώσει στην infomagic, cdrom.com, θα έιχα αγοράσει
μόνος μου την μπύρα;)
 Επίσης και κάτι σαν advocacy... Εστω ότι διαθέτεις cdr και μόνιμη σύνδεση
στο internet, τότε πράγματι το linux είναι δωρεάν. Αυτό όμως δεν λέει
τίποτα, καθώς και ο internet explorer και το netscape, είναι δωρεάν (και
τα windows για τους περισσότερους έλληνες). Αυτό που κάνει την διαφορά
είναι η ελευθερία της αναπαραγωγής/διανομής/μεταπώλησης, του κώδικα,
και η ελευθερία που έχεις να τον μετατρέψεις ωστε να καλύπτει τις ανάγκες
σου.

--
Nikos Mavroyanopoulos
mailto:nmav at hellug.gr