Ενδιαφέρον Συμμετοχής Στην Ελληνική Ομάδα Μετάφρασης του FreeBSD

Manolis Kiagias sonicy at otenet.gr
Fri May 16 12:47:39 EEST 2008

Aristotelis Stamatopoulos wrote:
> Ονομάζομαι Αριστοτέλης Σταματόπουλος και θα με ενδιέφερε να συμμετάσχω
> στην ομάδα σας, η οποία εργάζεται πάνω στην μετάφραση των τεκμηριώσεων
> του FreeBSD Project. Είμαι αρκετά χρόνια χρήστης των BSD συστημάτων,
> μεταξύ τους και το FreeBSD και πραγματικά θα ήθελα να βοηθήσω στην
> ανάπτυξη του. Εκτιμώ ότι η εμπειρία μου θα είναι τουλάχιστον αρκετή
> ώστε να μπορέσω να συνεισφέρω και εγώ στην προσπάθειας σας. Συνεπώς θα
> ήθελα να με καθοδηγήσετε για το τι πρέπει να κάνω έπειτα. Τέλος,
> οφείλω να αναφέρω ότι δεν έχω μεγάλη εμπειρία με την SGML, ωστόσο
> [...]

Αριστοτέλη σε ευχαριστούμε για την πρόθεση σου να βοηθήσεις!

Πράγματι, χρειαζόμαστε περισσότερο κόσμο, καθώς η τεκμηρίωση του FreeBSD
είναι εξαιρετική, αλλά και εξαιρετικά μεγάλη. Η ομάδα έχει ήδη
μεταφράσει το μεγαλύτερο μέρος του volume I του Handbook, και έχουμε
ξεκινήσει το Volume II καθώς και το FAQ. Στα σχέδια μας είναι επίσης και
το web site (και φυσικά υπάρχει και άλλη τεκμηρίωση όπως άρθρα κλπ).

Μπορείς να δεις την δουλειά που έχουμε κάνει μέχρι στιγμής στο site:

http://www.freebsdgr.org

Μπορείς να δεις τις μέχρι στιγμής μεταφράσεις εδώ:

http://www.freebsdgr.org/handbook

http://www.freebsdgr.org/faq

Διατηρούμε κάποια repositories με τα source αρχεία:

http://hg.hellug.gr
http://mercurial.freebsdgr.org

Ωστόσο δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιείς mercurial για να βοηθήσεις.
Μπορείς επίσης να κατεβάσεις ένα tarball με το SGML source από εδώ:

http://www.freebsdgr.org/freebsd.php (απευθείας link:
http://store.itsyourftp.com/~sonic2000gr/freebsd/doc-sonicy.tar.gz )

Έχοντας διαβάσει το primer, δεν θα δυσκολευτείς να προσαρμοστείς. Η
γνώση της SGML έρχεται από μόνη της διαβάζοντας τον υπάρχοντα κώδικα
(εξάλλου, είναι αρκετά εύκολη). Γενικά χρειάζονται πολύ λίγες αλλαγές
στην ίδια την SGML, το βασικό είναι η μετάφραση του αγγλικού κειμένου.

Για να ξεκινήσεις μπορείς να επιλέξεις ότι κομμάτι θέλεις από τα
αμετάφραστα και να μας ειδοποιήσεις στη λίστα. Ακόμα αν θες μπορείς να
κοιτάξεις τα κομμάτια που έχουν ήδη μεταφραστεί και να προτείνεις
διορθώσεις και βελτιώσεις.

Σε ευχαριστούμε ξανά, και περιμένουμε νέα σου.