[Thelug] Microsoft stuns Linux world, submits source code for kernel

Kostas Boukouvalas boukouvalas at gmail.com
Mon Jul 27 11:17:09 EEST 2009

Εντάξει, το "scratch our own itches" είναι λίγο βλακεία. Αν ήταν τόσο
απλό ο Linus δε θα έκανε όλα αυτά που κάνει. Για την ακρίβεια, η μόνη
για την οποία ισχύει είναι η Microsoft. Φυσικά και κάνει τη δουλειά
της και "καλά κάνει" αλλά δε παύει να είναι μια εταιρεία που κάνει
μηνύσεις σε εταιρειούλες όπως η TomTom (όχι, εδώ δεν κάνει καλά), που
εφαρμόζει αθέμιτες μονοπωλιακές πρακτικές (οι οποίες βλάπτουν τον
καπιταλισμό) την ώρα που σε αρκετούς τομείς που δραστηριοποιείται
υπάρχουν προϊόντας πολλές φορές αν όχι καλύτερα, του ίδιου επιπέδου
(και δεν εννοώ εδώ το ελεύθερο λογισμικό αλλά μιλώ καθαρά
κομπιουτερίστικα) προϊόντα, που... που... που...

Κοινώς. Έχεις ένα serial killer που μια καλή μέρα που καταλαβαίνει οτι
σύντομα θα τον πιάσουν χαρίζει 100 από τα 1000 στρέματά του σε
μοναστήρι. Το ανθρώπινο ένστικτο των μοναχών λέει: "εντάξει ας
δεχτούμε και εκμεταλλευτούμε αυτή τη κατάσταση, είναι προς όφελός μας
δεν έχουμε να χάσουμε τίποτα". Η λογική όμως αντιτάσσει: "και ποιος
μου εξασφαλίζει οτι δεν υπάρχει πονηρό σχέδιο b σε περίπτωση που
βαρεθεί και παύσει η αστυνομία να κυνηγάει το serial killer;"

Είναι μια κίνηση και "καλά κάνει", δε λεω. Όμως:

1) Υπήρξε ήδη σχετικό debate με το αν παραβίαζε ή όχι από πριν το GPL
(για ορισμένα κομμάτια κώδικα).

2) Υπάρχει *δικαιολογημένη* καχυποψία.

3) Η εμφάνιση έγινε από έναν άνθρωπο που τείνει να μετατραπεί με αυτά
που λέει και κάνει σε insider της Microsoft στο open-source. Ο τύπος
δουλεύει στη *Novell* που ήταν η πρώτη εταιρεία πώλησης διανομής
Linux, η οποία έκανε συμφωνία με τη Microsoft πάνω σε θέματα
"διαλειτουργικότητας". Έστελνε στα μεταφραστικά πακέτα του openSUSE,
po's στα οποία είχε strings του τύπου "Με τη βοήθεια της Microsoft και
τη συνεργασία της με την Novell μπορούμε να κάνουμε reboot κατευθείαν
σε Microsoft Windows XP (R)" και τα οποία ζητούσε από ανθρώπους
εθελοντές-κορόιδα να τα μεταφράζουν για να τα βάλει μετά στο SUSE
πακέτο (όχι openSUSE, στο SUSE πακέτο) και να τα πουλήσει. Πήραν
τίποτα οι μεταφραστές; Να μη πω τι πήρανε. Εκεί κάπου (openSUSE 10.2)
σημειώνω οτι τελείωσε και η δική μου σχέση με τη SUSE, η οποία
χρονολογείται από το SuSE 6.4.

-

Η Microsoft είναι γαμάτη εταιρεία. Έχει διαδόσει τους ηλεκτρονικούς
υπολογιστές από το ένα άκρο του κόσμου ως το άλλο. Απλά σε ορισμένα
θέματα έχει κάνει χοντρές πατάτες ενώ θα μπορούσε να έχει τον κόσμο με
το μέρος της. Δεν τον έχει και δεν τον έχει για τον απλούστατο λόγο.
Γιατί μπορεί μεν να βολεύει κάποιον και να έχει μάθει να αποθηκεύει σε
doc αρχεία, να γράφει συναρτήσεις στο Equation Editor και να παίζει τη
συγκεκριμένη πασιέντζα σε Vegas Style που παρόμοιά της (με αρνητική
βαθμολογία) δεν υπάρχει στο Linux ΑΛΛΑ όταν *κολλάνε* τα Windows ΕΣΥ
(οχι ο Χρήστος, γενικά μιλώ) θα τρέχεις να το φτιάξεις, όχι η
Microsoft. ΕΣΥ θα πληρώνεις καμμένους δίσκους, χαλασμένους δίσκους
λόγω της δημιουργίας γιγανταιών αρχείων, ΕΣΥ θα ξημεροβραδυάζεσαι να
βρεις ένα 4ο ("σπασμένο" πλέον γιατί πάνω από 3 εγκαταστάσεις δε
δέχεται) κωδικό για να περάσεις τα Windows Vista.

Γι' αυτό τα έχουμε - όσοι τα έχουμε με τη Microsoft. Απ' ότι εγώ
προσωπικά κατάλαβα, αρχίζει ακόμα και ο ίδιος ο Gates να αλλάζει
νοοτροπία. Άρχισε να μοιράζεται τις ιστορίες του με τον κόσμο (βλ.
Gizmodo), σε λίγο θα μας πούν οτι θα κάνει και blog.

Ας κάνει, καλοδεχούμενος είναι...