[Thelug] Μεγάλα ονόματα της βιομηχανίας υποστηρίζουν το Google Chrome OS - η Intel το γνώριζε καιρό τώρα, τηρούσε σιγή ιχθύος

Kostas Boukouvalas boukouvalas at gmail.com
Mon Jul 20 16:46:11 EEST 2009

2009/7/20 Christos Ricudis <ricudis at itc.auth.gr>:
> To an 8a to
> kanei pote h Adobe, eksartatai profanws apo to an exei pi8anothta na
> poulhsei panw apo tessera antitypa (ypologizw oti tosoi einai peripou
> pagkosmiws oi grafistes xrhstes Linux).

Είναι πολύ περισσότεροι από τέσσερις και για την ακρίβεια είναι
αρκετοί ώστε έχουν δημιουργήσει το πρόγραμμα Blender:

"Blender is the free open source 3D content creation suite, available
for all major operating systems under the GNU General Public License."

Πηγή: http://www.blender.org/

Φυσικά δε σταματήσανε εκεί και δημιουργήσαν το Blender Foundation που
στηρίζει όλο αυτό το έργο:

The Blender Foundation is an independent organisation (a Dutch
"stichting"), acting as a non-profit public benefit corporation, with
the following goals:

ο To establish services for active users and developers of Blender
ο To maintain and improve the current Blender product via a public
accessible source code system under the GNU GPL license
ο To establish funding or revenue mechanisms that serve the
foundation's goals and cover the foundation's expenses
ο To give the worldwide Internet community access to 3D technology in
general, with Blender as a core

Πηγή: http://www.blender.org/blenderorg/blender-foundation/

Το θέμα είναι οτι ακριβώς δεν θα περιμένουμε αιωνίως την σοσιαλιστική
επανάσταση των μαζών που θα εγκαθιδρύσει το προλεταριάτο του Blender
και την Ένωση Σοβιετικών Σοσιαλιστών Γραφιστών, προσπαθούμε με
σοσιαλδημοκρατικές μεθόδους να φέρουμε με το μέρος μας και την Adobe.

Πρόσεξε γιατί έπεσες στο ίδιο λάθος, που κάνανε στο παρελθόν πολλοί
pioneers της πληροφορικής, του τύπου ["I think there is a world market
for maybe five computers" Thomas J. Watson, general manager and
chairman of IBM και  "640K ought to be enough for anybody" (Bill
Gates, 1981)].

Στο ζουμί της υπόθεσης τώρα... Ναι, θα βγάλει η Adobe το Photoshop για
Linux ακριβώς γιατί αν δε το κάνει μέσα στα επόμενα χρόνια, θα χάσει
τη πελατεία της από το Blender και το GIMP. Ξέρω και ξέρεις πολύ καλά
οτι το 10-20% που διαφέρουν τα δυο αυτά προγράμματα από το Photoshop
και το Corel Draw είναι το πιο σημαντικό 10-20%, καθώς όλες οι
υπόλοιπες βασικές λειτουργίες έχουν καλυφθεί. Το πρόβλημα όμως δεν
είναι οτι οι προγραμματιστές ελεύθερου λογισμικού είναι ηλίθιοι, απλά
οι παραπάνω σοβαροί παπάδες που κάνει το Photoshop και το GIMP
προστατεύονται με καλά e-patents και είναι εξαιρετικά δύσκολο με μηδέν
στοιχεία στη διάθεσή σου να φτιάξεις κάτι που να μοιάζει με το "ναααα
εκείείείνο που το κάνει το Photoshop και δε το κάνει το GIMP" αλλά
ταυτόχρονα να είναι τελείως διαφορετικό και φτιαγμένο με τελείως
διαφορετική νοοτροπία στον κώδικά του ώστε να αποδείξεις οτι δεν είσαι
ελέφαντας που παραβιάζει την πατέντα της Adobe. Θα τους πάρει χρόνο,
ένα, δυο, τρία! τέσσερα!!! άντε πέντε χρόνια... θα το κάνουνε.

Το αν μπορούν να αυξήσουν το ρυθμό παραγωγής λογισμικού (ώστε το
προϊόν να μην έχει obsolete λειτουργίες) *όμως* εξαρτάται από το πόσο
πολύ υποστήριξη έχουν από την κοινότητα, το feedback, το χρήμα από
donations, από support, αλλά και από την ενδεχόμενη πώληση του
προγραμμάτος. Στο τελευταίο ειδικά, στο οποίο έχει δραστηριοποιηθεί
πρώτη η Redhat και εν συνεχεία η Novell/openSUSE, μπορούμε να
συζητήσουμε σε σωστή βάση τα ερωτήματα που θέτεις. Γενικά λοιπόν,
εξαρτάται από το αν κάποιος στηρίζει επί της ουσίας το ελεύθερο
λογισμικό / λογισμικό *ανοιχτού κώδικα* ρίχνοντας $$$ σε αυτό. Είτε
είναι απλός χρήστης, είτε κοινότητα, είτε μικρή ή μεγάλη εταιρεία.