[OLPC-Greek schools] Πείτε μας τη γνώμη σας

antonis at mathisis.org antonis at mathisis.org
Thu Aug 19 20:55:14 EEST 2010

Αγαπητοί συνάδελφοι,
γράφω κι εγώ τις εντυπώσεις (έστω και καθυστερημένα) μου από τη
σχολική χρονιά που πέρασε. Χρησιμοποιήσαμε από το Πάσχα και μετά τους
OLPC στο σχολείο μου
σε παιδιά της Στ' τάξης αρκετές φορές την εβδομάδα κυρίως όμως στα
μαθήματα της Ιστορίας και της Γεωγραφίας.
Σε συνεργασία με την ομάδα mathisis χρησιμοποιήθηκαν μαθήματα τα οποία
είχαν στηθεί στο δικτυακό χώρο του mathisis. Δυστυχώς η μη δυνατότητα
χρήσης βίντεο περιορίζει αρκετά τη διαδικασία.
Στην αρχή έγινε προσπάθεια χρήσης εφαρμογών του XO αλλά δυστυχώς
υπήρξαν αρκετά προβλήματα. Η έλλειψη χρόνου , μιας και τα πήραμε μετά
το Πάσχα και δυστυχώς είχαμε και τη γιορτή της αποφοίτησης, δε μου
έδωσε το χρόνο για περισσότερα πειράματα. Ο κειμενογράφος όταν γινόταν
διαμοιρασμός στη γειτονιά δυστυχώς κόλλαγε (εδώ θα μπορούσαν να γίνουν
πειράματα με το μεγιστο αριθμό μαθητών που μπορούν να τον
χρησιμοποιούν χωρίς να κολλάει), η παραγωγή βίντεο πολλές φορές
δημιουργούσε προβλήματα ήχου ή αν το βίντεο ήταν μεγάλο καθυστερούσε η
εκκίνησή του κ.ά. Πολύ καλό και χρησιμο το πράγραμμα ενοιολογική
χαρτογράφησης. Βέβαια όλα αυτά και πολλά άλλα πιστεύω ότι θα λυθούν τη
νέα χρονιά όπου ο χρόνος θα είναι αρκετός.
Για αυτό το λόγο (καθαρά χρόνος) αποφάσισα να στηριχτώ στη δυνατότητα
διασύνδεσης που μου έδινε ο ΧΟ φτιάχνοντας φύλλα εργασίας με τα οποία
οι μαθητές μου πλοηγούνταν στο διαδίκτυο. Ένα σχετικό επισυνάπτω.
Βέβαια να τονίσω ότι τα μικρά δυστυχώς δε δούλευαν στο ασύρματο δίκτυο
του σχολείου μου, παρά μόνο στο open mesh.
Πραγματικά με εξέπληξε η ταχύτητα με την οποία τα μικρά μπαίνουν και
κινούνται στο διαδίκτυο. Αν και όλοι οι μαθητές μου είχαν υπολογιστή
στο σπίτι και σύνδεση adsl  δεν παρατηρήθηκε καμία ...γκρίνια σχετικά
με την ταχύτητα πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.
Επίσης, σε σχέση και με την προηγούμενη διαπίστωση θα πρέπει να πούμε
πόσο καλό κάνει να παίρνουν τα παιδιά τους υπολογιστές σπίτι.
Πραγματικά τους νιώθουν δικούς τους. Δε θα ξεχάσω γεγονός κατά το
οποίο δύο αδερφάκια δίδυμα, το ένα στο δικό μου τμήμα το άλλο στο
άλλο, και η μητέρα τους να μου λέει ότι το ένα αδερφάκι δεν το έδινε
στο άλλο γιατί φοβόταν ότι αν του χάλαγε δε θα είχε υπολογιστή στην
τάξη και στο σπίτι για τις εργασίες του και το μάθημα θα ήταν βαρετό
για αυτό. Να σημειώσω δε ότι ο μαθητής είχε διεγνωσμένες μαθησιακές
δυσκολίες.
Φέτος μιας και είναι αρχή της χρονιάς και πάλι θα είμαι στην Στ τάξη
σκέφτομαι να βάλω στα υλικά τους και την κάρτα SD.Είδωμεν.

Ευχαριστώ πολύ
Σκέλλας Αντώνης
Ομάδα mathisis
4ο Δημοτικό Σχολείο Βούλας