[OLPC-Greek schools] Πείτε μας τη γνώμη σας

Alexandros Kaloxylos kaloxyl at gmail.com
Thu Aug 5 16:44:47 EEST 2010

Καλησπέρα,

με την ευκαιρία της ανταλλαγής των τελευταίων emails να σας πω ότι στο
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
έχουμε ανεβάσει τόσο την πλατφόρμα του eclass, όσο και το moodle στη
διεύθυνση asyrmatix.uop.gr. Σκοπός μας είναι
να τις χρησιμοποιήσετε, με την υποστήριξη μας, όσοι από εσάς
ενδιαφέρεστε ώστε να μπορείτε να ανεβάζετε τα αρχεία σας, να φτιάχνετε
ασκήσεις κτλ. Αν όντως κάποιοι από εσάς ενδιαφέρεστε ενημερώστε με μέσω
ενός προσωπικού email για να ανοίξουμε περιοχές σ' εσάς και τους μαθητές
σας.

Από τη μέχρι τώρα εμπειρία μας, είδαμε ότι η πλατφόρμα του moodle δίνει
πάρα πολλές δυνατότητες αλλά επιλέξαμε και το eclass γιατί το βασικό του
πλεονέκτημα είναι ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα από όλους τους
δασκάλους χωρίς να χρειάζεται κάποια ειδική εκπαίδευση (είναι πάρα πολύ
απλό). Επίσης  έχουμε ήδη δοκιμάσει και τις δύο πλατφόρμες και τρέχουν
χωρίς προβλήματα από τα XOs.

Για όσους δεν γνωρίζετε, οι δύο πλατφόρμες είναι open source
χρησιμοποιούνται κυρίως για ασύγχρονη τηλε-εκπαίδευση
  και μπορεί κάποιος να ανεβάσει αρχεία, να φτιάξει ασκήσεις οι οποίες
βαθμολογούν άμεσα τα παιδιά ενώ μπορούν να εμφανίζουν τους κανόνες για
να τα βοηθήσουν, έχουν συμπληρωματικά εργαλεία όπως wiki, ατζέντα,
ερωτηματολόγιο,
περιοχή συζητήσεων. Ένα από τα πιο θετικά στοιχεία είναι ότι όσες
ασκήσεις περαστούν στο σύστημα και τις εκτελέσουν
οι μαθητές (π.χ., ασκήσεις συμπλήρωσης κενών, αντιστοίχησης, πολλαπλών
επιλογών) τα αποτελέσματα του κάθε
μαθητή καταγράφονται και μπορεί να δει τις επιδόσεις του κάθε μαθητή ο
δάσκαλος (π.χ., πόσα λάθη είχε, πόσες φορές έγινε η άσκηση κτλ). Στην
προαναφερθείσα διεύθυνση μπορείτε ήδη να δείτε κάποιες ασκήσεις που
έχουν ήδη περαστεί στο eclass.

Όσο για τη σταθερότητα του λειτουργικού, να πω ότι είναι λογικό να
εμφανίζονται περισσότερα προβλήματα σε σχέση με πιο δοκιμασμένες λύσεις
όπως είναι το ubuntu. Βέβαια αν τα XOs "κολλάνε" με μεγάλη συχνότητα
μέσα στο μάθημα (ακόμα και 3 στα 20 να κολλήσουν μέσα σε μία
εκπαιδευτική ώρα) το μάθημα έχει πρόβλημα αφού τα παιδιά αγχώνονται και
θέλουν άμεσα λύση.
Ίσως το να χρησιμοποιηθούν με Ubuntu να είναι μια καλύτερη λύση. Σε κάθε
περίπτωση όμως η χρήση των ΧΟs με μια πλατφόρμα όπως αυτή του eclass ή
του moodle αυξάνει τη χρηστικότητα τους.

Φιλικά,

Αλέξανδρος Καλοξυλος
Λέκτορας
Παν/μιο Πελοποννήσου

στις 05/08/2010 12:56 ΜΜ, O/H Alexandros Kofteros έγραψε: