[OLPC-Greek schools] Server για τα XO

Κώστας Κύρος kostaskiros at gmail.com
Wed Jun 2 23:14:03 EEST 2010

Κώστας Κύρος
Θουκυδίδη 7 - Κανόνι
Κέρκυρα ΤΚ 49100
2661040391
6977064809

Παιδιά σας ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια.
Αυτό που εγώ κατάλαβα είναι ότι τελικά δεν έχει ιδιαίτερη σημασία το υλικό
του Η/Υ που θα χρησιμοποιήσουμε για server, αρκεί να προσέξουμε τα εξής:
Για το access point: Να συμπεριφέρεται σαν access point (μέσα από τις
ρυθμίσεις του προσέχουμε να μην υπάρχει τσεκαρισμένο τίποτε άλλο "περίεργο"
πχ. ΝΑΤ ή DHCP Server, αυτά τα αποκλείουμε και το wireless channel στο 1, 6
ή 11). Μπορούμε να κανονίσουμε να παίρνει "dynamic IP address from DHCP
server" μέσα από τις ρυθμίσεις του.
Για τις κάρτες δικτύου: Πρέπει να συνδέσουμε το access point στη κάρτα eth1
και τον router στην κάρτα eth0.
Συνήθως η eth0 είναι η κάρτα της μητρικής και η eth1 αυτή που πρέπει εμείς
να προσθέσουμε (αν δεν έχει ο Η/Υ δεύτερη κάρτα δικτύου).
Πώς καταλαβαίνουμε ποια είναι η eth0 ή eth1 δεν ξέρω ακριβώς αλλά μπορείτε
να χρησιμοποιήσετε την εντολή μέσα από τον server:
/usr/sbin/system-config-network
που δίνει ένα γραφικό περιβάλλον για να ρυθμίσουμε τις κάρτες μας.
Δείτε και εδώ (http://www.intel.com/support/network/sb/cs-008441.htm)
Όσο για το υλικό που χρησιμοποίησα:
Πήρα το δικό μου πύργο με ASROCK 4COREDUAL-SATA2, INTEL CORE 2 DUO E4400
2.00 GHZ LGA775 και ένα παλιό σκληρό SATA.
Έχω δοκιμάσει όμως και στον server (τυπικός πύργος σχολικού εργαστηρίου 5
ετών περίπου) του σχολείου χωρίς κανένα πρόβλημα.
Μάλιστα αύριο θα πάρω τον πύργο μου και θα εγκαταστήσω μόνιμα τον
schoolserver στον server του εργαστηρίου.
Καλό θα ήταν όποιος προσπαθήσει να στήσει έναν να μας λέει τα τυχόν
προβλήματα που αντιμετωπίζει για να βοηθάμε όλοι ώστε από τη νέα χρονιά να
είμαστε πιο οργανωμένοι.

Φιλικά
Κώστας