Για το WINE και το partition manager.

Thanasis thanasis at asyr.hopto.org
Fri Jun 26 20:45:52 EEST 2009

on 06/26/2009 07:23 PM Andreas Antypas wrote the following:
> 1) Προσπαθώ να δουλέψω το wine πάνω σε ubuntu αλλά δεν ξέρω πώς. Έχω
> διαπιστώσει ότι δημιουργεί ένα αρχείο τύπου /.wine/c:/program
> files/*.exe και μέσα σ' αυτό έχει προεγκατεστημένες κανα δυο τρεις
> εφαρμογές των windows, όπως το notepad που δουλεύουν κανονικά.
> Πώς μπορώ να εγκαταστήσω κι άλλες εφαρμογές;
> Συγκεκριμένα θέλω να εγκαταστήσω άμεσα το TLG γιατί η γυναίκα μου δεν
> μπορεί να δουλέψει χωρίς αυτό και δεν ξέρω τι να κάνω. Πώς χειρίζομαι το
> setup.exe του TLG;.
Τί είναι το TLG;
>  Τι κάνω περαιτέρω;

Άν παίζει με wine, δοκίμασε, μεσα απο το directory του setup.exe:
wine setup.exe
> Σημειωτέον ότι στους υπολογιστές με λίνουξ δεν έχω πια καθόλου windows
> διότι έχουν κολλήσει κατά καιρούς και τα έβγαλα.

Καλά έκανες, αλλά δεν σημαίνει ότι θα μπορείς να τρέχεις όλα (τα ίδια)
προγράμματα (εφαρμογές) που έτρεχες σε windblows...
Θα πρέπει να βρείς άλλα αντίστοιχα ... πχ δες εδώ:
http://www.ellak.gr/index.php?option=com_openwiki&Itemid=103&id=ellak:pinakas_2008_2009
> 2) Προσπάθησα να δουλέψω ένα partition manager στο ubuntu και μου δίνει
> μόνο τον GParted.
Καλό είναι.
> Αφού τον εγκατέστησα μέσα από το synaptic διαπιστώνω
> ότι όλες οι εντολές φαίνονται "αχνογραμμένες" και έτσι δεν μπορώ να κάνω
> αλλαγές στα μεγέθη των κατατμήσεων παρά μόνο κατάργησή τους, ενέργεια
> που θα επιφέρει την καταστροφή των αρχείων.

Έτσι.
> [...]
> αντίθεση με τα windows που μπαίνουν στον C:/ και τις χάνεις κάθε φορά
> που επανεγκαθιστάς τα βδελυρά, διαπίστωσα ότι για την εγκατάσταση του
> λειτουργικού δεν χρειάζονται πάνω από 5-6G (το λειτουργικό αυτή τη
> στιγμή "τρώει" μόνο 3G), λέω να κρατήσω λίγο πάνω από 10, μια και ίσως
> χρειαστεί να εγκαταστήσω άμεσα κι άλλα προγράμματα που δεν τα 'χω
> σκεφτεί προς το παρόν. Θέλω, λοιπόν, τα περισσευάμενα 10G να τα περάσω
> στο sda2 /home χωρίς να επέλθει μεταβολή, όπως έκανα και παλιότερα στα
> windows με το partition magic, το οποίο έπαιρνε τις αλλαγές και τις

Δεν υπάρχει τέτοιο αντίστοιχο σε linux, γιατί είναι επικίνδυνο. Όταν το
έκανες σε windblows το έπαιζες κορώνα-γράμματα άν δεν είχες backup.
> Έψαξα στο google partition manager για ubuntu αλλά δεν βρήκα κάτι άλλο
> εκτός από τον GParted. Τι προτείνετε για το θέμα αυτό;

Σε linux μόνο με lvm μπορείς να κάνεις resize και πάλι υπό περιορισμούς
(κυρίως για επάυξηση μεγέθους, ενώ για μείωση χωρίς backup to
παίζεις...). Εφ`όσον όμως δεν έχεις στήσει τα partitions σε lv, καλύτερα
μείνε όπως είσαι, τουλάχιστον έως ότου χρειαστείς παρισσότερο από 90GB
στο /home.
Η απλότητα (χωρίς lv) είναι καλύτερη κατά την άποψή μου. Έπειτα, δεν
ξέρω άν το ubuntu σου δίνει επιλογή για lvm...
(http://www.tldp.org/HOWTO/LVM-HOWTO/)