Για το WINE και το partition manager.

Andreas Antypas advocate at otenet.gr
Fri Jun 26 19:23:48 EEST 2009

1) Προσπαθώ να δουλέψω το wine πάνω σε ubuntu αλλά δεν ξέρω πώς. Έχω
διαπιστώσει ότι δημιουργεί ένα αρχείο τύπου /.wine/c:/program
files/*.exe και μέσα σ' αυτό έχει προεγκατεστημένες κανα δυο τρεις
εφαρμογές των windows, όπως το notepad που δουλεύουν κανονικά.
Πώς μπορώ να εγκαταστήσω κι άλλες εφαρμογές;
Συγκεκριμένα θέλω να εγκαταστήσω άμεσα το TLG γιατί η γυναίκα μου δεν
μπορεί να δουλέψει χωρίς αυτό και δεν ξέρω τι να κάνω. Πώς χειρίζομαι το
setup.exe του TLG;. Τι κάνω περαιτέρω;
Σημειωτέον ότι στους υπολογιστές με λίνουξ δεν έχω πια καθόλου windows
διότι έχουν κολλήσει κατά καιρούς και τα έβγαλα.

2) Προσπάθησα να δουλέψω ένα partition manager στο ubuntu και μου δίνει
μόνο τον GParted. Αφού τον εγκατέστησα μέσα από το synaptic διαπιστώνω
ότι όλες οι εντολές φαίνονται "αχνογραμμένες" και έτσι δεν μπορώ να κάνω
αλλαγές στα μεγέθη των κατατμήσεων παρά μόνο κατάργησή τους, ενέργεια
που θα επιφέρει την καταστροφή των αρχείων.
Συγκεκριμένα κατά την εγκατάσταση, επηρεασμένος από τα windows έδωσα 20G
στο sda1 για την εγκατάσταση του λειτουργικού και τα υπόλοιπα 90 του
sda2 στο /home, που το κράτησα από την προηγούμενη διανομή του suse
11.1. Καθώς, όμως, όλες οι προσωπικές ρυθμίσεις είναι στο /home, σε
αντίθεση με τα windows που μπαίνουν στον C:/ και τις χάνεις κάθε φορά
που επανεγκαθιστάς τα βδελυρά, διαπίστωσα ότι για την εγκατάσταση του
λειτουργικού δεν χρειάζονται πάνω από 5-6G (το λειτουργικό αυτή τη
στιγμή "τρώει" μόνο 3G), λέω να κρατήσω λίγο πάνω από 10, μια και ίσως
χρειαστεί να εγκαταστήσω άμεσα κι άλλα προγράμματα που δεν τα 'χω
σκεφτεί προς το παρόν. Θέλω, λοιπόν, τα περισσευάμενα 10G να τα περάσω
στο sda2 /home χωρίς να επέλθει μεταβολή, όπως έκανα και παλιότερα στα
windows με το partition magic, το οποίο έπαιρνε τις αλλαγές και τις
πραγματοποιούσε κατά την επανεκκίνηση.
Έψαξα στο google partition manager για ubuntu αλλά δεν βρήκα κάτι άλλο
εκτός από τον GParted. Τι προτείνετε για το θέμα αυτό;

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΙΟ ΠΑΛΙΟ ΜΟΥ ΘΕΜΑ