filesystem and ubuntu7.10

Thanos pampo at freemail.gr
Wed Jan 23 19:32:31 EET 2008

On 2008-01-23 17:21, Kontopoulos Andreas wrote:
> Θέλω να εγκαταστήσω σε εξωτερικό σκληρό δίσκο USB 80GB W.D. to Ubuntu 7.10
> (θα το τοποθετήσω αρχικά μέσα στο laptop για να κάνω την αρχική εγκατάσταση)

Και μετά θα τον περάσεις στην εξωτερική θήκη; Και πως θα μπουτάρεις το
Linux σου μετά;

> Ο κύριος σκληρός δίσκος είναι 160GB σε fat32 διαμόρφωση με winxp-sp2.
>
> Με ποιο τρόπο θα μπορέσω να έχω πρόσβαση στο partition του linux από
>  τα windows και να επεξεργάζομαι τα αρχεία που δημιουργήθηκαν στο
> λινουξ όπως text-files?

Υπάρχουνε εργαλεία για τα Windows που προσθέτουν την δυνατότητα
ανάγνωσης των ext2 (για ext3 δεν ξέρω τι γίνεται) partitions του Linux
αλλά έχω την εντύπωση (κάπου διάβασα κάτι σχετικό αλλά δεν θυμάμαι τώρα
την πηγή) πως δημιουργούνται προβλήματα με τα δικαιώματα των αρχείων.

Αυτό που θα πρότεινα είναι να έχεις ένα partitions FAT32 και σ' αυτό
μέσα να αποθηκεύεις ότι θέλεις να χρησιμοποιήσεις και στα δύο λειτουργικά.

> Δεύτερον μπορεί να γίνει εγκατάσταση του ubuntu 710 σε fat32 ή ntfs
> partition με ποιο τρόπο και τη προβλήματα δημιουργούνται από την
> επιλογή αυτή;

Νομίζω το Wubi είναι αυτό που ψάχνεις αλλά δεν μπορώ να εκφέρω άποψη.
Εγώ πάντως δεν θα το έκανα... ;-)

http://wubi-installer.org/

> Τρίτον αν κάνω την εγκατάσταση του ubuntu κατευθείαν στο εξωτερικό
> δίσκο έχοντας τον κύριο δίσκο μέσα στο laptop Θα υπάρξει πρόβλημα με
> το κρυφό partition του δίσκου (winxp-sp2 +acer programs) ή όταν το
> laptop ξεκινάει χωρίς τον εξωτερικό δίσκο usb συνδεδεμένο.

Τι ακριβώς εννοείς; Την ιδέα της εγκατάστασης ενός λειτουργικού
συστήματος (όποιο και να είναι αυτό) σε εξωτερικό δίσκο δεν την βρίσκω
«σωστή» τόσο από άποψη ταχύτητας όσο και αξιοπιστίας αν θέλεις.
Προσωπική άποψη πάντα.

Αυτά τα 160GB του εσωτερικού σκληρού, όλα τα χρειάζεσαι για τα Win XP;
Θα σου πρότεινα να πάρεις ένα καλό backup με τα δεδομένα σου στον
εξωτερικό σκληρό και μετά με το CD εγκατάστασης του Ubuntu να σμικρύνεις
το partition των Windows και να φτιάξεις και χώρο για το Ubuntu. Πιστεύω
πως έτσι θα έχεις ένα πολύ πιο «υγείες» σύστημα και με λιγότερα μπλεξίματα.