Ubuntu and Cinelerra

Thanos pampo at freemail.gr
Sat Sep 15 13:54:13 EEST 2007

On 2007-09-15 13:08, xristos nikolareas wrote:
> Ευχαριστώ. Έκανα αυτό που μου έγραψες δηλ Μπήκα στην κονσόλα άλλαξα
> το paswd και μετα μπήκα ως su με το καινουργιο paswd έκανα copy paste
> την εντολή του προγράμματος και όταν άνοιξα το πρόγραμμα ΔΕΝ μου
> έβγαλε αυτό το μήνυμα λάθους.

Λοιπόν, ξεκινάμε με την 'man'. Η 'man' είναι μια εντολή η οποία
εμφανίζει το manual (εγχειρίδιο) της κάθε εντολής. Δηλαδή 'man man' θα
δώσει το εγχειρίδιο της man. 'man su' και 'man sudo' θα σου προβάλουν τα
manuals των su και sudo αντίστοιχα. Ξεκινάς λοιπόν και διαβάσεις...

> Το ερώτημα είναι τώρα το εγώ είχα βάλει από την εγκατάσταση ενα ονομα
> και ενα κωδικό. όταν με είχα ρωτήσει για προσάρτηση του είχα δώσει
> "/" αυτή την εντολή. Κάθε φορά που έμπαινα στο σύστημα έβαζα τα
> στοιχεία που είχα δώσει στην αρχή. Τώρα όμως τι έχω αλλάξει (βασικά
> το ίδιο paswd άφησα) πως μπορώ να αλλάξω τα δεδομένα για να μην έχω
> πρόβλημα? Σε ενα άλλο ΗΥ εβαλα PCLinuxOS και από την αρχή σου ζητάει
> χρήστη και υπερχρήστη. Στο Ubuntu δεν είναι έτσι ή τουλάχιστον δεν
> ξέρω εγώ πως να το κάνω. ευχαριστώ και πάλι για τον χρόνο σας και για
> την βοήθειά σας

Σε όλα τα συστήματα Linux υπάρχει ο υπερχρήστης (root) και οι άλλοι
χρήστες. Το Ubuntu -μάλλον λόγω της φιλικότητας προς τους χρήστες που
έρχονται από τα Winblows- κατά την εγκατάσταση σου ζητάει να δώσεις μόνο
τα στοιχεία (username & password) ενός χρήστη που έχει και διαχειριστικά
δικαιώματα μέσω της sudo (για την οποία σε παραπέμπω στο manual).

Εσύ μέχρι στιγμής δούλευες με αυτόν τον χρήστη. Μπορούσες να κάνεις αυτό
που σου ζητούσε με την 'sudo' όπως προανέφερα. Τώρα απλά έχεις ορίσει
και τον κωδικό του root και μπορείς μέσα από ένα τερματικό να "γίνεις"
root με την 'su -'. Διαβάζεις τα manuals και ότι έγραψα εγώ εδώ και για
όποιες απορίες επανέρχεσαι.

Υ.Γ.: Μην ξεχνάς να στέλνεις την απάντησή σου και στην λίστα. Συνήθως
ένα 'reply to all' κάνει την δουλεία του. Επίσης η κωδικοποίηση που
στέλνει το yahoo.com είναι λάθος με αποτέλεσμα να μην φαίνονται οι
ελληνικοί χαρακτήρες, παρά μόνο με χειροκίνητη παρέμβαση του παραλήπτη.
Αν έχεις την καλοσύνη βρες ένα τρόπο (προτάσεις υπάρχουν) να στέλνονται
ορθά τα μηνύματά σου. Ευχαριστώ...

http://lists.hellug.gr/pipermail/migrate2linux/2007/004417.html