Re: Αδυναμία εγκατάστασης openSUSE (έλλειψη χώρου).

Giorgos giorgos67 at gmail.com
Mon Jul 9 14:26:00 EEST 2007

> Άφησα τον openSUSE installer να κάνει τη δουλειά του, όπως ξέρει αυτός,
> αλλά
> ενώ το setup προχώρησε και τελείωσε κανονικά, μετά την επανεκκίνηση,
> κόλλησε
> ο GRUB και μου 'βγαλε το μύνημα:
> "Booting from local disk...
> GRUB Loading stage 1.5.
>
> GRUB Loading , please wait...
> Error 18."

Καλησπέρα και καλή βδομάδα! :-)

Μετά από πολλές προσπάθειες και πολύ ψάξιμο, τελικά εντάξει!
Απλά, το BIOS μου (6χρ. παλιό), δεν υποστηρίζει κανονικά LBA access για τον
230άρη IDE μου. Το πρώτο λειτουργικό ξεκινάει καλά. Για δεύτερο δε το
συζητάμε.
Η Elite δεν έχει ξαναβγάλει BIOS update (θα έλεγα πως δεν είναι κι η
καλύτερη εταιρία) και το utilitάκι της Ontrack (απ' το site της WD) για LBA
support, μου δουλεύει κανονικά, μόνον όταν έχω 1 OS εγκατεστημένο.
Φαίνεται πως πρέπει να πάρω έναν hard disk controller, που 'χει δικό του
BIOS (αν βρω PCI (δεν έχω PCI Express slot)).

Μέχρι τότε, έκανα resurrection spell, σ' έναν παλιό δίσκο που έχω (10GB),
τον σύνδεσα 2ο, κι εγκατέστησα το Linux εκεί.
Το Ububtu, δε μου 'κατσε. Δοκίμασα openSUSE και Freespire. Κράτησα το 1ο
(μάλλον διαισθητικά).

Από boot managers, μου δούλεψαν κανονικά (για booting σε Linux, Windows, και
DOS) και ο GRUB και ο GAG.

Λέω να ρίξω μια ματιά και σε PC Linux (έχει και κανά 2 mods για παλιότερα
συστήματα (έχω Celeron 800 με 384MB μνήμη)).
Μετά πρέπει να διαβάσω εγχειρίδια, να διαβάσω οδηγίες, να διαβάσω, να
διαβάσω, να διαβάσω..... και πάει λέγοντας.

Βλέπω να τα ξαναλέμε σύντομα!
Και πάλι ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για τη βοήθεια!!!
Γιώργος. :-)