Θέμα: Re: Αδυναμία εγκατάστασης openSUSE (έλλειψη χώρου).

Θωμάς tomkmbox-hellug at yahoo.gr
Fri Jul 6 01:25:06 EEST 2007

Δεν είμαι ειδικός αλλά από τη μικρή μου εμπερία νομίζω ότι το πρόβλημα οφείλεται στο γεγονός ότι το bios, αν θυμάμαι καλά, μπορεί να αναγνωρίσει σ' ένα σκληρό μέχρι 3 ή 4 primary partitions. Επομένως με βάση την υπάρχουσα δομή μπορείς να δημιουργήσεις μόνο ένα swap partiotion και ένα primary με root kai /home μαζί.

Thanos <pampo at freemail.gr> έγραψε: Giorgos wrote:
[...]
> [...]
> (~100GB) (έχω βάλει τα My Documents εκεί)
> και τέλος  ~40GB ελεύθερα ("αδιάθετο χώρο" όπως τον αναφέρει το GParted).
>
> Mετά το reboot στο installation DVD του openSUSE, όταν έφτασα στο σημείο
> της εγκατάστασης για το partitioning, προσπάθησα να το εγκαταστήσω σ'
> αυτά τα 40GB, αλλά.....τζίφος!
> Μου 'βγαλε αυτό το μύνημα:
>
> "H συγκεκριμένη επιλογή, δεν είναι σωστή. Πολύ λίγες κατατμήσεις, έχουν
> επιλεχθεί για αφαίρεση, ή ο δίσκος είναι πολύ μικρός. Για να
> εγκαταστήσετε το Linux, επιλέξτε περισσότερες κατατμήσεις για αφαίρεση,

Γεια σου Γιώργο!

Πιθανόν το πρόβλημά σου να μην είναι το μέγεθος του partition αλλά ο
αριθμός των partitions που διαθέτεις για το Linux. Εκτός από το
partition που θα "μείνει" το Linux σου χρειάζεται και ένα partition κάτι
σαν το virtual memory των windows που ονομάζεται 'swap'. Υποθέτω πως
αυτό θέλει να ορίσεις ο installer για να συνεχίσει η εγκατάσταση.

Ρίξε μια ματιά στο 'installation guide' (που λογικά υπάρχει στο 1ο
CD/DVD) και πιστεύω πως θα βγάλεις άκρη. Αν όντως αυτό είναι το πρόβλημά
σου θα πρέπει να χωρίσεις το partition των 40GB σε δύο. Ένα για το swap
και το υπόλοιπο για το Linux σου. Το μέγεθος για το swap εξαρτάται από
την φυσική μνήμη που έχει το μηχάνημά σου. Πιστεύω πάντως για ένα
σύγχρονο μηχάνημα με αρκετά ΜΒ ή και GB δεν χρειάζεται πάνω από 512ΜΒ
swap partition.

Βέβαια αν θέλεις να είσαι ακόμα πιο σωστός μπορείς να κάνεις 3
partitions για το Linux σου όπως π.χ. παρακάτω:

1ο - swap
2o - / (το root του Linux)
3o - /home (το αντίστοιχο του 'Documents and settings')

Ελπίζω να μην σε μπέρδεψα απλά τα αναφέρω διότι είσαι στο στάδιο του
partitioning και ίσως σ' ενδιαφέρει κάτι τέτοιο.

> [...]

Ελπίζω να μην σε μπέρδεψα απλά τα αναφέρω διότι είσαι στο στάδιο του
partitioning και ίσως σ' ενδιαφέρει κάτι τέτοιο.

 Χρησιμοποιείτε Yahoo!
 Βαρεθήκατε τα ενοχλητικά μηνύ ματα (spam); Το Yahoo! Mail διαθέτει την καλύτερη δυνατή προστασία κατά των ενοχλητικών μηνυμάτων
 http://login.yahoo.com/config/mail?.intl=gr