Εγκατάσταση προγραμμάτων bin

Thanos pampo at freemail.gr
Tue Jul 3 09:43:14 EEST 2007

Efstathios Iosifidis wrote:
[...]
> Άρα το δοκιμάζω ώς root (που παρεπιπτόντως δεν ξέρω τί κωδικό θα
> χρησιμοποιήσω για να μπώ. Πιθανό να είναι ο ίδιος που έχω βάλει και στον
> χρήστη. Και αν το κάνω εγκατάσταση εκεί, θα το βλέπουν όλοι οι χρήστες.
> Μετά πρέπει να παίζουν και δικαιώματα, σωστά;

Αν θυμάμαι καλά από προηγούμενο post σου, χρησιμοποιείς Kubuntu, έτσι;
Ποιο πρόγραμμα προσπαθείς να εγκαταστήσεις; Αν είναι "μυστικό" και δεν
θέλεις να απαντήσεις δεκτό, απλά ρωτάω μήπως και υπάρχει έτοιμο πακέτο
για την διανομή σου και παιδεύεσαι άδικα.

Τώρα για τον κωδικό του root αν θυμάμαι καλά από το Ubuntu δεν τον
ορίζεις στην εγκατάσταση διότι δημιουργείται ο "power user" με τον οποίο
κάνεις login και έχει σχεδόν πλήρη δικαιώματα.

Αντί να τρέξεις
	/path_to_file/filename
δώσε
	sudo /path_to_file/filename
και όταν ζητηθεί δώσε τον κωδικό του χρήστη σου. (Για το τι κάνει η sudo
ένα 'man sudo' θα βοηθήσει).

Βέβαια πρέπει να αλλάξεις/ορίσεις και τον κωδικό του root διότι σε μια
δύσκολη στιγμή που μόνο ο root θα μπορεί να κάνει login θα τα βρεις σκούρα:
	sudo passwd root

και δίνεις (2 φορές νομίζω) τον νέο κωδικό του root.