Sxetika me mathimata linux admin me leitotrgiko fedora 5

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Tue Jun 5 16:10:00 EEST 2007

On 2007-06-04 23:29, info <ledpad at chania-cci.gr> wrote:
> Καλησπέρα. Βρήκα τα στοιχεία σας σε forum μέσω google. Θα ήθελα την
> βοήθειά σας.
>
> Θέλω να μάθω βασικές εντολές για να μπορώ να διαχειριστώ web server
> που έχω στο εξωτερικό και είναι στημένος με linux core 5. Τα βασικά
> που με ενδιαφέρουν είναι εάν για κάποιο λόγο χαλάσω το configuration
> του server να μπορώ να το επαναφέρω στην αρχική κατάσταση, να μπορώ να
> κατεβάσω και να προσαρμόσω ανανεωμένες εκδόσεις ή security patch, να
> κάνω ένα βασικό έλεγχο στα logs και να μπορώ να κάνω εγκατάσταση
> κάποιου προγράμματος πχ awstats, amavis κλπ. Από πού συνιστάται να
> [...]

Η πρώτη απορία ενός «πρώην και νυν admin» είναι:

    Γιατί δεν χρησιμοποιήσατε RPM γι αυτά τα πακέτα;

Η δεύτερη απορία είναι:

    Γιατί δεν σας άρεσε το standard ``/root'' ως HOME directory του root
    user, και χρησιμοποιείτε το ``/home/rootakis''?

Όσο για την απορία με τα μαθήματα, η δική μου άποψη είναι να μην
σπαταλήσεις χρήματα και χρόνο σε μαθήματα του στυλ «Μάθετε το Fedora
Core 5 σε 22 ώρες», αλλά να προσπαθήσεις πρώτα από όλα να εξοικειωθείς
με το Fedora διαβάζοντας ΟΛΑ τα επίσημα κείμενα του Fedora project.