En->Gr

Θοδωρής Λύτρας aspirin at myrealbox.com
Sat Mar 31 16:49:26 EEST 2007

Στις Παρασκευή 30 Μάρτιος 2007 18:58, ο/η Chris Tsa έγραψε:
> Γεια.
>
> Στη διανομή Suse 10.0 πως γίνεται η εναλλαγή από En->Gr στο πληκτρολόγιο,
> με alt+shift ? Μέσω Yast δεν έβγαλα άκρη, ή για την ακρίβεια στο κουτάκι
> <Δοκιμή> έκανε μια χαρά την αλλαγή με το κλασικό alt+shift, στον
> κειμενογράφο και οπουδήποτε αλλού δεν παίζει. Έχω παρτίτιον με windows.
> Στο google βρήκα μια σελίδα αλλά ζητούσε να κατεβάσω γραμματοσειρές από
> graphis, ενεργοποίηση locales, γνώσεις περλ (την οποία έχει βεβαίως η
> διανομή μου).
>
> Χρήστος/.

Χρήστο ούτε perl, ούτε τίποτα τέτοιο χρειάζεσαι.

Ανοιξε το YaST --> Σύστημα --> Επεξεργαστής για τα αρχεία του /etc/sysconfig.
Πάτα αναζήτηση και ψάξε τη μεταβλητή RC_LANG. Βεβαιώσου οτι έχει την τιμή
el_GR.UTF-8 ή αν δεν θες να είναι όλο το σύστημα στα ελληνικά βάλε αυτή την
τιμή στην μεταβλητή RC_LC_CTYPE που βρίσκεται λίγο πιο κάτω.

Ακολούθως άνοιξε (ως root) το αρχείο /etc/X11/xorg.conf και βρές το section
για το keyboard. Το δικό μου είναι ως εξής:

Section "InputDevice"
  Driver       "kbd"
  Identifier   "Keyboard[0]"
  Option       "Protocol" "Standard"
  Option       "XkbLayout" "us,gr"
  Option       "XkbModel" "pc105"
  Option       "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle,grp_led:scroll"
  Option       "XkbRules" "xfree86"
  Option       "XkbVariant" ",extended"
EndSection

Οι κρίσιμες γραμμές είναι εκεί που λέει XkbLayout και XkbOptions. Αυτές πρέπει
να τις έχεις οπωσδήποτε.

Αν τα δύο αυτά πράγματα έχουν γίνει, οπωσδήποτε θα έχεις ελληνικά παντού στα
X. Με τις γραμματοσειρές δεν υπάρχει πρόβλημα, οι default γραμματοσειρές του
SUSE10 υποστηρίζουν ελληνικά.

Θοδωρής

--
"Beauty is transitory"