Η μεταφορα-αναβαθμιση εγινε αλλα...

Constantine Dokolas cdokolas at Sunsoftgr.com
Mon Jan 8 11:10:21 EET 2007

Thanos Kyriakopoulos wrote:
> Μετέφερα εν ολίγοις τους 2 σκληρούς μου σε καινουργιο υπολογιστη. Ο ένας
> (Primary master) περιείχε το linux (διανομη ubuntu) δουλεψε
> κανονικοτατα. Ο άλλος (Secondary master) με Windows XP όπως ήταν
> αναμενόμενο όχι.
> Το πρόβλημα μου είναι ότι δεν μπορω να ξαναεγκαταστησω τα Windows
> γιατι είναι secondary master. Στην εγκατασταση τους μου λεει οτι πρεπει
> να κανω ntfs partition στον πρωτο.
> Καμια ανώδυνη λυση? Το ξέρω οτι δεν αφορα το Linux  αυτο που ρωτω.
> Ευχαριστω

Επειδή χρειάστηκε να ξαναστήσω το XP στις γιορτές έκανα ένα κόλπο για να
κρατήσω τον 1ο δίσκο (60G ATA) για το Kubuntu και να τον βάλω στον 2ο δίσκο
(160G SATA).

Χωρίς λειτουργικά εγκατεστημένα και χωρίς partitions, ξεκίνησα την
εγκατάσταση του XP επέλεξα τον 2ο δίσκο για να εγκατάσταση (αυτόματα
έφτιαξε ένα partition και το ονόμασε "C".

Επειδή όμως θέλει και ένα αναγνωρίσιμο partition στον 1ο δίσκο για να βάλει
τον loader του, έφτιαξα ένα μικρό (32M FAT) partition στον πρώτο δίσκο, το
οποίο το βλέπει ως "D".

Αυτό που κατάφερα είναι να έχω εγκατεστημένο το XP στον 2ο δίσκο αλλά με
γράμμα δίσκου C και (ουσιαστικά) ελεύθερο τον 1ο δίσκο για να ξαναβάλω το
Kubuntu.

Δεν είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό που θες να κάνεις, αλλά αν μπορέσεις να
εξοικονομήσεις λίγο χώρο στον primary master μάλλον μπορείς να το πετύχεις.
Και δεν χρειάζεται να είναι NTFS, φτιάχτο εσύ FAT(32), αφού όμως του πεις
πρώτα να εγκατασταθεί στον secondary master.

(Λέω τα ίδια και τα ίδια για να είμαι κατανοητός)

Ένα πράγμα που πρέπει να πετύχεις πρώτα είναι να μην αναγνωρίζει το XP
κανένα partition σε κανένα δίσκο, γιατί θα αρχίσει να δίνει γράμματα, το
οποίο δεν είναι θεμιτό (υποθέτω ότι θες το XP να είναι στημένο σε δίσκο με
γράμμα "C"). Αν έχεις partitions που τα "βλέπει" το XP και δεν θες να τα
σβήσεις, νομίζω πως υπάρχει κάποιος τρόπος να τα "κρύψεις" πρώτα, αλλά δεν
τον ξέρω (κάποιο utility του Linux το κάνει νομίζω).

Doc

--
  Theory asserts that, although in theory there should be no
difference between theory and practice, in practice there IS