Μια χαζη (?) ερώτηση

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Thu Dec 21 21:56:58 EET 2006

Thanos Kyriakopoulos wrote:
> Καλησπέρα
> Έχω στον πρώτο μου σκληρο δίσκο τα ubuntu linux και στον άλλο
> windows.Σκοπεύω να αγοράσω άλλον υπολογιστη.Αν μεταφέρω αυτούς τους δύο
> δισκους στο καινούργιο σύστημα θα δουλεύουν όλα κανονικά; Τι πρέπει να
> κάνω;
> Ευχαριστω
Κατα πρώτον δεν είναι τα linux(ούτε καν τα Windows δεν είναι σωστό να λές αλλά το
χρησιμοποιούμε καταχρηστικά) είναι το linux και έχεις την διανομή ubuntu.
Κατα δεύτερον. 99% το linux σύστημα σου θα παίξει μία χαρά(ίσως να μην ανακαλύψει
καμία πολύ ειδική,περίεργη συσκευή που πιθανώς έχεις). Τo Windows σύστημα σου από
την άλλη πλευρά, εφόσον μιλάμε για σύστημα >2000 (φαντάζομαι xp θα έχεις) έχει
μέσα μερικές λειτουργίες προστασίας που δυστυχώς δεν θα σου επιτρέψουν να
επιτύχεις αυτό που θες.

Για να γίνω λίγο πιο αναλυτικός, όταν το λειτουργικό ανακαλύπτει αλλαγή σε κάποιο
είδος υλικού(πχ κάρτα γραφικών,κάρτα δικτύου, motherboard,μνήμη,κτλ) δημιουργεί
ένα μετρητή στον οποίο προσθέτει ανάλογα με τις αλλαγές που έχεις κάνει κάποιες
μονάδες. Παραδείγματος χάριν 1 μονάδα αν αλλάξεις κάρτα δικτύου. 3 αν αλλάξεις
κάρτα γραφικών,5 αν αλλάξεις επεξεργαστή κτλ. Εάν αυτός ο μετρητής ξεπεράσει ένα
όριο που έχει βάλει η εταιρεία τότε απλά το σύστημα αρνείται να εκκινήσει. Εάν
λοιπόν ο υπολογιστής που πας να μεταφέρεις τον δίσκο με το Windows σύστημα απάνω
είναι σχεδόν ίδιος(με κύριο  αλλά με μικροδιαφορές θα παίξει. Εάν πάλι όχι όπως
καταλαβαίνω ότι πρόκειται να γίνει δεν θα παίξει.

--
Alexandros Kosiaris     Network Management Center , NTUA
e-mail : alex at noc.ntua.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074