πρόβλημα με το CD/DVD R-W

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sat Nov 18 22:54:27 EET 2006

On 2006-11-18 21:05, John Margaritopoulos <johnmargaritopoulos at yahoo.com> wrote:
> Ευχαριστώ για την απάντηση.
>
> Το 'ro' υπήρχε απλώς ήταν μετά το 'suid'. 'Εβαλα ακριβώς αυτό που μου
> είπες:
>
> '/dev/hdc /mnt/cdrom auto ro,umask=0,users,iocharset=utf8,unhide,suid,exec 0 0'
>
> αλλά πάλι το CD-R δεν εμφανίσθηκε στην επιφάνεια εργασίας. Επίσης, να
> συμληρώσω ότι με το πρόγραμμα Kw1kDisk, κάνω κανονικά mount, unmount
> του CD/DVD και βλέπω τα περιοχόμενα του CD.

Στα `options' που ξεκινούν με `ro,...' δεν υπάρχει το `noauto'.  Αυτό
σημαίνει πως κατά την εκκίνηση το σύστημα προσπαθεί να κάνει αυτόματα
`mount' ότι δισκάκι υπάρχει μέσα στο drive.

> Τώρα με mount βλέπω:
>
> /dev/hda1 on / type ext3 (rw)
> none on /proc type proc (rw)
> /dev/hda6 on /home type ext3 (rw)
> none on /mnt/floppy type supermount (rw,sync,dev=/dev/fd0,fs=ext2:vfat,--)
> none on /proc/sys/fs/binfmt_misc type binfmt_misc (rw)
> /dev/hdc on /mnt/cdrom type iso9660 (ro,nosuid,nodev,users,iocharset=utf8,unhide)

Βλέπεις το `/mnt/cdrom';  Αυτό σημαίνει πως το CD-ROM είναι ήδη mounted.

Δοκίμασε να κάνεις τα εξής:

[1] Κάνε unmount το δισκάκι που υπάρχει τώρα στο drive:

    # umount /mnt/cdrom

[2] Μαζί με το `ro' option στη γραμμή του `/mnt/cdrom', βάλε στο
    `/etc/fstab' σου και το option `noauto':

    /dev/hdc /mnt/cdrom auto ro,noauto,umask=0,users,iocharset=utf8,unhide,suid,exec 0 0

Τα options `suid' και `exec' είναι επίσης λίγο άχρηστα εκεί, οπότε
μπορείς να τα βγάλεις.

Λογικά, ύστερα από αυτές τις αλλαγές, θα διορθωθεί το πρόβλημα με το
αυτόματο mount του CD-ROM.  Δεν ξέρω αν χρειάζεται και κάποια άλλη,
KDE-specific αλλαγή για να φανούν τα CD-ROM στο desktop σου, αλλά σε
αυτό ας σε βοηθήσει κάποιος άλλους... που *έχει* KDE :)

- Γιώργος