Ubuntu (Linux) & Windows

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Tue Nov 7 23:21:29 EET 2006

microminima wrote:

> Τελικά η προσπάθεια απέτυχε και δεν μπορώ να καταλάβω ούτε για πιο λόγο ούτε
> πώς να το διορθώσω. Όταν δημιούργησα ειδικό partition (/boot), για το grub
> μου έβγαλε κατά την εκκίνηση μήνυμα λάθους Error 17: Cannot mount selected
> partition
> ΑπΆ ότι διάβασα σε διάφορα φόρα «This error is returned if the partition
> requested exists, but the filesystem type cannot be recognized by GRUB."
> Το filesystem που χρησιμοποίησα για το partition /boot ήταν ReiserFS
>
> Σε δεύτερη απόπειρα δοκίμασα εγκατάσταση χωρίς ξεχωριστό partition /boot
> [...]

Καλησπέρα,

Οταν εννοούσα εντολές απο consola εννοούσα τo prompt που υπάρχει για τον GRUB.
Είναι τέλειος βοηθός. Πάμε λίγο στο τι έχεις κάνει:

Πρώτα από όλα. Τι ειναι οι δίσκοι σου; PATA ή SATA ?

Θεωρώ ότι είναι τυπικοί παλιοί pata μια και δεν έχεις πει τίποτα για sata( και
sata να είναι θα παίξει αλλά θα είναι άλλα τα νούμερα και θα πρέπει να τα ψάξεις)

a) /dev/hda1 ή (hd0,0) για το GRUB (όχι δυστυχώς απαραίτητα :-( . Μερικές φορές
δεν ισχύει το παραπάνω και πρέπει να προσέξεις ιδιαίτερα)

Ολος ο δίσκος ένα partition μόνο για τα Windows σου. Απείρακτος ο MBR σου, εάν
βάλεις να bootarei από αυτόν όλα μέλι γάλα. Σωστά; Εάν τελικά δεν ακολούθησες αυτό
τι έχεις τελικά κάνει;

b) /dev/hdb1 ή (hd1,0) για το GRUB
Είναι το /boot σου. Εχει μέσα πυρήνες,καθώς και το directory του GRUB με ότι
χρειάζεται να βρεί.

γ) /dev/hdb2 ktl ktl ή (hd1,1) για το GRUB κτλ κτλ
Tα υπόλοιπα partition σου. Δεν μας ενδιαφέρουν προς το παρόν παραπάνω.

Το configuration file σου θα πρέπει να δώσεις (είναι το /boot/grub/menu.lst)

Τώρα ... bootare με το CD σου(εάν θες κάνε και reinstall αλλά δεν χρειάζεται) και
προσπάθησε να σηκώσεις ένα terminal (Gnome terminal , konsole , ότι θες αρκεί να
μπορείς να γραψεις εντολές και γράψε την εντολή grub.

$ grub

θα σου πει διάφορα και μετά θα σε βάλει στην γραμμή εντολών του εργαλείου. Εκεί
πρέπει να δεις πως βλέπει τους δίσκους o GRUB. Ο πιο απλός τρόπος είναι να γράψεις

root (hd και μετά να πατήσεις tab ώστε να προσπαθήσει να συμπληρώσει μόνος του. Πχ
θα σου πει hd0 hd1 (o 1os και ο 2ος δίσκος σου). Προχωρώντας θα πας στο
root (hd1,0) που θα πρέπει να το loadarei και να σου πει ( filesystem reiserfs)
κάνε ένα find /boot/grub/menu.lst . Εάν το βρεί μόλις βρήκες το σωστό partition.

Θεωρώντας τώρα οτι ισχύουν όλα τα παραπάνω που σου έχω γράψει ( αυτή είναι
σημαντική θεώρηση, εάν δεν ισχύει κινδινεύεις να καταστρέψεις το mbr άλλου δίσκου
και να μην μπορείς να bootareis. Προσεξε όσα γράψεις να είναι σωστά και σύμφωνα με
το σύστημά σου. Εάν τα κάνεις μαντάρα ευθύνη ουκ έχω.)

Αρκούν τα

grub> root (hd1,0)
grub> setup (hd1)

Αυτό θα κάνει διάφορα. Εάν σου πεί σε όλα succeeds όλα ωραία. Κάνε reboot θα
πρέπει ο grub να μπορεί να βρεί τα αρχεία του και το configuration file toy. Μετά
με λίγο πείραγμα στο configuration file με βάση πάντα τα παραπάνω όλα θα πρέπει να
παίξουν οκ.

--
Alexandros Kosiaris     Network Management Center , NTUA
e-mail : alex at noc.ntua.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074