Ubuntu (Linux) & Windows

microminima microminima at gmail.com
Wed Nov 1 13:31:51 EET 2006

Τον τρόπο για να πετύχω αυτό που θέλω νομίζω τον γνωρίζω αλλά σας γράφω για να επιβεβαιώσω ότι είναι σωστός πριν τον δοκιμάσω.
Στο PC μου έχω δύο σκληρούς δίσκους. Στον πρωτεύοντα έχω εγκαταστημένα Windows και στον δεύτερο έχω ήδη το Ubuntu 6.06 και θέλω να περάσω το νέο 6.10.
Σκέφτομαι όμως να αγοράσω ένα συρταράκι για τον δεύτερο δίσκο μου ώστε να μπορώ να τον μεταφέρω από το σπίτι στο γραφείο και αντίστροφα (για μεταφορά αρχείων κλπ).
Μέχρι τώρα που ο δεύτερος δίσκος ήταν μόνιμα πάνω στο PC μου τα πράγματα ήταν απλά. Είχα κάνει απλή εγκατάσταση του grub στο πρωτεύον διαμέρισμα (αν λέγεται έτσι και τέλος πάντων για να γίνω κατανοητός το έβαλα στη θέση του MBR) ώστε μόλις άνοιγα τον υπολογιστή με ρωτούσε πιο λειτουργικό θέλω να τρέξω.

Αυτό που θέλω τώρα είναι να με ρωτάει μόνο όταν ο δεύτερος σκληρός δίσκος βρίσκεται πάνω στον υπολογιστή και όταν λείπει να τρέχουν απευθείας τα windows.

Πιστεύω ότι αυτό μπορεί να γίνει εάν κατά τη νέα εγκατάσταση του ubuntu στον δεύτερο δίσκο δημιουργήσω ένα partition /boot και εγκαταστήσω σ' αυτό το grub.

Ελπίζω ότι στην περίπτωση αυτή δεν θα επηρεαστεί το MBR κι έτσι όταν ο δίσκος δεν θα είναι πάνω στο PC θα ανοίγουν απευθείας τα Winodws. Όταν πάλι θα έχω συνδέσει τον δεύτερο δίσκο (όπου θα βρίσκεται το διαμέρισμα /boot με τον grub και όλο το Ubuntu) μόλις ανοίγω το PC θα τρέχει το grub και θα με ρωτάει ποιο λειτουργικό θέλω να τρέξω.

Είναι σωστό το σκεπτικό μου?

Υ.Γ.: Και κάτι ακόμη: Αυτή η επιλογή υπάρχει περίπτωση να επηρεάσει τη λειτουργία του PC στο γραφείο? Δηλαδή εάν εκεί δεν θέλω να τρέχω Ubuntu (διότι δεν είναι δικός μου ο υπολογιστής) θα μπορώ απλά να συνδέω τον μεταφερόμενο δίσκο αφού προηγουμένως θα ανοίγω τον υπολογιστή και να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα? (Εννοείται ότι στον μεταφερόμενο δίσκο έχω και ένα partition σε φορμάτ fat32 για να το βλέπουν τα windows)