migrate2linux & wiki

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Mon Oct 2 15:42:04 EEST 2006

Giorgos Keramidas wrote:

> Γιατί να το κάνουμε αυτό;
>
> Τα administrative προβλήματα που έχει ένα wiki, από πολλές
> απόψεις είναι τεράστια:

Ε Οχι και τεράστια.

>   * Ποιός θα το στήσει;
Κατα το γνωστόν ο έχων όρεξη.

>   * Τι wiki θα είναι;
Για κανα mediawiki θα έλεγα.

>   * Ποιός θα το συντηρεί;

Ε αυτός που θα το στήσει;

>   * Ποιός θα το ενημερώνει όταν βγει το security fix #2358756;
Ενσωματωμένη στην παραπάνω;

>   * Ποιός θα ορίσει style guidelines;

Ολοι μαζί ίσως;
>   * Σε τι μορφή θα γράφονται τα κείμενα (βλ. απόψεις του στυλ
>     `WikiText' sucks big black balls)
Ενσωματωμένη στην παραπάνω;

>   * Ποιός θα κάνει μορφοποίηση των κειμένων;
Ο καθένας στο κομμάτι του;

>   * Ποιός θα ελέγχει τα κείμενα για συντακτικά, γραμματικά και
>     ορθογραφικά λάθη;
Ολοι;

>   * Ποιός θα ελέγχει τα κείμενα ως προς την «ορθότητά» τους;
Ολοι;
>   κλπ.
>
> Το να πεις -- έτσι απλά ένα πρωί -- «θέλω ένα wiki, γιατί έτσι θα
> γλιτώσω το searching», δεν έχει νόημα.  Τις αναζητήσεις πάλι θα
> τις χρειάζεται ο νέος χρήστης, απλά θα βλέπει πλέον τα

Παρόλα αυτά να επισημάνω:

1) Τα wikis έχουν την γνώση σε πολύ καλύτερη και εύπεπτη μορφή και
κυρίως πιο συμπυκνωμένη, από ένα mailing list archive.
2) Το search έχει τυπικά ίδιο κόστος. Απλά θα χρειαστείς 4-5 clicks για
να πέσεις στο απαραίτητο αντί 1-2.
3) Δεν υπάρχει στο wiki η λογική του ρωτάω/απαντάνε που υπάρχει στις
mailing lists. Πέρα απο την συνεχή επανάληψη στην mailing list συχνά
περνάνε και ερωτήματα που δεν έχουν ξαναπαντηθεί.

Κατα συνέπεια η ερώτηση είναι απλά: Ποιος/οι έχει χρόνο και όρεξη να
ξεκινήσει κάτι τέτοιο και να αντιγράψει/συμπυκνώσει/ομορφύνει τον όγκο
γνώσης της mailing list σε ένα wiki?

--
Alexandros Kosiaris 	Network Management Center , NTUA
e-mail : alex at noc.ntua.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074