Θέμα: Re: Νέος Χρηστής του Debian

Thanos pampo at freemail.gr
Fri Aug 18 22:15:15 EEST 2006

Dimitris wrote:
> Φίλε δεν αναγνωρίζει την εντολή startx  το debian το κατεβασα από το
> http://www.debian.gr  την εκδοση Debian-el 3.1r0a (20051123) το Link
> είναι
> http://www.debian.gr/files/debian-el/debian-el_sarge-3.1r0a_20051123.iso
>
> O Σκοπός που έβαλα το debian είναι ότι έχεις περισσότερη και πιο
> οργανωμένη υποστήριξη από τους χρήστες και έχω ακούσει ότι για το
> σκοπό που το θέλω είναι το καταλληλότερο. Ο σκοπός μου είναι να
> μοιράζω υπηρεσίες σε στο δίκτυο AWMN που είμαι  αλλά και την γνώση
> ενός Linux system Πως μπορώ τώρα να περάσω το γραφικό περιβάλλον του
> [...]

Τα πράγματα είναι απλά! Πρώτα απ' όλα έχεις κατεβάσεις ένα CD από τα 2
DVDs πακέτων του Debian Sarge! Θα πρέπει λοιπόν εκτός από το CD να του
δείξεις που αλλού θα βρει τα υπόλοιπα πακέτα. Ως root θα πρέπει να
επεξεργαστείς το /etc/apt/sources.list και να προσθέσεις εκεί τον mirror
του NTUA [1] (υποθέτω πως είσαι Ελλάδα, διαφορετικά επέλεξε έναν mirror
κοντά σου από την σελίδα του Debian [2]). Για λεπτομέριες γι' αυτή την
διεργασία ρίξε μια ματιά στο manual του sources.list δίνοντας:

man sources.list

Από εκεί και πέρα... aptitude είναι το εργαλείο σου. Είναι (ένα από τα
πολλά) εργαλεία διαχείρησης των πακέτων. Θα πρέπει να εγκαταστήσεις
κάποιο γραφικό περιβάλλον (π.χ. Gnome, KDE, Xfce, WindowMaker, κτλ, εσύ
διαλέγεις ποιο). Αναζήτησε μέσα στο aptitude κάποιο metapackage (αν δεν
κάνω λάθος για το Gnome π.χ. θα είναι gnome-desktop) και αυτό θα σου
βάλει όλα τα παραίτητα πακέτα για να τρέξει. Αν θέλεις γραφικό
περιβάλλον με το που ξεκινάς σιγουρέψου πως έχεις εγκατασήσει και κάποιο
session manager (π.χ. gdm, kdm, κτλ). Ψάξε λίγο τα πακέτα στο aptitude
Και θα καταλάβεις τι παίζει. Να προσέχεις τις περιγραφές που έχει στο
κάτω μέρος.

Αλπίζω να σου έδωσα αρκετή δουλειά για σήμερα το βράδυ! ;-)

[1] http://ftp.ntua.gr/pub/linux/debian/
[2] http://www.debian.org/mirror/list

Υ.Γ.: Παρεξήγησες το προηγούμενό μου σχόλιο για το reply-to-all. Δεν
απαιτείται να το στέλενεις σε όλους. Μόνο το migrate2linux και θα το
λάβουν όλοι. Απλά έλαβα 2 από το πρώτο σου μήνυμα. Ένα είχε παραλήπτη
μόνο εμένα και ένα μόνο τη λίστα.