Re: Χρήστης windows -> Linux

Nikos Papagrigoriou nikos at papagrigoriou.gr
Mon Aug 7 02:49:31 EEST 2006

On 8/7/06, Κ. Νικόλαος (excellent) <excelent222000 at yahoo.gr> wrote:

>  Γεια σας! Είμαι χρήστης windows της microsoft εδώ και 6 χρόνια. Τόσα
> χρόνια πείρας πάνω σε windows μου έδειξαν να μην τα εμπιστεύομαι πολύ και
> ότι η microsoft σταμάτησε να βγάζει καλά λειτουργικά μετά τα 2000.

Όταν πήρα την απόφαση να ασχοληθώ με Linux χρησιμοποιούσα Windows 98... Απ'
όσο θυμάμαι δεν ήταν και το καλύτερο λειτουργικό σύστημα...

Στο διατάυτα λοιπόν... Θέλω να βάλω linux, αλλά χρειάζομαι ένα καλό linux
> και ένα καλό βιβλίο εκμάθησης. Τι θα μου προτείνατε; Μου έχουν προτείνει τα
> εξής: Debian, Mandraik, Redhat, Fedora, suse και slackware. Και το βιβλίο 'Ο
> οδηγός του linux' εκδόσεις κλειδάριθμος. Ρωτώ και εσάς, γιατί ο υπολογιστής
> μου είναι απαραίτητος και πρέπει να μάθω να τα χειρίζομαι γρήγορα μιας και
> σε λίγο καιρό πρέπει να βοηθήσω κάποιον να κάνει την πτυχιακή του. Δεν έχω
> καιρό για χάσιμο... Μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου πρέπει να τα ξέρω να τα
> χειρίζομαι σα να ήταν windows.

Εξαρτάται τι θες να κάνεις με το Linux. Το να μάθεις να χειρίζεσαι το
γραφικό περιβάλλον δεν είναι κάτι ιδιαίτερο. Καλό είναι να μας πεις (αν
επιτρέπεται) το θέμα της πτυχιακής του φίλου σου. Θα βοηθήσει για να
μπορέσει κανείς να αξιολογήσει αν σου ταιριάζει η μια διανομή από την άλλη.
Επίσης, αν είναι δυνατόν απαρίθμησε τα θεματικά αντικείμενα που θεωρείς ότι
πρέπει να γνωρίζεις μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου (π.χ. εγκατάσταση και
παραμετροποίηση Web Server, Mail Server, χρήση γραφικού περιβάλλοντος,
εγκατάσταση και ρύθμιση εκτυπωτή κτλ).

Πάντως ακόμη και αν σου πάρει περισσότερο χρόνο να μάθεις το Linux (απ' ότι
επιθυμείς), να είσαι σίγουρος ότι δεν είναι χαμένος χρόνος.

ΥΓ Θέλω να τα μάθω γρήγορα, αλλά θέλω να είναι και καλά linux, γιατί έχω
> μάθει ότι υπάρχουν και σχετικά άχρηστα...

Καλό είναι να προτιμήσεις μια διανομή που έχει αρκετούς αυτοματισμούς και
δεν θα κάνεις αρκετά πράγματα με το χέρι (π.χ. SuSE, Mandrake, κ.α.). Αν θες
να παιδευτείς και να μάθεις 5 πράγματα παραπάνω βάλε Slackware. Τελευταία
έχει μεγάλη πέραση και το Ubuntu. Γενικά οι γνωστές διανομές (Ubuntu,
Kubuntu, Slackware, SuSE, Mandrake, Debian κ.α.) δεν είναι σε καμιά
περίπτωση άχρηστες.

Νίκος.

--
Nikos Papagrigoriou