upgrading Ubuntu Breezy to Dapper

Thanos pampo at freemail.gr
Sat Jun 24 20:19:54 EEST 2006

Γεια σας!

Σήμερα αναβάθμισα το Ubuntu Breezy σε Dapper, αν και κάπως αργά καθώς το
Dapper είναι ήδη έξω ένα μήνα, αλλά θα ήθελα να γράψω πέντε σχόλια -
παρατηρήσεις μήπως και κάποιος εκεί έξω χρειαστεί κάποια πρώτη άποψη.

Αν και χρησιμοποιώ αρκετό καιρό Linux στο σπίτι δεν είχα κάνει ποτέ
αναβάθμιση από μια έκδοση στην άλλη. Ενημερώνοντας τα lists για το
Dapper με ένα aptitude dist-upgrade είδα πως χρειάζονται περίπου 600+ ΜΒ
οπότε κατέβασα ολόκληρο το CD εγκατάστασης μήπως και χρειαστεί και
αλλού. Υπάρχουν 3 εκδόσεις του CD. Η desktop, η server και η alternate.
Για την αναβάθμιση χρειάζεται το alternate.

Έχοντας το CD και προσθέτοντάς το στο sources.list (το Ubuntu δίνει την
επιλογή να κάνεις αναβάθμιση με το που εισάγεις το δισκάκι) έδωσα
aptitude dist-upgrade. Αφού κατέβασε και όλα τα άλλα πακέτα τα οποία
χρειαζόταμ από τις universe και multiverse συλλογές ξεκίνησε η
διαδικασία. Συνολικά μου είπε πως θα ενημερωθούν 900+ πακέτα, θα
εγκατασταθούν 240+ και θα αφαιρεθούν 50+!

Η μόνη ερώτηση η οποία έγινε κατά την διαδικασία της αναβάθμισης ήταν αν
θέλω να αντικαταστήσω το /etc/login.defs το οποίο είπε πως έχει
τροποποιηθεί στην νέα έκδοση αλλά παράλληλα είχαν γίνει και κάποιες
αλλαγές από εμένα. Δεν θυμάμαι να έκανα αλλαγές με το χέρι σε αυτό το
αρχείο οπότε δέχτηκα. Ίσως κάποιος γνώστης μας ενημερώσει. Το 2ο
"πρόβλημα" ήταν πως ανά τακτά χρονικά διαστήματα εμφανιζόταν ένα μήνυμα
που έλεγε πως δεν βρέθηκε το εικονίδιο για τον Firefox τον οποίο έχω
στον πίνακα εφαρμογών. Σπαστικό, αλλά ασήμαντο! Στο τέλος μου έβγαλε πως
κάποια πακέτα αντιμετώπισαν πρόβλημα στην ενημέρωση, και συγκεκριμένα:

  openoffice.org2-base
  openoffice.org2-math
  openoffice.org2
  openoffice.org2-impress
  language-support-en
  openoffice.org2-gnome
  openoffice.org2-calc
  openoffice.org2-writer
  ubuntu-desktop
  openoffice.org2-draw
  openoffice.org2-evolution
  python-uno
  mozilla-firefox-locale-en-gb

Έκανα αμέσως επανεκκίνηση (το ζητούσε άλλωστε ένα θαυμαστικό στο
taskbar) και ο package manager μου ζητούσε να κάνω ενημέρωση ή να τρέξω
το apt-get. Τα προβλήματα ήταν πως δεν είχαν εγκατασταθεί το OpenOffice,
ο kernel και είχα προβλήματα ήχου. Ανοίγοντας το aptitude είδα πως
αρκετά πακέτα είχαν προβλήματα και με aptitude -f dist-upgrade μου
πρότεινε μια λύση την οποία και δέχτηκα. Ένας 2ος γύρος αναβάθμισης
άρχισε και στο τέλος ζήτησε επανεκκίνηση. Αυτή τη φορά boot-αρε με τον
καινούργιο kernel και το OpenOffice καθώς και ο ήχος ήταν στη θέση τους.
Με το aptitude είδα πως μερικά πακέτα δεν έχουν ενημερωθεί, προφανώς
διότι δεν υπάρχουν νέες εκδόσεις και παραμένουν ως έχουν. Δεν έχω
εντοπίσει προβλήματα λειτουργίας που να ευθύνονται αυτά.

Το αποτέλεσμα: μετά από περίπου 40 λεπτά (ο χρόνος "κατεβάσματος" των
πακέτων δεν συμπεριλαμβάνεται) έχω το Ubuntu 6.06... up and running!

Δεν γνωρίζω για εσάς. αλλά εγώ δεν είχα καταφέρει ποτέ μα ποτέ να
αναβαθμίσω τα Windows από μια έκδοση στην άλλη χωρίς να έχω BSOD κατά
την διάρκεια της αναβάθμισης και χωρίς να έχω προβλήματα σταθερότητας
μετά! Σε ΟΛΗ της διαδικασία αναβάθμισης το Ubuntu ήταν σταθερότατο χωρίς
να κάνει κιχ! Άσε που γνώριζες ανά πάσα στιγμή που βρίσκεται! Kάποια
στιγμή ενημέρωνε ένα αρχείο db (δεν θυμάμαι όνομα) και δίπλα σε
παρένθεση έγραφε: "this might take some time!".

Μπορεί εγώ να ακολούθησα τον "χειροκίνητο" τρόπο με την aptitude αλλά
πιστεύω πως με τα GUI εργαλεία του Ubuntu η δουλειά γίνεται ακόμη πιο
εύκολα! Δεν γνωρίζω τι γίνεται με τις άλλες διανομές αλλά πιστεύω πως
αξίζουν συγχαρητήρια στην ομάδα του Ubuntu για αυτή την διανομή! Επίσης
ένα ΜΠΡΑΒΟ αξίζει και στην ελληνική ομάδα του Gnome αλλά και στους
μεταφραστές των άλλων εφαρμογών που έχουμε ένα πλήρως ελληνικό περιβάλλον.

Αυτά...