Re: Ερώτηση για διανομή

Konstantinos Togias ktogias at math.upatras.gr
Tue May 30 04:01:21 EEST 2006

On 5/29/06, a.fotopoulos at gmail.com <a.fotopoulos at gmail.com> wrote:
> Φίλοι καλησπέρα,
>
> Το ξέρω ότι αυτό είναι μια αρκετά συνηθισμένη ερώτηση στην λίστα σας (και
> όχι δεν βαριόμουν να ψάξω σε αυτή), αλλά παρόλα αυτά, επειδή οι
> εξελίξεις αλλάζουν καθημερινά θα ήθελα μια σχετικά απλή απάντηση για την
> κάτωθι ερώτηση (χωρίς διάθεση για flames etc etc) :
> Ποια είναι η καλύτερη διανομή *nix --ΣΗΜΕΡΑ-- για εγκατάσταση, με κύριο
> μέλημα την όσο καλύτερη προσαρμογή ενός
> miCro$0ft χρήστη (φτου φτου έξω από εδώ), και ας μου
> επιτραπεί η παρεκτροπή, με την όσον καλύτερη αντιστοιχία λειτουργιών
> [...]

Κι εγώ το ubuntu θα σου πρότεινα. Είναι πολύ απλό στην εγκατάσταση και
στη χρήση. Υπάρχει άφθονο documentation στο wiki
(http://wiki.ubuntu.com) και στο ubuntuforums
(http://www.ubuntuforums.org). Τέλος έτοιμα scriptάκια σαν το
easyubuntu (http://easyubuntu.freecontrib.org) θα αυτοματοποιούν
πλήρως την εγκατάσταση extra codecs και προγραμμάτων, αν βαριέσαι να
κάνεις copy-paste τις εντολές από πχ. το
https://wiki.ubuntu.com/RestrictedFormats στο τερματικό σου. Γενικά
βασίζεται στο debian και έχει το apt και το γραφικό synaptic για  την
προσθαφέρεση προγραμμάτων.

Προτείνω το ubuntu αντί του kubuntu, γιατί από τη μια θεωρώ πιο απλό
και κατανοητό στη χρήση το gnome, και από την άλλη η βασική έκδοση
είναι το ubuntu (με το gnome) και ίσως αντιμετωπίσεις κάποια
προβλήματα με kubuntu που δεν υπάρχουν στο ubuntu. (Πχ. στην μέχρι την
1η του Ιούνη current release του kubuntu (5.10 ή breezy) υπάρχει
πρόβλημα με τους τόνους κατά την εισαγωγή Ελληνικού κειμένου, που
εμφανίζεται στις kde εφαρμογές, αλλά όχι στo gnome).

Τέλος, Την 1η Ιουνίου γίνεται release η επόμενη έκδοση του
ubuntu/kubuntu η 6.06 ή Dapper Drake
(http://www.ubuntu.com/testing/dapperrc). Είναι πολύ προσεγμένη (φέρει
μάλιστα το χαρακτηρισμό Long Term Support) , οπότε αν αποφασίσεις
ubuntu/kubuntu θα πρότεινα να βάλεις αυτή την έκδοση.

--
Konstantinos Togias
University Of Patras