Ερώτηση για διανομή

Θοδωρής Λύτρας aspirin at myrealbox.com
Tue May 30 02:24:55 EEST 2006

Στις Δευτέρα 29 Μάιος 2006 23:32, ο/η a.fotopoulos at gmail.com έγραψε:
> Φίλοι καλησπέρα,
>
> Το ξέρω ότι αυτό είναι μια αρκετά συνηθισμένη ερώτηση στην λίστα σας (και
> όχι δεν βαριόμουν να ψάξω σε αυτή), αλλά παρόλα αυτά, επειδή οι
> εξελίξεις αλλάζουν καθημερινά θα ήθελα μια σχετικά απλή απάντηση για την
> κάτωθι ερώτηση (χωρίς διάθεση για flames etc etc) :
> Ποια είναι η καλύτερη διανομή *nix --*ΣΗΜΕΡΑ-- *για εγκατάσταση, με κύριο
> μέλημα την όσο καλύτερη προσαρμογή ενός
> miCro$0ft χρήστη (φτου φτου έξω από εδώ), και ας μου επιτραπεί η
> παρεκτροπή, με την όσον καλύτερη αντιστοιχία λειτουργιών
> και διαχείρησης (σε γραφικό περιβάλλον) με
> [...]

Από τις γνωστές διανομές (άρα βγάζω έξω το Linspire), κατάλληλες για αυτό το
σκοπό είναι οι: Kubuntu, SuSE και Mandriva. Άρα διαλέγεις από αυτές τις 3 (4
με το Linspire).
Κάθε μια έχει τα πλεονεκτήματά και το "χαρακτήρα" της, και ως ένα βαθμό είναι
θέμα του ποιά θα συνηθίσει κάθε χρήστης.
Προσέχεις οτι αντίθετα με τους προλαλήσαντες ανέφερα το Kubuntu και όχι το
Ubuntu: είναι η ίδια ουσιαστικά διανομή, βασισμένη στο γραφικό περιβάλλον KDE
αντί του γραφικού περιβάλλοντος GNOME. Το KDE είναι στα περισσότερα σημεία
πολύ πιο μπροστά από το GNOME, και οπωσδήποτε σαν desktop είναι πιο κοντά
σ'αυτά που έχει συνηθίσει ένας χρήστης windows, χωρίς να σημαίνει οτι δεν
μπορείς να του πετάξεις τα μάτια έξω σε customization. Πρόσφατα το συνέστησε
και ο ίδιος ο Linus έναντι του GNOME. (SuSE&Mandriva περιέχουν και τα δύο για
να διαλέξεις).

Από αυτές τις 3-4 εγώ θα ξεχώριζα το SuSE (που χρησιμοποιώ κι ο ίδιος σε
desktop χρήση), όσο μπορώ να είμαι αντικειμενικός. Η εγκατάστασή του είναι
πλήρως αυτοματοποιημένη και αψεγάδιαστη, για ελληνικά αρκεί να το δηλώσεις
κατά την εγκατάσταση, ενώ είναι νομίζω η πλουσιότερη σε προγράμματα διανομή.
Το ισχυρότερο σημείο του είναι το YaST (Yet another Setup Tool) που είναι το
εργαλείο διαχείρησης συστήματος, από το οποίο μπορείς να ρυθμίσεις πρακτικώς
οτιδήποτε, μέσα από γραφικό περιβάλλον. Όσοι το χρησιμοποιούν, το
ερωτεύονται.
Η τελευταία έκδοση είναι η SuSE 10.1, βρές την και βάλε αυτή.

(Αν κάποιος άλλος στη λίστα θα ήθελε να πει για τα πλεονεκτήματα του (K)ubuntu
ή του Mandriva, ή να προσθέσει κάποια άλλη διανομή κατάλληλη για τον φίλο
μας, please go ahead).

Φιλικά,

Θοδωρής Λύτρας

--